J-beauty se spoléhá na tradiční skincare ingredience, výtažky z rostlin, fermentované složky a hodně, hodně hydratace. Několika značkám se už podařilo prorazit i u nás.
Japonská kosmetika konečně v popularitě v Evropě dobíhá tu korejskou. Nechceme je ovšem stavět proti sobě: obě země už staletí produkují kvalitní a zajímavou kosmetiku, která si zaslouží pozornost. I cenově jsou obě skupiny srovnatelné, a to jak dostupnou kosmetikou pro omezený rozpočet, tak i luxusními produkty za tisíce korun.
Japonsko se však teprve nedávno „heclo“ a více se soustředilo na propagační aktivity mimo asijský kontinent. Přibývají e-shopy s japonskou kosmetikou, i na těch korejských najdeš sekce plné japonských výrobků, a některé ze značek už najdeš také v drogeriích a parfumeriích.
Podívali jsme se na ty nejprodávanější a nejznámější značky. Konkrétně na jejich produkty, kterým se už podařilo prosadit v zahraničí a pomalu dobývají svět.
Hada Labo Tokyo
Nejprodávanější a zřejmě i nejikoničtější japonská značka. Milují ji lidé v Japonsku, ale také za hranicemi, a to právem. Tato pleťová kosmetika je známá svými výrobky z kyseliny hyaluronové a minimalistickým přístupem ke kosmetické rutině. Soustřeďuje se na intenzivní hydrataci a rozzáření pleti, která vypadá přímo šťavnatě.
V Evropě a USA byla pionýrem hydratujících esencí. Nejznámějším virálním produktem této značky je Gokujyun Premium Hyaluronic Acid Lotion, což je hydratační esence s obsahem 7 různých druhů kyseliny hyaluronové, a Lotion No.1 Super Hydrator s kombinací 3 typů kyseliny hyaluronové. Značka Hada Labo Tokyo vstoupila na trh v roce 2004 a vyhýbá se využívání parfémů či minerálních olejů.
Bioré
Značka Bioré má na svědomí ikonické krémy na opalování. V Japonsku je sluneční ochrana běžnou součástí rutiny a dávají si pozor na to, aby se příliš neopálili. Právě slunce způsobuje většinu znaků stárnutí kůže (vrásky, skvrny), takže jim tento návyk nepochybně pomáhá udržet pleť mladistvou.
Nejznámějším produktem je zřejmě UV Aqua Rich Watery Essence SPF 50+. Má tekutou gelovou konzistenci, rychle se vpíjí a nezanechává bílé skvrny ani na tmavé pleti. Obsahuje kyselinu hyaluronovou, extrakt z mateří kašičky a další zvlhčující složky. Značka zatím není dostupná v drogeriích, ale koupíš ji na mnoha e-shopech.
Shiseido
Shiseido je největší kosmetická firma v Japonsku a pátá největší na světě. Založena byla v roce 1872, od té doby se rozrostla na kosmetický gigant, který vlastní například i značky NARS, Bare Minerals či Laura Mercier. U nás ji kromě e-shopů seženeš v drogeriích i parfumeriích. Jedná se o nejdražší značku na našem seznamu, v nabídce má prémiové produkty za tisíce korun.
Nejznámějším z nich je sérum Ultimune Power Infusing Concentrate. Je to silné antioxidační sérum, které má za sebou 25 let výzkumu a 38 patentů. Viditelně zmenšuje známky stárnutí, hydratuje a chrání před vnějšími vlivy. Obsahuje několik přírodních extraktů včetně fermentovaného ibišku súdánského či výtažku z houby reishi.
Skin Aqua
Nemůžeme nezmínit značku Skin Aqua. Na kontě má dva podobné populární produkty: Tone Up UV Essence SPF 50+ a Skin Aqua UV Super Moisture Gel SPF 50+. Oba jsou velmi lehké a mají přidané hydratační účinky, přesně tak, jak to mají japonské značky rády. Skin Aqua patří pod firmu Rotho Pharmaceutical, pod kterou patří také Hada Labo.
Tone Up Essence má tekutou texturu, jež se snadno nanáší. Má mírně namodralou barvu, kterou není vidět, ale pomáhá na kůži neutralizovat žluté podtóny. Ta pak vypadá zdravěji a rozzářeněji. Produkt se hodí na dovolenkové dny bez make-upu. Obsahuje kyselinu hyaluronovou, vitamín C a různé ovocné výtažky.
Super Moisture Gel je vhodný na obličej i tělo, jedná se o hydratující gel, ve kterém najdeš dva druhy kyseliny hyaluronové, kolagen a aminokyseliny.
Oba seženeš na specializovaných e-shopech s asijskou kosmetikou.