Překvapivé je, že do Evropy se Prius nepodívá v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.
Výrobce představil Prius v novém hávu, který více zapadá do současného portfolia značky. Na první pohled je vidět, že zohledňuje aerodynamické nároky – tradičně klínovitý tvar karoserie vrcholí až nad zadním párem dveří a doplňují jej čisté, až hladké plochy.
Prius je mezigeneračně sice širší o 22 milimetrů, ale zároveň překvapivě nižší o 50 a také kratší o 46 milimetrů, stojí však až na 19" discích. Na obou koncích pozorujeme propracovanou grafiku LED světel s krásnějším designem než dosud. Kokpit je rozdělen do více částí – centrum palubky tvoří více než 12" vystupující obrazovka, zatímco druhá o velikosti 7" je daleko za volantem, stejně jako digitální budíky. Ty mají být v lepším zorném úhlu řidiče. Toyota navíc zůstává věrná fyzickým tlačítkům, ať už na volantu, nebo na panelu ventilace.
Samozřejmostí má být využití kvalitních materiálů, náladové osvětlení současně úzce spolupracuje s asistenčními systémy – při nebezpečí upozorňuje posádku formou blikání. Vzhledem k technické stránce stojí nový Prius na platformě GA-C, díky které je novinka lehčí, pevnější a poskytuje lepší architekturu pro elektrickou soustavu. Do Evropy Prius nepřijde v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.
Jeho základem je 2litrový benzinový motor o výkonu 111 kW/151 koní, který spolupracuje s předním elektromotorem o síle dalších 120 kW/163 koní. Celkový systémový výkon je na úrovni 164 kW/223 koní, což je téměř jednou tolik, než tomu bylo doposud. I díky tomu je Prius mnohem svižnější – z 0 na 100 km/h dokáže verze PHEV akcelerovat za pouhých 6,7 sekundy.
Zdrojem energie je akumulátor s kapacitou 13,6 kWh. Přesný údaj o čistě elektrickém dojezdu Toyota zatím neuvádí, mluví však o mezigeneračním zlepšení o 50 procent. Zajímavostí je, že v rámci příplatkové výbavy může zákazník sáhnout po střeše ze solárních panelů. Díky jejich energii lze údajně ročně absolvovat až 1 250 kilometrů. Novinka se do Evropy dostane na jaře, cenu zatím neznáme.