Dlouze očekávaná vrcholná verze dvanáctiválcové Berlinetty je konečně realitou.
Ferrari nás s odlehčeným a výkonnějším modelem odvozeným od F12 pěkně natahovalo, a to nejen s časem jeho konečného odhalení, ale i názvem samotným. Dnešním dnem byla totiž stažena plachta z tolik očekávané ostré verze, která nakonec neponese název F12 GTO nebo Versione Speciale, ale F12tdf. Italská automobilka z Maranella tak opět nezůstává své pověsti a tradicím nic dlužna a s příchodem jejího dalšího modelu si musím zvykat i tentokrát na další „písmenkovou hříčku“. Za trojicí písmen tdf se skrývají počáteční písmena vytrvalostních závodů Tour de France, kde Ferrari v 50. a 60. letech nejednou triumfovalo. Samozřejmě ne na silništních kolech, ale tehdejších ořích, především na známé 250 GT Berlinettě.
Přejděme však k tomu podstatnému, tedy změnám a tomu, co se skrývá pod opticky výrazně modifikovaným bodykitem. Ten je po novém značně ovlivněn snahou citelně zlepšit aerodynamiku a funkčnost této exkluzivitky. Zatímco monoposty Formule 1 se začínají čím dál, tím více podobat na závodní verze těch nejlepších silničních sportovních automobilů, nové Ferrari F12tdf je jasným příklad toho, že to platí i opačně, a tedy ty nejostřejší supersporty připomínají ony monoposty. Nové, opravdu netypicky tvarované nárazníky a zadní spoiler zabezpečují o 30 % lepší přítlak a zároveň dvojnásobně lepší aerodynamiku než v případě F12berlinetty. Vícero komponentů pochází ze špičkového LaFerrari jako například brzdová soustava, díky které dokáže tdfko ze 100 km/h úplně zastavit na pouhých 30,5 metrech, zatímco z dvoustovky zastaví na 121 metrech!
V interiéru došlo k jemnému ochuzení výbavy, přibyla však Alcantara a karbonové prvky, které jdou ruku v ruce s úbytkem hmotnosti, jelikož celková váha novinky je jen 1 415 kilogramů. Zadní kola pohání starý-známý atmosferický dvanáctiválec s navýšeným výkonem o 40 koní a 15 Nm. Ve výsledku tak máme tu čest s agregátem o síle 574 kW/780 koní a točivém momentu 705 Nm při 6 750 ot./min. O řazení se nadále stará 7stupňová dvouspojková převodovka F1 DCT, jíž byly zkráceny převodové poměry. Automobilka navíc hovoří o více než 30procentním zrychlení řazení. Zajímavostí je přítomnost nového systému Virtual Short Wheelbase, za kterým se skrývá funkcionalita postavená na natáčení zadních kol, což má výrazně zlepšit chování vozidla v zatáčkách. Pokud jde o rychlostní parametry, nové Ferrari F12tdf zrychlí na stovku už za 2,9 sekundy, přičemž maximální rychlost lehce přesahuje 340 km/h. Cenové relace novoučkého rivala a úhlavního konkurenta Aventadoru SuperVeloce by se měly pohybovat na úrovni okolo 8 milionů korun bez DPH, což není nejméně, ale 799kusová série bude vyprodána určitě už brzy.