Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
19. listopadu 2022 v 9:30
Čas čtení 1:12
Martin Mičuda

Nová Toyota Prius má solární panely na střeše. Průkopník mezi hybridy přichází v 5. generaci

TECH
Uložit Uložené

Překvapivé je, že do Evropy se Prius nepodívá v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.

Výrobce představil Prius v novém hávu, který více zapadá do současného portfolia značky. Na první pohled je vidět, že zohledňuje aerodynamické nároky – tradičně klínovitý tvar karoserie vrcholí až nad zadním párem dveří a doplňují jej čisté, až hladké plochy.

Prius je mezigeneračně sice širší o 22 milimetrů, ale zároveň překvapivě nižší o 50 a také kratší o 46 milimetrů, stojí však až na 19" discích. Na obou koncích pozorujeme propracovanou grafiku LED světel s krásnějším designem než dosud. Kokpit je rozdělen do více částí – centrum palubky tvoří více než 12" vystupující obrazovka, zatímco druhá o velikosti 7" je daleko za volantem, stejně jako digitální budíky. Ty mají být v lepším zorném úhlu řidiče. Toyota navíc zůstává věrná fyzickým tlačítkům, ať už na volantu, nebo na panelu ventilace.

Doporučeno
Po testu nové Fabie Monte Carlo jsme mile překvapení, na jakou úroveň Škoda posunula oblíbený model Po testu nové Fabie Monte Carlo jsme mile překvapení, na jakou úroveň Škoda posunula oblíbený model 24. října 2022 v 14:30
Toyota, Prius,
Zdroj: Toyota

Samozřejmostí má být využití kvalitních materiálů, náladové osvětlení současně úzce spolupracuje s asistenčními systémy – při nebezpečí upozorňuje posádku formou blikání. Vzhledem k technické stránce stojí nový Prius na platformě GA-C, díky které je novinka lehčí, pevnější a poskytuje lepší architekturu pro elektrickou soustavu. Do Evropy Prius nepřijde v hybridním, ale „jen“ v plug-in hybridním provedení.

Jeho základem je 2litrový benzinový motor o výkonu 111 kW/151 koní, který spolupracuje s předním elektromotorem o síle dalších 120 kW/163 koní. Celkový systémový výkon je na úrovni 164 kW/223 koní, což je téměř jednou tolik, než tomu bylo doposud. I díky tomu je Prius mnohem svižnější – z 0 na 100 km/h dokáže verze PHEV akcelerovat za pouhých 6,7 sekundy.

Zdrojem energie je akumulátor s kapacitou 13,6 kWh. Přesný údaj o čistě elektrickém dojezdu Toyota zatím neuvádí, mluví však o mezigeneračním zlepšení o 50 procent. Zajímavostí je, že v rámci příplatkové výbavy může zákazník sáhnout po střeše ze solárních panelů. Díky jejich energii lze údajně ročně absolvovat až 1 250 kilometrů. Novinka se do Evropy dostane na jaře, cenu zatím neznáme.

Toyota, Prius,Toyota, Prius,Toyota, Prius,Toyota, Prius,
Zobrazit galerii
(5)
Domů
Sdílet
Diskuse