Známá sociální síť chce tímto podpořit sdílení každodenních momentů ze života, bez ohledu na reakce.
Facebook zvažuje skrýt počet lajků na příspěvcích. Jako první to zjistila vývojářka Jane Manchun Wong, která o tom psala na svém blogu. Facebook začal vyvíjet tuto možnost v tajnosti, nejprve v kódu mobilní aplikace.
Podle všech dostupných údajů zatím tuto možnost netestují. Je stále jen ve fázi vývoje a kód v aplikaci je neaktivní. Pokud by ho Facebook spustil, bylo by to podobné jako na Instagramu: počet lajků (a facebookových reakcí) nevidí kromě původního autora příspěvku nikdo jiný. Stále by bylo možné vidět počet lajků a reakcí na jednotlivých komentářích, ale může se stát, že v budoucnu se jednoduše nebude zobrazovat ani toto číslo.
Jak by to vypadalo?
Kromě autora příspěvku by všichni ostatní uživatelé Facebooku viděli jen obecnou informaci. Palec nahoru nebo emoji zobrazující reakci by následovala fráze „[tvému příteli] a jiným se to líbí.“
Facebook is working to hide like counts, too!https://t.co/WnUrM12aZg
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 2, 2019
Tip @Techmeme pic.twitter.com/TdT73wT6A0
Facebook chce snížit negativní vliv sociálních sítí na lidi
Počet lajků je jednou ze základních vlastností Facebooku a Instagramu, které patří jedné firmě. Celé roky to byl hnací motor, který už ale lidi podle nich nebaví. Firma se k tomuto ráznému kroku rozhodla přistoupit pod vlivem reakcí od samotných uživatelů.
Některým na počtu reakcí záleželo až příliš, jiní se rozhodli raději příspěvek ani neuveřejnit ze strachu, že nebudou mít „dostatek“ lajků. Velké množství lajků obvykle generují velké životní události (svatby, narozeniny nebo jiné), proto se stále více uživatelů rozhoduje nezveřejňovat momenty z každodenního života. Právě ty však byly motivací pro tvorbu sociální sítě a firma se k tomu chce vrátit.
Pro TechCrunch Facebook uvedl, že doufá, že tato změna přispěje ke zvýšení počtu originálních příspěvků a zároveň se tak prodlouží čas, který lidé na sociální síti stráví.
Facebook informaci o možném skrytí lajků už pro TechCrunch potvrdil. Vývoj takové změny a její následné testování zabere hodně času. Odborníci předpokládají, že taková změna může přispět k celkové pohodě uživatelů.