Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. ledna 2021 14:30
Čas čtení 8:24
Tímea Krauszová

Rihanna, JLo či Kylie Jenner. Roztrhl se nám pytel s kosmetikou od celebrit, stojí však za ty peníze?

MÓDA
Uložit Uložené

Existuje ještě vůbec celebrita, která neprodává kosmetiku pod svým jménem?

Rok 2020 zjevně přál všemu, co spadá do kategorie péče o sebe. Meditujeme, otužujeme se a některým celebritám s obchodním duchem zrušení natáčení či koncertů vytvořilo prostor pro tvorbu nových věcí. Místo nové hudbu zpěvačky Jennifer Lopez či Rihanna vytvořily vlastní kolekce péče o pleť. Nejsou však jediné: s novou kosmetikou se roztrhl pytel.

V roce 2021 zřejmě o těchto značkách hodně uslyšíš. Proč se skincare dostává do popředí a s jakými novinkami vyrukovaly zpěvačky, herečky či modelky v roce, kdy se většina světa jen snažila přežít?

V tomto článku si přečteš:
  • Kolik dokáží celebrity vydělat v beauty byznysu
  • Proč se Rihanně zřejmě bude dařit i s péčí o pleť
  • Co je bezpohlavní kosmetika a proč ji prodávají
  • Zda kosmetika od celebrit stojí za to a na co si při výběru máš dát podle dermatoložky pozor

Průkopnicí v byznysu je nadále Rihanna, do karet jí hraje inkluzivita a bezpohlavnost

To, kdy se kosmetika od celebrit (nebo minimálně prodávaná pod jejich značkou) dostane na trh, bylo jen otázkou času. Jessica Alba začala se svou Honest Beauty již v roce 2017 a Rihanna všem vyrazila dech svým makeupem Fenty Beauty také v roce 2017.

Dodnes je stále zřejmě nejúspěšnější v tomto byznysu, a to zejména díky inkluzivitě a pozitivním odkazům, které s produkty spojuje. Za prvních 15 měsíců si Fenty Beauty připsala zisk téměř 600 milionů dolarů, další miliony vydělala taky inkluzivní značka spodního prádla Savage X Fenty. Rihanna se díky tomuto úspěchu stala nejbohatší hudebnicí na světě.

Doporučeno
Veronica Biasiol: Asi jsem se měla narodit jako chlap. Chlapy většinou za vyjadřování se k prsům nikdo nekritizuje (Rozhovor) Veronica Biasiol: Asi jsem se měla narodit jako chlap. Chlapy většinou za vyjadřování se k prsům nikdo nekritizuje (Rozhovor) 19. prosince 2020 11:22

V roce 2020 spustila prodej péče o pleť, k rtěnkám či pudrům tak přibyly krémy či tonery. Jde o tzv. „bezpohlavní“ produkty, které jsou určeny mužům i ženám a pro každý typ pleti.

Na kampani spolupracoval i A$AP Rocky, Lil' Nas X či Paloma Elsesser, takže po spojení svého slavného jména s dalšími se téměř okamžitě dostala do povědomí. Fenty Skin nabízí 4 produkty (čistič, krém na obličej s SPF, toner a krém na oči) za 25-40 dolarů (nebo výhodnou sadu za 112 dolarů). Už je v prodeji v síti Sephora i v Česku.

Produkty jsou nové a dosud nemáme k dispozici mnoho recenzí. Podle skincare youtubera Hyrama jde o příjemné překvapení, česká skincare blogerka Jekatěrina Nagy pro Refresher řekla, že mají skvělou konzistenci a příjemnou vůni. Neiritují pleť a z pohledu na složení se zdá, že si Rihanna nechtěla pokazit dobré jméno. Jde o kosmetiku v přijatelné cenové kategorii s ověřenými ingrediencemi a v pěkném obalu.

Fenty
Zdroj: Instagram/@fentyskin

Kromě ní však na seznam celebrit s vlastní značkou kosmetiky v roce 2020 přibyli Alicia Keys, Pharell Williams, Kim Kardashian West, Jennifer Lopez či Kylie Jenner.

I Pharell Williams vsadil na „bezpohlavní“ trend a svou slávu. Vytvořil značku Humanrace s dermatoložkou Elenou Jones. Nabízí čistič, exfoliator a krém, vše elegantně zabalené v recyklovaných obalech s tím, že nabízí možnost dokoupit pouze náplně. Sadu koupíš za sto dolarů. „Není to jen péče o pleť, je to zdraví a my muži jsme nebyli vychováni tak, abychom se o naši kůži starali. Jen se vzbudíme a jdeme. Naše tvář si zaslouží tři minuty našeho času. Naše tvář je médium, přes které komunikujeme s jinými lidmi,“ řekl zpěvák a skladatel pro WWD.

Doporučeno
Týnuš Třešničková: Sláva mi hodně dala, ale i vzala. Především moje soukromí, musím dávat velký pozor na to, co ukazuji (Rozhovor) Týnuš Třešničková: Sláva mi hodně dala, ale i vzala. Především moje soukromí, musím dávat velký pozor na to, co ukazuji (Rozhovor) 3. listopadu 2020 9:52
Pharell Williams
Zdroj: Instagram / @humanrace

Všichni chtějí vydělávat, v roce 2020 už má skoro každý svou kolekci kosmetiky

Podle New York Times 45 až 60 % celkového zisku v beauty průmyslu pochází právě z oblasti péče o pleť. Není tedy překvapením, že i další celebrity chtějí z kosmetiky inkasovat. Díky e-shopům nepotřebuješ ani skladové prostory a díky sociálním sítím s miliony fanoušků dnes ani reklama není tak velký problém. Hvězdy si mohou dovolit prodávat v podstatě ze svého obýváku.

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
Přidej se k předplatitelům
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 93024 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • V čem je výjimečná řada od zpěvačky Alicie Keys
  • O jaký trapas se postarala JLo a proč si dermatologové myslí, že lže
  • Zda se ti vůbec vyplatí investovat peníze do kosmetiky se jménem celebrity na obalu
Domů
Sdílet
Diskuse