Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. prosince 2020 11:54
Čas čtení 2:48
Dominik Vetrák

Cyberpunk 2077 vypadá a běží na PS4 a Xbox One příšerně. Grafika působí jako by byla stará 10 let

TECH
Uložit Uložené

Cyberpunk 2077 vyšel na next-gen, ale také na old-gen konzole, což byla zjevně chyba.

Cyberpunk 2077 má za sebou vynikající launch. Hru si předobjednalo 8 milionů hráčů, přičemž až 76 % z nich zvolilo digitální verzi hry, ze které vývojáři a vydavatelé (v tomto případě jde o stejnou společnost, tedy CD Projekt Red) získávají více peněz. Jenže vedle skvělých prodejích se mluví také o technickém stavu hry. 

Ten je také v recenzích uváděn jako zásadní problém hry. Titul obsahuje řadu bugů, které znepříjemňují hraní nebo rovnou znemožňují hráčům pokračovat ve hře či různých questech. Špatný technický stav se týká hlavně starých konzolí.

Doporučeno
Recenze: Xbox Series X Recenze: Xbox Series X 5. listopadu 2020 15:00

Základní verze PS4 aa Xbox One / Xbox One S vůbec nezvládají náročné požadavky detailní open-world hry. Hráči, kteří se jakžtakž vyznají v hardwaru konzolí a chápou, jak funguje optimalizování her, plně očekávali, že Cyberpunk bude na starých konzolích běžet v opravdu špatném stavu. Potvrdili nám to prakticky i samotní tvůrci, když odmítali ukázat, jak vlastně hra na starých konzolích běží. 

Člověk by ale nízké rozlišení, kvalitou slabší textury či bugy dokázal přežít. Hra však na PS4 a Xbox One S vypadá, jako by tvůrci vydali verzi, které do vydání chybí ještě minimálně několik měsíců. Cyberpunk má problémy udržet si alespoň 20fps (frames per second – snímků za sekundu), přičemž častokrát padá i k 15fps. 

V praxi to znamená, že obraz není plynulý, animace „přeskakují“ na místě a celkový pohyb je jako by „zlagovaný“. Dlouhodobým standardem na PS4 a Xbox One je 30fps, i proto mnozí považují verze hry pro stařičké konzole za nehratelné. Na závěr tu máme modely NPC postav (nehratelné postavy, které potkáváš na ulicích).

Doskakování textur a opožděné načítání HD textur asi nikoho nepřekvapí. Jenže hra nezvládá zobrazit kvalitní modely postav ani zblízka, ani pár vteřin poté, co na ně koukám centimetry od jejich tváře. 

Možná by takové věci hráči odpouštěli ochotněji, kdyby CD Projekt Red nepropagoval hru úplně jiným stylem – přeplněné ulice různě vypadajícími lidmi, kvalitní, vysoce kvalitní textury a mnohem více detailů. Nakonec, podívej se sám, pobav se, zasměj se, poplácej si.... hlavně si už ale zapamatuj, že ohromovat se nad grafikou her před jejich vydáním opravdu nemá smysl.

Z tohoto stavu nechceme vinit vývojáře. Je veřejně známo, že CD Projekt Red nutilo své zaměstnance pracovat týdně i více než 100 hodin, a to během mnoha týdnů či měsíců před vydáním hry.

Jde o takzvaný crunch, kdy je na vývojáře vyvíjen od manažerů tlak, aby dokončovali hru a opravovali bugy od rána do večera, mnohdy i 6 dní v týdnu. Není nic výjimečného, když jich více přespává v kancelářích, protože se jim ani nevyplatí jít domů. 

Problematický stav hry na starých konzolích nejlépe pochopíš díky

tomuto videu, které porovnává verzi pro PS4, PS5, Xbox One S a Xbox Series X/S.

Vinu nese management, ředitelé a akcionáři CD Projekt Red. Ti chtěli mít hru na pultech obchodů ještě tento rok, kvůli čemuž neměli vývojáři dostatek času hru dokončit ve všech ohledech. Bylo by zajímavé vidět, v jakém stavu byla hra v září, kdy měla vyjít původně. Až donedávna ale byla na konzolích asi nehratelná, neboť recenzenti dostali pouze verze hry pro počítače. 

Tvůrci musí podniknout řadu kroků, aby se něco takového neopakovalo. Zahrnuje to lepší pracovní podmínky pro vývojáře, zaměstnávání mnohem většího týmu a dostatek času na vývoj. A když se tak díváme na dosavadní vývoj blockbusterových her, něco takového se nestalo asi nikdy. Stejně jako Witcher 3, i Cyberpunk 2077 je tedy při vydání v katastrofálním technickém stavu. Můžeš se vsadit, že to tak bude i při vydání jejich dalšího titulu. 

Pevně věříme, že CDPR brzy vydá patch, který zlepší technický stav hry, aby si ji mohli užít i majitelé konzolí Xbox One S a PS4. Zaplatili totiž stejnou cenu, takže není fér, aby hráli mnohem horší verzi. 

Na závěr analýza od největších odborníků ve videoherním průmyslu

Domů
Sdílet
Diskuse