Existuje ještě vůbec celebrita, která neprodává kosmetiku pod svým jménem?
Rok 2020 zjevně přál všemu, co spadá do kategorie péče o sebe. Meditujeme, otužujeme se a některým celebritám s obchodním duchem zrušení natáčení či koncertů vytvořilo prostor pro tvorbu nových věcí. Místo nové hudbu zpěvačky Jennifer Lopez či Rihanna vytvořily vlastní kolekce péče o pleť. Nejsou však jediné: s novou kosmetikou se roztrhl pytel.
V roce 2021 zřejmě o těchto značkách hodně uslyšíš. Proč se skincare dostává do popředí a s jakými novinkami vyrukovaly zpěvačky, herečky či modelky v roce, kdy se většina světa jen snažila přežít?
- Kolik dokáží celebrity vydělat v beauty byznysu
- Proč se Rihanně zřejmě bude dařit i s péčí o pleť
- Co je bezpohlavní kosmetika a proč ji prodávají
- Zda kosmetika od celebrit stojí za to a na co si při výběru máš dát podle dermatoložky pozor
Průkopnicí v byznysu je nadále Rihanna, do karet jí hraje inkluzivita a bezpohlavnost
To, kdy se kosmetika od celebrit (nebo minimálně prodávaná pod jejich značkou) dostane na trh, bylo jen otázkou času. Jessica Alba začala se svou Honest Beauty již v roce 2017 a Rihanna všem vyrazila dech svým makeupem Fenty Beauty také v roce 2017.
Dodnes je stále zřejmě nejúspěšnější v tomto byznysu, a to zejména díky inkluzivitě a pozitivním odkazům, které s produkty spojuje. Za prvních 15 měsíců si Fenty Beauty připsala zisk téměř 600 milionů dolarů, další miliony vydělala taky inkluzivní značka spodního prádla Savage X Fenty. Rihanna se díky tomuto úspěchu stala nejbohatší hudebnicí na světě.
V roce 2020 spustila prodej péče o pleť, k rtěnkám či pudrům tak přibyly krémy či tonery. Jde o tzv. „bezpohlavní“ produkty, které jsou určeny mužům i ženám a pro každý typ pleti.
Na kampani spolupracoval i A$AP Rocky, Lil' Nas X či Paloma Elsesser, takže po spojení svého slavného jména s dalšími se téměř okamžitě dostala do povědomí. Fenty Skin nabízí 4 produkty (čistič, krém na obličej s SPF, toner a krém na oči) za 25-40 dolarů (nebo výhodnou sadu za 112 dolarů). Už je v prodeji v síti Sephora i v Česku.
Produkty jsou nové a dosud nemáme k dispozici mnoho recenzí. Podle skincare youtubera Hyrama jde o příjemné překvapení, česká skincare blogerka Jekatěrina Nagy pro Refresher řekla, že mají skvělou konzistenci a příjemnou vůni. Neiritují pleť a z pohledu na složení se zdá, že si Rihanna nechtěla pokazit dobré jméno. Jde o kosmetiku v přijatelné cenové kategorii s ověřenými ingrediencemi a v pěkném obalu.
Kromě ní však na seznam celebrit s vlastní značkou kosmetiky v roce 2020 přibyli Alicia Keys, Pharell Williams, Kim Kardashian West, Jennifer Lopez či Kylie Jenner.
I Pharell Williams vsadil na „bezpohlavní“ trend a svou slávu. Vytvořil značku Humanrace s dermatoložkou Elenou Jones. Nabízí čistič, exfoliator a krém, vše elegantně zabalené v recyklovaných obalech s tím, že nabízí možnost dokoupit pouze náplně. Sadu koupíš za sto dolarů. „Není to jen péče o pleť, je to zdraví a my muži jsme nebyli vychováni tak, abychom se o naši kůži starali. Jen se vzbudíme a jdeme. Naše tvář si zaslouží tři minuty našeho času. Naše tvář je médium, přes které komunikujeme s jinými lidmi,“ řekl zpěvák a skladatel pro WWD.
Všichni chtějí vydělávat, v roce 2020 už má skoro každý svou kolekci kosmetiky
Podle New York Times 45 až 60 % celkového zisku v beauty průmyslu pochází právě z oblasti péče o pleť. Není tedy překvapením, že i další celebrity chtějí z kosmetiky inkasovat. Díky e-shopům nepotřebuješ ani skladové prostory a díky sociálním sítím s miliony fanoušků dnes ani reklama není tak velký problém. Hvězdy si mohou dovolit prodávat v podstatě ze svého obýváku.
Co se dozvíš po odemknutí?
- V čem je výjimečná řada od zpěvačky Alicie Keys
- O jaký trapas se postarala JLo a proč si dermatologové myslí, že lže
- Zda se ti vůbec vyplatí investovat peníze do kosmetiky se jménem celebrity na obalu