Originální kolekce vznikla pod rukama mladých českých návrhářů.
Studenti UMPRUM pod vedením úspěšné módní návrhářky Liběny Rochové vytvořili unikátní kolekci volnočasového oblečení. Kolekce s názvem K-Look vznikla exkluzivně pro zaměstnance Kauflandu. Celý projekt však není jen o dobrém outfitu, část ceny oblečení je věnována na pomoc lidem s nemocí motýlích křídel.
Zaměstnanci Kauflandu v návrhářských kouscích
Obchodní řetězec Kaufland oslavil 25 let na českém trhu. A protože k narozeninám patří překvapení, firma se ho rozhodla zprostředkovat s grácií a vtipem. Vytvořila kolekci volnočasového oblečení výhradně pro své zaměstnance, na které se podílely vycházející hvězdy české módní scény.
Mladí talenti z UMPRUM, studující v Ateliéru designu oděvu a obuvi a Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace, dostali k tvorbě kolekce K-Look následující zadání: Oblečení má spojovat moderní styl a funkčnost, mělo by zůstat praktické, cenově dostupné, a především snadno vyrobitelné v Česku či na Slovensku z přírodních a udržitelných materiálů.
Studenti pracovali v 5 skupinách:
- Barbora Fialová a Anna Landgrafová se zaměřily na odpočinek. Navrhly bavlněné komplety pyžam volného střihu, potištěné jemnou drobnopisnou grafikou městečka plného spletitých uliček a zákoutí.
- Tereza Fodorová, Kateřina Puchmertlová a Marie Bally vytvořily univerzální kousky a pracovali s červenou a bílou, barvami vizuální identity firmy. Potisky minimalistického oblečení dynamicky přetvářejí tvary vyskytující se v logu Kauflandu.
- Magdaléna Rajnohová a Hermance Duverney představily sofistikované, elegantní šaty a košile. Jejich výrazné vzory v barvách trikolory vycházejí z folklórních motivů, které spojením s geometrií firemního loga splývají v živoucí ornamenty.
- Václav Černý, Terezie Puršlová a Filip Sajler se zamýšleli nad tím, jak zaměstnanci tráví čas mimo práci. Vznikla ilustrovaná postavička Kauflanďáček, která je zachycena při provádění nejrůznějších volnočasových aktivit — třeba při žonglování nebo sledování televize.
- Jan Smejkal vychází z grafického návrhu loga firmy, které postupně deformuje a aplikuje na rozličné kusy oděvu. Klasické červeno-bílé K se rozplývá jako na vodní hladině a vytváří dynamické obrazce.
Kolekce K-Look se objevila také na letošním Designbloku, kde byla součástí expozice KAUF LOVE. Návštěvníci se na této výstavě projeli na pásu a viděli třeba momentky reálných zaměstnanců Kauflandu zachycené pomocí 3D tisku. V outfitech od Kauflandu se poté na sociálních sítích ukázala Česká miss 2011 Jitka Nováčková a kolekci podpořili i influencer Pufflick, designér Tobias Schubert nebo zpěvačka Annet X.
Kolekce má charitativní přesah
Móda v tomto případě navíc přispívá k dobré věci. Z prodeje každého kusu oděvu jde část výtěžku organizaci DEBRA ČR podporující pacienty, kteří bojují s nemocí motýlích křídel. „Ke spolupráci se studenty UMPRUM nás přivedla nezisková organizace DEBRA ČR, jejímž patronem je právě přední česká návrhářka Liběna Rochová, v době vzniku kolekce také pedagožka UMPRUM. Bylo pro nás proto samozřejmostí, že kolekce bude mít charitativní přesah,“ říká tisková mluvčí společnosti Kaufland Renata Maierl.
Kauflandu se podařilo na letošním Designbloku překvapit a zároveň ukázat, že design nemá být zavřený za zdmi ateliérů. Jeho místo je i v běžném životě.