Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
9. února 2023 v 10:00
Čas čtení 1:32
Richard Balog

V nové kampani Burberry září Skepta či Raheem Sterling. Daniel Lee vrátil značku Britům

V nové kampani Burberry září Skepta či Raheem Sterling. Daniel Lee vrátil značku Britům
Zdroj: Burberry
MÓDA BURBERRY
Uložit Uložené

Jedná se o první tvůrčí vyjádření nového kreativního ředitele britské módní značky Daniela Leeho, který ve funkci nahradil Riccarda Tisciho v září 2022.

Módní dům Burberry představil novou identitu. Jedná se o první tvůrčí vyjádření nového kreativního ředitele britské módní značky Daniela Leeho, který ve funkci nahradil Riccarda Tisciho v září 2022. Nový vizuál provází tenké nápisy, ilustrační zpracování klasického emblému rytíře na koni i nové tváře.

Předchozí logo v minimalistickém bezpatkovém designu bylo dílem britského umělce Petra Savilla, který jej vytvořil na žádost Tisciho v roce 2018. Nové písmo naznačuje nejen výměnu stráží ve vedoucí pozici Burberry, ale možná i potenciální změnu základů moderního luxusního brandingu.

Burberry
Zdroj: Burberry

Vizuální identity luxusních výrobců byly v minulosti velmi bohaté na zdobení, čímž odkazovaly na svoji historii. Naopak v posledních letech byly trendem minimalistické verze s čistými liniemi bez ozdobných ornamentů, emblémů a podobně – dokonalým příkladem jsou módní domy Balenciaga, Saint Laurent, Balmain nebo Berluti. 

„Burberry nese vlajku britskosti, Spojeného království a kultury. Musíme tedy využívat naše platformy, protože máme zodpovědnost komunikovat tyto věci,“ řekl návrhář Daniel Lee v rozhovoru pro Vogue Runway v prosinci 2022. Svá slova dodržel a výsledkem je začátek nové kapitoly v bohaté historii módního domu.

Lee a nový CEO Burberry Jonathan Akeroyd se rozhodli nejen znovu zavést logo s patkami, ale obnovili i ikonický emblém rytíře na koni, který symbolizuje linii „Prorsum“. Tento historický emblém byl poprvé představen v roce 1901 (samotný módní dům založil Thomas Burberry v roce 1856, pozn. red.) a teď v královské modré barvě. Jde o jasné rozhodnutí odklonit se od novodobé tradice.

Linie „Prorsum“ byla charakteristická pro Burberry během celé první dekády tohoto tisíciletí, zejména pod vedením Christophera Baileyho. Vedení ji zrušilo v roce 2015, kdy byla pohlcena hlavní linií. Zatím dostupné informace nasvědčují tomu, že Lee ji při návratu ke kořenům značky vrací zpět – ačkoli Burberry tuto informaci ještě oficiálně nepotvrdilo.

Burberry
Zdroj: Burberry

Vedení Burberry v nové kampani oslavuje řadu britských tváří včetně rapperů, jako jsou Skepta, John Glacier a Shygirl, modelky Liberty Ross, fotbalisty Raheema Sterlinga či Lennona Gallaghera (syna frontmana skupiny Oasis Liama ​​Gallaghera). Součástí jsou také záběry z přirozeného prostředí značky mezi ikonickými londýnskými památkami, jako jsou Trafalgarské náměstí a Alberet Bridge. Ve zkratce jde o ódu na moderní britské dědictví. O fotografie se postaral Tyrone Lebon, s nímž Lee spolupracoval několikrát i v minulosti pro značku Bottega Veneta.

Vychutnej si fotografie z nové kampaně předtím, než Lee představí svůj přehlídkový debut pod hlavičkou Burberry na nadcházejícím londýnském týdnu módy. 

BurberryBurberryBurberryBurberry
Zobrazit galerii
(8)
Domů
Sdílet
Diskuse