Nástupce slavného Veyronu se ukáže na autosalonu v Ženevě.
Bugatti Veyron lze bez problémů považovat za vrchol moderního automobilismu. Jistě mi totiž dáte za pravdu, že i když tento slavný supersport odstupem času sice poznal v jistých směrech i nejednoho zdatnějšího konkurenta, v době jeho příchodu na svět neexistoval sériový automobil, který by se mohl pyšnit takovými průlomovými a dechberoucími parametry, pokrokovými vlastnostmi a takovou exkluzivitou. Tedy, i po více než deseti letech od jeho představení je Veyron jedním z nejexkluzivnějších, nejvyspělejších, nejzajímavějších, nejúchvatnějších a nejrychlejších automobilů planety, a prakticky dodnes se pyšní nejedním, dosud neporaženým, rekordem zapsaným v Guinessově knize rekordů. Nic však není věčné, a tak v březnu tohoto roku jsme se s Veyronem "rozloučili", neboť automobilka představila a zároveň i prodala úplně poslední exemplář tohoto druhu, pod názvem La Finale. Od tohoto momentu se prakticky veškerá pozornost přesunula na jeho nástupce, o kterém se toho už napsalo také hodně. Na co se tedy můžeme těšit?
To, že nástupce slavného modelu Bugatti Veyron přijde již příští rok, a to pod jménem Chiron, není již žádnou novinkou, ostatně, informovali jsme vás o tom už nejednou i na našich stránkách. Jen pár měsíců zpátky bychom však tak rychlý spád ve směru odhalování nových skutečností o nástupci rozhodne nečekali. Vždyť už jen samotné vedení značky svými kroky v závěru působení Veyronu vystupovalo poměrně vlažně a alespoň navenek to vůbec vypadalo tak, že nějak extra se do nového projektu netlačili. Opak je však pravdou a již v závěru roku 2015 můžeme v podstatě říci, že Chiron je v poslední fázi vývoje, což potvrzuje množství testovaných exemplářů zachycených na špionážních fotografiích a videích.
Navzdory všem problémům kvůli emisnímu skandálu, který nedávno otřásl koncernem Volkswagen je tedy zřejmé, že Bugatti na tyto koncernové problémy zjevně nedoplatí, respektive nedoplatí v takovém rozsahu, jak se spekulovalo (oddálení, či dokonce stopnutí projektu Chiron). Potvrzuje to aktuálně i v posledním měsíci v roce, kdy nás o značném progresu ve vývoji informuje prostřednictvím vánočního přání i samotná automobilka. Už i oficiální cestou tak poznáváme alespoň částečný náhled na chystaný model, a to díky naznačené siluetě, která nám dává mimo jiné na zřetel, že zachycené testované exempláře do velké míry odrážejí svým hlavním tvarem karoserie skutečnou realitu. Tím se tedy potvrzuje i to, že Chiron nebude designově na míle vzdálený od nedávného virtuálního konceptu Vision Gran Turismo, který vznikl pro účely hry Gran Turismo 6, ale naopak, zdědí od něho dominantní rysy. Je se tedy rozhodně na co těšit, k čemuž nás nabádají i několikery povedené a v značném rozsahu realitu reprezentující rendery.
Vozidlo, jehož jméno odkazuje na legendárního závodníka a někdejšího firemního jezdce - Louise Chirona, bude znovu počítat s obrovskou 8litrovou W16kou a čtyřmi turbodmychadly, přičemž o přenos síly na všechna čtyři kola se bude i tentokrát starat 7stupňová dvouspojková převodovka. Bugatti tak všem bruselským zelenáčům vztyčuje prostředníček a dává jasně najevo, že o downsizing ani nezakopne. Mimochodem, o chlazení celé soustavy se má údajně starat až 15 chladičů. I Chiron přijde na scéně aby posouval hranice. Výkonnostně se má prvotní, "základní" verze pohybovat na úrovni přibližně 1103 kW / 1500 koní a obdobně velkorysou hodnotou se má pyšnit i točivý moment - 1500 N.m. Takto naladěná, doslova strojovna, má tak novince zaručit akceleraci z nuly na sto kilometrů jen za 2,3 sekundy, zatímco maximální rychlost se má podle posledních informací pohybovat na úrovni až 470 km/h. Velký progres lze očekávat ve sprintu z 0-300 km/h, který by měl Chiron zvládnout za cca 15 sekund. Navíc, kombinovaná spotřeba při běžném používání by měla klesnout pod 20 l/100 km. I nástupce Veyronu bude charakteristický relativně krátkými převisy a velkými koly. Vpředu půjde o 20" disky, zatímco vzadu až 21". Očekávat se dá, že obuté budou do špičkových pneumatik Michelin Pilot Sport PAX, přičemž nemalými rozměry budou dozajista disponovat i brzdové kotouče.
Koncern VW si od nástupce slibuje hodně a navzdory několika konkurentům na rekord maximální rychlosti, zejména ze strany švédského Koenigseggu si Bugatti plánuje udržet své postavení. Sám prezident společnosti Wolfgang Dürheimer se nechal slyšet, že jejich nový počin bude podstatně lepší ve všech směrech. Ba co víc, ze strany automobilky se ozývá, že Chiron bude nejvýkonnějším, nejrychlejším, nejluxusnějším a nejexkluzivnějším sériovým sportovním automobilem planety, čímž chce tedy opět ztvárňovat vrchol automobilového průmyslu. To, do jaké míry jde o sílu marketingového oddělení poznáme již na příštím autosalonu v Ženevě, kde je naplánováno velkolepé představení. Na základě předešlého modelu můžeme toto tvrzení ale klidně označit za značně relevantní. Na závěr doplňuji, že na Chiron si zoubky brousí už nyní více zájemců, Bugatti do dnešního dne totiž počítá s více než stovkou objednávek. Plánovaná výroba má být přitom jen 500 kusů, včetně všech odvozených verzí.