Ikonické ledvinky nabyly zcela nový rozměr. Doslova.
Nové BMW řady 4 je nejkontroverznější novinkou tohoto roku. Naznačovaly to už i špionážní fotky, zákulisní informace a před pár hodinami i únik oficiálních fotografií. Dnešním dnem se pomyslná plachta stahuje a BMW nám své kupé střední třídy představuje oficiálně v plné kráse.
To, zda je nová čtyřka krásná, necháme už na tobě, faktem ale je, že jí revolučně změnili masku. Tradiční ledvinky nejsou totiž jen větší, ale zejména jinak tvarované – nově jsou užší a zároveň podstatně vyšší, čili vertikálně orientované. Právě tento prvek bude statečně polarizovat veřejnost, připomenout je ale třeba, že BMW tímto řešením odkazuje na svou slavnou minulost.

Nová generace ve velkém vychází z nedávného konceptu, čímž BMW opravdu potvrdilo svá slova, že sériová podoba bude téměř identická. Poměrně velkou revolucí prošly i čelní světlomety, které stále více přicházejí o pověstné kulaté svícení Angel Eyes. Po vzoru nové trojky i zde evidujeme full-LED světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene L. Za příplatek nechybí technologie BMW Laserlight.
Jak je zvykem, i tentokrát platí, že řada 4 se opticky více liší od klasického sedanu řady 3 – novinka je štíhlejší, atletičtější a sportovnější. Svědčí o tom i zadní část, kde najdeme nádherná, horizontálně orientovaná LED světla

Velkým progresem prošel i interiér, který už jde ruku v ruce s novou koncepcí palubek od BMW. Horizontálně orientovaná palubní deska působí vzdušně, natočená je na řidiče a její dominantou jsou displeje. Středová obrazovka má 10,25", přičemž opticky přímo navazuje na přístrojový štít, kde už najdeme také plně digitální 12,3" budíky BMW s velmi progresivní grafikou.
Vnitřek pokrývá galvanizované obložení, středový panel sdružuje ovládání iDrivu a propracovaný volič automatické převodovky. Panel klimatizace byl efektně přesunut přímo do výdechů, kde najdeme zcela novou filozofii ovládání. Nadále ale platí, že palubní deska jako taková je shodná s tou v řadě 3.

Motorová paleta je do velké míry totožná s řadou 3, to znamená, že pod kapotou jsou čtyřválcové a šestiválcové motory:
- 420i – benzínový čtyřválec; 135 kW / 184 koní a 300 Nm
- 430i – benzínový čtyřválec; 190 kW / 258 koní a 400 Nm
- M440i xDrive – benzínový šestiválec; : 275 kW / 374 koní a 500 Nm
- 420d (xDrive) – naftový čtyřválec; 140 kW / 190 koní a 400 Nm
- 430d (xDrive) – naftový šestiválec; 210 kW / 286 koní a 650 Nm
- M440d xDrive – naftový šestiválec; 250 kW / 340 koní a 700 Nm
Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6d a jsou spřažené s 8stupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Kromě verze s 2litrovým čtyřválcem je standardem i 48 V mild-hybridní technologie s výkonem 8 kW / 11 koní.
Největší pozornost se pochopitelně soustředí do vyhotovení M440 xDrive, které lze považovat za jakýsi mezistupeň mezi klasickými verzemi a očekávanou M4. 3litrový benzínový agregát dokáže 40I vystřelit na stovku za 4,5 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Neméně zajímavé dynamické parametry má i naftové M440d xDrive, které má identickou maximálku a jen o 0,2 sekundy pomalejší zrychlení.