Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tech - Auta

Nová Toyota Prius má solární panely na střeše. Průkopník mezi hybridy přichází v 5. generaci

Překvapivé je, že do Evropy se Prius nepodívá v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.

Martin Mičuda
19. 11. 2022 9:30 Čas čtení: 1:12
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
19. 11. 2022 9:30
Čas čtení: 1:12

Nová Toyota Prius má solární panely na střeše. Průkopník mezi hybridy přichází v 5. generaci

Překvapivé je, že do Evropy se Prius nepodívá v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.

Martin Mičuda
19. listopad 2022, 9:30
Čas čtení: 1:12
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek

Výrobce představil Prius v novém hávu, který více zapadá do současného portfolia značky. Na první pohled je vidět, že zohledňuje aerodynamické nároky – tradičně klínovitý tvar karoserie vrcholí až nad zadním párem dveří a doplňují jej čisté, až hladké plochy.

 

Prius je mezigeneračně sice širší o 22 milimetrů, ale zároveň překvapivě nižší o 50 a také kratší o 46 milimetrů, stojí však až na 19" discích. Na obou koncích pozorujeme propracovanou grafiku LED světel s krásnějším designem než dosud. Kokpit je rozdělen do více částí – centrum palubky tvoří více než 12" vystupující obrazovka, zatímco druhá o velikosti 7" je daleko za volantem, stejně jako digitální budíky. Ty mají být v lepším zorném úhlu řidiče. Toyota navíc zůstává věrná fyzickým tlačítkům, ať už na volantu, nebo na panelu ventilace.

Zdroj: Toyota

 

Samozřejmostí má být využití kvalitních materiálů, náladové osvětlení současně úzce spolupracuje s asistenčními systémy – při nebezpečí upozorňuje posádku formou blikání. Vzhledem k technické stránce stojí nový Prius na platformě GA-C, díky které je novinka lehčí, pevnější a poskytuje lepší architekturu pro elektrickou soustavu. Do Evropy Prius nepřijde v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.

 

Jeho základem je 2litrový benzinový motor o výkonu 111 kW/151 koní, který spolupracuje s předním elektromotorem o síle dalších 120 kW/163 koní. Celkový systémový výkon je na úrovni 164 kW/223 koní, což je téměř jednou tolik, než tomu bylo doposud. I díky tomu je Prius mnohem svižnější – z 0 na 100 km/h dokáže verze PHEV akcelerovat za pouhých 6,7 sekundy.

 

Zdrojem energie je akumulátor s kapacitou 13,6 kWh. Přesný údaj o čistě elektrickém dojezdu Toyota zatím neuvádí, mluví však o mezigeneračním zlepšení o 50 procent. Zajímavostí je, že v rámci příplatkové výbavy může zákazník sáhnout po střeše ze solárních panelů. Díky jejich energii lze údajně ročně absolvovat až 1 250 kilometrů. Novinka se do Evropy dostane na jaře, cenu zatím neznáme.

 

Upozornit na chybu. Pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: toyota.euFoto: ToyotaNáhledový obrázek: Toyota
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.