Výrobce žiletek zřejmě uhodil hřebík na hlavičku.
Mnoha mužům se nelíbí nová reklama od výrobce žiletek Gillette. Společnost v ní trochu pozměnila své motto, které zní „The Best A Man Can Get“ a uvedla nové ve znění „The Best Men Can Be“.
Celá reklama se točí kolem toho, že muži by měli být empatičtější, bránit se toxické maskulinitě a žít tak, aby mohli být těmi nejlepšími vzory pro své děti. Video chce sdílet velmi důležitý vzkaz, který rezonuje právě v současnosti, kdy se neustále vynořují nové případy sexuálního zneužívání prostřednictvím kampaně #MeToo.
Muži se v reklamě dívají na své odrazy v zrcadle, zatímco ve vzduchu visí otázka: „Vypadá takto to nejlepší, co si muž může přát?“ A oni si vzpomínají na chvíle, kdy někoho v minulosti šikanovali, sexuálně obtěžovali či prokazovali svou mužskou nadřazenost .
Gillette konstatuje, že neustále ospravedlňování a přehlížení mužských činů trvá už příliš dlouho, a tak apeluje na všechny chlapy, aby si všímali chování svých kamarádů či kolegů a upozornili je, když začnou překračovat vhodné hranice.
Jak se dalo čekat, na sociálních sítích způsobila reklama okamžitou lavinu pozitivních i negativních reakcí. Tisíce mužů mělo pocit, že na ně firma zaútočila, snaží se zničit muže obecně a udělat z nich slabší chlapy.
Začali se bouřit i se slovy, že produkty od Gillette již používat nebudou a raději přejdou ke společnosti, která nepotřebuje v reklamách podsouvat politické vzkazy.
Na druhou stranu, reklama získala i řadu pozitivních ohlasů. Kampaň lidé oceňují za to, že je velmi dobře načasovaná a uhodila hřebík na hlavičku, když dokázala naštvat tolik mužů prakticky bezdůvodně. Co si o ní myslíš ty?