Čtvrtek 18. 10. 2018 svátek má Lukáš

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: pixabay.com

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

Žijete světem sociálních sítí a máte strach, co se s vaším účtem stane, pokud náhle zemřete? Občas je dobré myslet i do budoucnosti a účet si náležitě připravit. I když je to možná trochu morbidní.

10. listopad 2017, 18:00

Žijete světem sociálních sítí a máte strach, co se s vaším účtem stane, pokud náhle zemřete? Občas je dobré myslet i do budoucnosti a účet si náležitě připravit. I když je to možná trochu morbidní.

Mnoho z nás již bere svou identitu na nejrůznějších sociálních sítích jako velikou součást své identity reálné. Na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru sdílíme naše životy často do těch nejmenších detailů. Je tedy přirozené si v průběhu času klást otázku, co se s tím vším stane, pokud se, nedej bože, snad náhle něco stane s námi. 

 

Stejně jako s předstihem připravujeme závěti nebo uzavíráme životní pojistky, také některé sociální sítě pamatují na to, že se v budoucnosti může stát cokoliv. Pokud tedy patříte k těm, kterým záleží na tom, aby bylo o váš internetový účet po smrti náležitě postaráno a vaše jméno nezůstalo na sociální síti jen tak „viset“ v prázdnotě a dosud nevíte, jak na to, čtěte dál. Všechno se dozvíte.

 

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

 

Začneme Facebookem. Na něm má účet veliká většina z nás. Denně na něm sledujeme své přátele, zpravodajství a aktuální denní, zábavní obsah nebo jen reklamní prostředky. Je tedy přirozené, že vývojáři z Facebooku začali přemýšlet také o tom, jak správně zajistit váš profil v případě, že náhle zemřete. Jednoduše vám tak nabízejí možnost zvolit si kontaktní osobu z vašich přátel na této sociální síti a umožnit mu některé úkony na vašem profilu. Mezi ně patří například zpráva o vašem úmrtí pro ostatní uživatele prostřednictvím příspěvku na zdi, změna profilového obrázku nebo správa žádostí o přátelství. Tímto způsobem váš profil takzvaně zvěční.

 

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

Zadání kontaktní osoby pro tyto potřeby uskutečníte v Nastavení -> Obecné -> Správa účtu. Přestože jsou jeho možnosti s úpravami vašeho profilu značně omezené, je přirozeně vhodné zvolit osobu, které plně důvěřujete. Může to být rodinný příslušník nebo nejlepší přítel. Je to na vás. Po zvolení kontaktní osoby se vás Facebook zeptá, zda může dát onomu člověku vědět, že jste si vybrali právě jeho. Pokud si tedy nepřejete, aby se to dozvěděl hned, stačí tuto možnost přeskočit. 

 

Je důležité upozornit, že kontaktní osoba nedostane povolení pro zobrazení vašich zpráv nebo skrze vaše jméno publikovat příspěvky. Ostatně Facebook náležitě hlídá také fakt, zda jste vůbec skutečně zesnulí a daná kontaktní osoba mu to musí nejprve dokázat. K tomu slouží speciální formulář, do něhož byste měli ideálně nahrát například kopii úmrtního listu nebo nějakého jiného dokumentu.

 

Pokud se ovšem chcete zvěčnění vašeho jména na Facebooku vyhnout, místo kontaktní osoby, která by měla vás účet po smrti obstarat, stačí zvolit možnost odstranění profilu. „Jakmile nás bude někdo o vaší smrti informovat, všechny vaše informace, fotky a příspěvky se z Facebooku trvale odeberou a váš profil už nikdy nikdo neuvidí.“

 

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

 

Také Google myslí dopředu na své zesnulé uživatele. V tomto případě trochu jinak, než jak tomu bylo u Facebooku. Pozůstalí nemusí dokazovat vaše úmrtí zasíláním potřebných dokumentů. Funkce se sama aktivuje po určité době neaktivity, kterou si sami nastavíte ve správci neaktivních účtů

 

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

Google pro nastavení doby vaší neaktivity umožňuje tři až osmnáct měsíců. Měsíc, dva nebo tři před vypršením vámi zadané lhůty vám zašle oznámení, že se čas vašeho účtu naplňuje. Pro jistotu vám bude zasílat i SMS. Teprve v dalších krocích můžete zvolit až deset osob, kterým chcete dát vědět, že váš účet již není aktivní nebo jim umožnit přístup k vašim datům z tohoto účtu, případně nastavit automatickou odpověď pro adresy, které vám i posmrtně zasílají emaily. 

 

Nakonec i zde si můžete zvolit úplného a definitivního smazání vašeho Google účtu. K tomu patří vymazání všech veřejně sdílených dat, jako jsou videa na YouTube, příspěvky na Google+ nebo blogy ve službě Blogger. V případě, že pro svůj účet nevykonáte žádnou z předešlých úprav v nastavení pro úmrtí, pozůstalí mohou smazání vašeho účtu dosáhnout tradičně skrze vyplnění nabízeného formuláře.

 

Co se stane s vašimi účty na sociálních sítích v případě, že náhle zemřete? Facebook i Google na to myslí

 

Ostatní sociální sítě, jako je Instagram nebo Twitter, podobné služby nenabízejí. V případě náhlého úmrtí mohou pozůstalí pouze zažádat o smazání nebo zvěčnění profilu zesnulé osoby. A to přes instagramový a twitterový formulář. V tomto případě tedy nemáte povolení umožnit nikomu ze svých blízkých nakládat s vašimi daty. Pokud o takový způsob naložení s vaším osobním profilem přesto stojíte za každou cenu, nezbývá vám nic jiného, než s nimi sdílet vaše přihlašovací údaje včetně hesla.

Ohodnoť článek
34
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.