Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Tvůrce seriálu The Last of Us nám prozradil, proč se rozhodli změnit herní příběh. Jaké velké změny přinesla už první část druhé série?
Druhá série The Last of Us začala skvělou první epizodou, po které je však jasné, že fanoušci a fanynky her budou ze seriálu opět překvapeni. Tvůrce seriálu Craig Mazin v rozhovoru pro Refresher vyjádřil své názory na změny a také na to, zda při dokončení seriálu nevyhoří, protože jeho tvorbou může strávit až osm let. Co bylo v první epizodě jiné než ve hrách, proč se některé věci z her změnily a je Bella Ramsey dostatečně dobrá herečka?
Článek obsahuje spoilery pro první část seriálu a celou druhou hru.
Obrovská změna oproti hrám, která ublížila seriálu
Důležitá změna ve struktuře příběhu nastala hned v první epizodě. Diváci a divačky na jejím začátku poznávají Abby a její přátele. Ti právě pochovali desítky svých přátel, „bratrů ve zbrani“ a členů rodiny, které zmasakroval Joel při záchraně Ellie před vojáky a doktory. Ti jí na konci první série chtěli rozebrat mozek, aby měli šanci vyvinout vakcínu proti infekci cordyceps, protože Ellie je imunní a může být klíčem k léku.
Abby se rozhodne najít Joela za každou cenu a jak vysvětlí svým přátelům, chce ho zabít velmi pomalu a bolestivě. Lidé tak hned od začátku vědí, že Abby se chce pomstít, což se hráči a hráčky dozvěděli až po několika hodinách hraní. Zpočátku jen viděli, jak zcela nová postava mučí a zabíjí Joela před očima Ellie, za kterou hráli.
Zdroj: HBO/The Last of Us
Drtivou většinu hráčů a hráček v tom momentě zasáhly silné emoce, mezi nimiž byla i nenávist vůči Abby a celé její skupině. Hráči ji chtěli okamžitě zabít, protože Joela milovali, i když také napáchal mnoho zla. Jakmile jsme však začali hrát za Abby, poznali jsme ji a dostali se jí pod kůži, díky čemuž jsme zjistili, že není zlý člověk a že její motivace pro to, co udělala, byla oprávněná.
Jedná se o silný příběhový zvrat pracující s emocemi hráče na revoluční úrovni. Diváci v seriálu se to však dozvědí hned, a tak budou příběh zpracovávat zcela odlišně.
Proč to tvůrci udělali takto a snížili tím dopad příběhu a Abby jako postavy? Odpověděl nám na to tvůrce seriálu Craig Mazin v rozhovoru s několika novináři, na který nás pozvalo HBO.
Craig Mazin to vysvětlil tak, že vzhledem ke změně z aktivního formátu (hraní a ovládání postav) na pasivní (sledování TV) tyto věci nemohou mít stejný efekt.
„V seriálu skáčeme z jedné scény a perspektivy na druhou neustále, zatímco ve hře sledujeme okolí postavy, za kterou hrajeme,“ řekl Mazin. I proto tak skvěle funguje šok z toho, že hráči a hráčky v polovině hry začnou ovládat postavu, kterou z duše nenávidí.
Craig řekl, že nechtěli čekat na odhalení motivací Abby několik let. Ve hře se to dozvíme až ve druhé polovině, což by znamenalo, že diváci a divačky by Abby nenáviděli dva roky, dokud by nezačala další série. „Pro diváky by to bylo velmi frustrující.“
Tvůrci se možná báli toho, že s ní lidé nedokážou soucítit, pokud o ní nebudou znát základní informace. Stále však platí, že její motivace a původ mohli odhalit až po tom, co vykoná svůj velký čin, aby v lidech vytvořili podobné pocity jako hra.
Zdroj: Naughty Dog/volně k užití
Proč není seriálová Abby tak svalnatá
„Abby je ve hře fyzicky impozantní. Její postava je nevšední. S Neilem (Neil Druckmann, spoluautor seriálu a tvůrce her) jsme se bavili o Abby a řekl mi, že Abby je tak svalnatá zejména proto, že za ni hrajeme polovinu hry. Její herní styl proto musel být odlišný, aby při hraní za ni měli hráči jiný zážitek než při hraní za Ellie,“ říká.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Vysvětlení tvůrce, proč není seriálová Abby svalnatá jako ve hře.
Jak nám tvůrce sliboval, že se nestane to, co s koncem Game of Thrones.
Zda budou se seriálem pokračovat s originálním příběhem, pokud další hra nevznikne.
Co diváky a divačky možná bude frustrovat stejně jako u seriálu Severance.
„Ve hře je zároveň i mnohem více akce, rvaček a podobně, takže bylo třeba, aby na to byla Abby připravena. V seriálu nepotřebujete mít tolik akce jako ve hře. Více než fyzické predispozice nás zajímalo to, které herečky dokáží ztělesnit Abby jako postavu nejlépe. Proto jsme vybrali Kaitlyn Dever. Vyzařuje z ní kompetence, síla a sebevědomí, které herečka potřebuje na to, aby ztvárnila Abby. Mimochodem, Kaitlyn byla volba číslo jedna pro hraní Ellie, když předchozí tvůrci zkoušeli udělat The Last of Us jako film.“
Druhá série neukončí příběh a bude působit polovičně
Craig Mazin přiznal, že konec druhé série působí z hlediska příběhu nedokončeně. „Podobně jako u obou finále sérií Severance, i druhá série The Last of Us končí způsobem, po kterém divák nebude mít všechny odpovědi. Je to velmi komplexní příběh a bylo náročné rozdělit ho na více částí.“
Zdroj: HBO/The Last of Us
Stane se z The Last of Us něco jako Game of Thrones s uspěchaným a špatným koncem?
Je dobře známo (mluví o tom i herci), že tvůrci Game of Thrones chtěli seriál co nejdříve ukončit. Samotný spisovatel knih George R. R. Martin je žádal, aby natočili alespoň 10 nebo 12 sérií, ne osm, přičemž poslední dvě stejně zkrátili. Craiga Mazina jsme se zeptali, zda se nebojí, že dopadne stejně a uspěchá konec, obzvláště proto, že dokončení tří až čtyř sérií mu zabere skoro osm let života.
„Nevím, jestli to bylo důvodem toho konce Game of Thrones, ale mohu vás ujistit, že tady se to nestane. Určitě budu po tom všem velmi unavený. Pokud bych se tak vyčerpaně cítil před začátkem další série, určitě bych se do toho v takovém stavu nepouštěl. Navíc máme výhodu, že víme, jaký bude konec a detailně si umíme říci, jak se tam dostaneme. Dávám vám své slovo, že neexistuje realita, v níž bych nedal 100 procent do toho, abych tento příběh ukončil správným způsobem.“
Vědí tvůrci skutečně, jak příběh končí a zda bude třetí hra?
Hra The Last of Us Part II pravděpodobně herní příběh úplně neukončila. Vývojáři z herního studia Naughty Dog nechtějí pokračování potvrdit ani vyvrátit. Craig Mazin tvrdí, že neví, zda pokračování přijde, ale nemá zájem v seriálu pokračovat za hranice herního příběhu. „Možná vzniknou spin-offy, ale já je dělat nebudu. Chci vyprávět herní příběh a pokud nikdy trojka nevyjde, náš seriál si nebude vymýšlet vlastní příběh,“ řekl poprvé ještě pro magazín Variety.
Zdroj: HBO/The Last of Us
Rozšíření Jacksonu a blížící se útok
Ve hrách tvůrci nemají tolik času a prostoru na vedlejší příběhy. V seriálu však tvůrci mohou přeskakovat od jedné scény a místa k druhému, takže lidé vidí víc z Jacksonu, města ve Wyomingu chráněného hradbami, kde Joel, Ellie a ostatní žijí.
Joel ve městě pracuje jako hlavní stavitel odpovědný za jeho rozšíření, aby mohli přijmout více uprchlíků. Když však narazí na potrubí, neuvědomí si, že jsou v něm i úponky cordycepsu, které přivolají všechny infikované v okolí, takže v další epizodě bude zřejmě Jackson odolávat velkému útoku. Nic z toho ve hře nebylo a přímo to ovlivní i nejočekávanější scénu celé série.
Nový typ infikovaného – stalker
Ve hře byli už v první části, ale seriál je představil až ve druhé sérii. Jedná se o inteligentnější typ infikovaných lidí, kteří stále vidí a slyší, akorát nejsou tak agresivní. Na svou oběť si raději počkají, respektive útočí ze tmy a zpoza rohů. Často útočí ve skupinkách, aby oběť zahnali do pasti. V seriálu se postarají o nervy drásající a napínavé, možná až strašidelné momenty. Tvůrci nám potvrdili, že nepůjde o jediný nový typ infikovaného člověka, který ve druhé sérii uvidíme.
Zdroj: HBO/The Last of Us
Psycholožka Gail a její manžel Eugene
Tvůrce Craig Mazin chtěl mít psycholožku už v první sérii, ale nějak se mu to nezdařilo. V Jacksonu se však už nachází a jak tvůrci vysvětlují, taková povolání jsou velmi vzácná a hodnotná. Gail má však problém být pro Joela klasickou psycholožkou. Jak totiž řekla, byl to právě on, kdo zabil jejího manžela Eugena.
O něm se hráči a hráčky dozvěděli, až když byl mrtvý, když zemřel na infarkt. V seriálu ho však zabil Joel a zdá se, že to bylo proto, že se Eugene infikoval, respektive ho pokousal infikovaný člověk. Zdá se, že Eugene dostane vlastní epizodu, podobně jako Bill a Frank v první sérii a údajně je to opět vynikající část.
Zdroj: HBO
Dina a Ellie měly ve hře více soukromí
Na průzkum šly ve hře Dina s Ellie samy a nenarazily na stalkery, ale obyčejné infikované a clickery. V seriálu šly na průzkum s celou skupinou a trochu se lišily i jejich interakce a dialogy. Jejich polibek a tanec na oslavě však proběhly úplně stejně jako ve hře.
Zdroj: HBO/The Last of Us
Tommy má dítě
Možná se zdá, že to není až tak výrazná změna, ale zásadně to mění Tommyho příběh, osobnost a motivace v dalším průběhu série. Tommy totiž ve hře opustí Jackson, aby se pomstil Abby za to, co udělá. V seriálu se bude muset vyrovnat s tím, že opouští nejen manželku Mariu, ale i svého syna Benjamina. Významně to ovlivní i vztahy mezi postavami na konci příběhu.
Seriálová Ellie zatím za tou herní zaostává
Není to úplně chyba herečky Belly Ramsey, i když si myslíme, že roli Ellie hraje o něco slaběji než Ashley Johnson ve hrách. Spíše je to o scénáři, který z ní dělá trochu více drzou a nesnesitelnou osobu. Rozhodně jí chybí charisma herní Ellie.
Další menší změny a zajímavosti oproti hrám:
Dina má s Joelem vlastní vztah. Ve hrách ho nijak nerozvinuli.
Seriálu rozvinul Jackson a ukázal i lídry města v správní radě.
Zdá se, že někteří přátelé Abby ze hry nebudou v seriálu vůbec.
Stejně jako ve hře, skladatel hudby Gustavo Santaollala má krátkou cameo roli i v seriálu.