Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
17. dubna 2018 v 15:04
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Více než 150 Američanů požádali o to, aby zpaměti nakreslili známá loga značek. Jak bys obstál ty?

Loga jsou nejrychlejší a nejefektivnější způsob, jakým rozpoznat značku. Právě proto špičkové firmy a globální korporace kladou velký důraz na jejich design. Logo představuje jakousi vizuální reprezentaci celé firmy. V současnosti se téměř všude setkáváme s logy různých firem, které mají za účel je identifikovat, reprezentovat a samozřejmě by měla být i snadno zapamatovatelná.

Signs.com sestavil průzkum, kde umístil 10 nejpopulárnějších log na konečný test: 156 Američanů bylo požádáno, aby zpaměti nakreslili loga značek jako Apple, Adidas, IKEA, Starbucks či Burger King. Pod názvem Branded in Memory se v experimentu zobrazila přesnost výsledných nákresů na jednoduše sestavených grafech s některými dost překvapujícími výsledky.

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs

Například u logu Apple jeden ze tří lidí nesprávně nakreslil stonek a 8 % účastníků používalo modrou barvu ke kreslení loga adidas, ačkoli samotné logo je úplně černé. Téměř polovina respondentů si myslí, že mořská panna z loga Starbucks nemá korunku.

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs

Výsledky dokazují i fakt, že lidé mají poměrně dobrou paměť na barvy loga. Přibližně 80 % recipientů při kreslení vybralo správné barevné palety, zatímco tvary a jiné prvky jsou už pro lidi hůře zapamatovatelné.

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs

Když se logo značky v průběhu času mění, jistá část lidí nesprávně spojuje starou s novou verzí. Stejně tak když se někdy u reklam vyskytují silné symboly, které se ale v logu nenacházejí, mají lidé tendenci spojovat je s logem dané značky (např. spojování symbolu koruny se značkou řetězce Burger King).

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs

Celkově se pouze 16 % lidí svými náčrty přiblížilo dokonalému logu a 37 % lidí dokázalo nastínit alespoň nejpodstatnější body loga. Jak bychom očekávali, čím složitější je logo, tím méně je pravděpodobné, že si ho lidé úplně zapamatují.

Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs
Pamatují si lidé loga známých značek? Výsledky průzkumu přinesly i vtipné výtvory, které mají od pravdy daleko
Zdroj: Signs

Všechny výsledky experimentu a celou studii najdeš tady.

Domů
Sdílet
Diskuse