Za pár let se svezeme z centra na letiště pod zemí.
O rychlodráze z centra metropole na ruzyňské Letiště Václava Havla se hovoří již mnoho let. Stavba nyní vešla do další fáze a je jasné, kdo bude realizovat a dokumentovat nejsložitější trať v úseku mezi stanicí Veleslavín a holešovickým Výstavištěm.
Jednotlivá nástupiště budou připomínat stanice metra. Některá z nich budou totiž zahloubena i 11 metrů pod zem. Větší část trati podle SŽDC povede v zástavbě, a tudíž nepůjde přímo o rychlodráhu, přesto by cesta z centra na letiště měla zabrat méně než půl hodiny, konkrétně 25 minut.
Plány moderní trasy vypadají propracovaně, přesto nad nimi visí otázka termínu. To je nejskeptičtější část, protože o trati Kladno – Praha s připojením právě na Ruzyni se původně psalo už před více než dvaceti lety, zatím se však musí cestující spolehnout na spojení městskou hromadnou dopravou a kombinaci metro/autobus. Nyní je slibován termín prosinec roku 2028 s tím, že dříve to nebude.
Autobusy však trpí na kapacitu a jsou trvale přecpané. Cena tunelu dosáhne až 3,5 miliardy korun. Povede přes Letnou, Dejvice k Veleslavínu v hloubce 80 metrů.