Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
S úspěšnou českou influencerkou o vypořádání se s negativními komentáři, luxusní módě i plánech do budoucna.
Týnuš Třešničková je jednou z nejúspěšnějších českých youtuberek a influencerek, kterou na Instagramu sleduje více než 464 tisíc lidí. Točit videa začala v pouhých 15 letech a nyní zná její jméno snad každý teenager. Co stojí za jejím úspěchem, díky kterému se dostala například i ke spolupráci se značkou Dior? A jak se jí daří vypořádávat se s negativními komentáři plnými vulgarismů? Nejen na tyto otázky odpověděla v rozhovoru pro REFRESHER.
Je to tak 5 až 6 let nazpátek, mohlo mi být nějakých 15 či 16 let, takže vlastně ještě více let zpět. Tenkrát jsem ještě chodila normálně do školy.
Máš pocit, že to ovlivnilo tvé dětství?
Určitě v nějakém smyslu ano, protože mě přeci jenom začalo na sociálních sítích sledovat hodně lidí, takže jsem se musela vypořádávat s názory mnoha z nich, což pravděpodobně většina teenagerů nemusí. Takže v nějakém smyslu mě to určitě ovlivnilo.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Co Týnuš dala a vzala sláva
Který z jejích high-end kousů je nejdražší
Jaké životní hodnoty jsou pro ni nejdůležitější
Zda má záložní plán, kdyby skoncovala s influencingem
Např.:
Poukážka v hodnote 250 eur na dovolenku s Hydrotour
, Jednodňová lyžovačka na Stuhlecku s dopravou ZDARMA
nebo Lístok ZDARMA na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat
Uvědomuješ si, jaký máš vliv na své fanoušky? Podle čeho se rozhoduješ, co jim ukážeš?
Určitě si to uvědomuju. Na začátku, když jsem propagovala různé věci, tak jsem se to teprve učila. Ale teď, postupem času, si dávám hodně velký pozor na to, co ukazuju, co doporučuju a vím, že vliv na lidi mám. Je hodně těžké dávat si pozor na každé slovo, které řeknu, protože lidé za vším něco hledají. Je také náročné být pro sledující perfektní a dokonalá. Když se zpětně kouknu na nějaká svá videa, tak jsem si vědoma toho, že jsem kolikrát řekla nějakou opravdu blbost, ale teď už si na to dávám větší pozor.
Jaké věkové skupiny sledují tvá videa?
Já si myslím, že to je 18 až 24 let, tak nějak holky v mém věku.
Proč myslíš, že zrovna ty ses stala úspěšnou youtuberkou?
To je dobrá otázka, já sama vlastně moc nevím. Myslím, že největší podíl na tom má to, že jsem s YouTubem začala ve velmi dobré době, kdy to vlastně u nás ještě skoro nikdo nedělal. Byla jsem jednou z prvních, kdo v Česku začal natáčet a vybudovala jsem si nějakou takovou komunitu, která se začala nabalovala a dnes má už hromadu členů.
Kdybys mohla na YouTube cokoliv změnit, co by to bylo?
Tak to nevím. Možná by ta změna prospěla spíše některým youtuberům, u kterých si nemyslím, že je v pořádku to, co na YouTube přidávají. Jinak podle mě vše funguje skvěle. Tvůrci mohou koordinovat i komentáře, nastavit si jejich schvalování atd. A co mi vlastně moc nesedí, jsou doporučená videa a sama nevím, s jakými algoritmy YouTube pracuje. I když pořád je to na něm lepší než na Instagramu.
Lidé každou fotku a každé instastory zkoumají, hledají informace a někdy se stane, že se dozvědí i to, co bych nerada, aby věděli.
Chtěla jsi být vždy slavná? Co ti sláva přinesla a co ti naopak vzala?
No to vůbec ne. Když jsem si tenkrát v pokojíčku začala natáčet videa, tak jsem vlastně vůbec netušila, že z toho jednou bude to, co teď, že mě bude sledovat skoro půl milionů lidí. Začala jsem to dělat proto, že mě bavila móda, sledovala jsem zahraniční youtuberky a přišlo mi to hrozně zajímavé, tak jsem se jen tak z nudy rozhodla také natáčet videa. Rozhodně jsem za tím neviděla nějakou slávu či něco podobného.
Jinak je hodně toho, co mi sláva dala, ale i toho, co mi vzala. Dala mi spoustu zkušeností, a to jak pozitivních, tak i negativních. Co jsem se díky YouTube naučila je, že jsem byla dříve hrozný introvert, a to se nahráváním změnilo. Už nejsem tolik introvertní a hodně to tu moji osobnost posunulo dál. A co mi to vzalo…no hlavně soukromí! Sleduje mě spousta lidí, takže si musím dávat velký pozor na to, co ukazuji a co ne. Lidé každou fotku a každé instastory zkoumají, hledají informace a někdy se stane, že se dozvědí i to, co bych nerada, aby věděli. Když jsem na nějakém místě, třeba i v zahraničí, tak většinou vůbec nepostuju jméno hotelu, ani restaurace, kde se nacházím a přidávám to pak až zpětně. Na to si dávám velký pozor. Ono se mi totiž již v minulosti stalo, že se média šťourala i v mých osobních věcech, do kterých jim nic nebylo a pak zveřejňovala domněnky, které kolikrát ani nebyly pravdivé.
Pamatuješ si ještě na svojí první spolupráci? Jaká to byla?
Ze začátku jsem vůbec neměla placené spolupráce a byla jsem strašně vděčná za to, když mi někdo něco poskytl zadarmo. Když jsem začínala s YouTube, tak v Česku vlastně ani placené spolupráce neexistovaly. Moje první byla tuším s jednou českou stránkou, která mi zdarma zaslala nějaké šátky a doplňky, abych je ukázala na video. Z toho jsem byla úplně nadšená.
Máš nějakou značku, se kterou bys velmi ráda začala spolupracovat?
Určitě, mám strašně ráda Dior a vím, že zahraniční influencerky, které mají třeba milion sledujících, tak s Diorem spolupracují a dostávají nejnovější kolekce. To je takový můj sen, ale obávám se, že pro nás Češky je to nedosažitelné. Co vím, tak nikdo v Česku spolupráci s high end značkami oblečení nemá, ale s kosmetikou je to lepší. I já sama jsem před nedávnem začala spolupracovat s Dior kosmetikou a za to jsem strašně moc ráda.
Je nějaká spolupráce, které naopak lituješ?
Jo, těch bylo v minulosti, když jsem s YouTube začínala, asi hodně. Nechci jmenovat co za značky to bylo, ale věřím, že lidé, co mě sledují již delší dobu budou pravděpodobně vědět.
Hodně se zajímáš o módu. Jak bys definovala svůj styl?
Mám ráda od všeho trochu, ale s přibývajícím věkem se čím dál tím víc řadím do takového elegantního stylu, mám ráda jednoduché věci, minimalistické, a v tomto duchu se snažím držet i svůj šatník.
Kdo je tvojí inspirací? Je to i někdo z České republiky?
Spoustu lidí, hodně jich sleduju právě také na Instagramu. Je to třeba Tamara Kalinic nebo Leonie Hanne. Samozřejmě sleduju i ostatní kolegyně z Česka, často se potkáváme a rozhodně se nepovažujeme za konkurenci. Z těch ráda sleduju například Nikolu Čechovou.
Mám pocit, že Češi moc nesledují trendy, hodně se bojí barev a nějaké extravagance. Drží se ve škatulce černé a bílé barvy a bojí se experimentovat.
Co vlastně říkáš na českou módu, kterou potkáváš v ulicích?
No určitě by to mohlo být lepší. Myslím si, že se máme co učit, i když se to i tady postupně zlepšuje. Mám pocit, že Češi moc nesledují trendy, hodně se bojí barev a nějaké extravagance. Drží se ve škatulce černé a bílé barvy a bojí se experimentovat. Ta pravá móda v ulicích mi v Česku chybí a také zájem o nové trendy.
Poslední dobou hodně investuješ do drahých kousků. Vlastně takové první video o nich vyšlo v srpnu tohoto roku. Jaký luxusní kousek byl tvůj první?
To byly myslím espadrilky od Yves Saint Laurent, ale to už je několik let zpátky.
Proč zrovna ty? Je to něco, po čem jsi již dlouho snila?
Tak za prvé je to jedna z těch levnějších věcí, kterou lze u luxusních značek pořídit, takže v tu dobu pro mě bylo reálné našetřit na ně. Za druhé YSL je moje oblíbená značka, není to jedna z těch nejdražších a v tu dobu to pro mě bylo dosažitelné.
A který z tvých high end kousků je nejdražší?
To bude asi můj nejnovější přírůstek, který jsem si teď dovezla z Paříže a tím je moje nová Chanel kabelka.
Máš nějakou představu, kolik peněz jsi již do drahých kousků investovala?
Já to radši nepočítám. Radši to vlastně ani nechci vědět.
Zrovna před pár dny jsi dávala na Instagram fotku, že máš nové auto. Myslíš, že třeba hodnota těch luxusních věcí se přibližuje ceně auta?
Vůbec nevím, ale je to možné.
Je i nějaký kup, kterého lituješ?
Co se týče těchto luxusních značek, tak ten nákup si vždy promýšlím. Přeci jenom je to velká investice. Myslím, že žádné koupě nelituji. Možná jen toho, že jednu svoji Dior kabelku jsem si pořídila v bílé barvě. Mám ji hrozně moc ráda, jsem s ní spokojená, ale rozhodovat se znovu, vybrala bych si asi jinou barvu, ta bílá je prostě náchylná.
Máš vysněný kousek, který by sis jednou chtěla pořídit?
Já si tak nějak postupně plním všechny tyhle sny týkající se vysných kousků a řekla bych, že takový největší sen každé holky, která má ráda módu, je právě ta Chanelka, kterou jsem si teď pořídila v Paříži. To byl takový můj největší sen, který jsem si již splnila. Každopádně móda jde pořád kupředu, existují stále nové trendy, na trhu je spousta krásných nových kabelek a dalších věcí, takže si myslím, že je potřeba si uvědomit i to, že když si teď jeden luxusní kousek koupím, tak brzo budu chtít další a další. Proto se to snažím držet v míře a jsem moc ráda za to, co mám, ale samozřejmě mám na svém wishlistu i další věci.
Myslíš, že i nákupy high end značek můžou být i pro tvoje fanoušky inspirací?
Myslím, že svým followerům neukazuju pořád jenom drahé věci. Ukazuju jim i dostupné kousky, ani já sama nemám finance na to kupovat si stále vše jen od high end značek. Nakupuji i v klasických obchodních řetězcích věci za pár stovek, takže v těch svých outfitech lidem ukazuji balanc. Navíc v Čechách moc holek tuhle luxusní módu nedělá, a proto se na to ráda zaměřuji. Sice jen málo holek z té mojí komunity přemýšlí o nákupu nějakého dražšího kousku, ale právě pro ně mohou být moje videa nápomocná.
Na Instagramu jsem si všimla, že hodně ráda cestuješ. Co tě na cestování baví nejvíce?
Je to přesně to, že si koupíš něco, co není materiální věc, ale máš zážitek na celý život. Miluju poznávat nová místa, objevovat různé památky a kultury nových měst a zemí, to mě na tom strašně baví. Každá země a každé město má něco do sebe, třeba Paříž je nádherná, tam jsem se nyní již potřetí vrátila.
A jak trávíš svůj volný čas v době koronaviru, kdy cestování a vlastně ani pomalu vycházení z domu není možné?
Já jsem zvyklá pracovat z domova, takže pro mě vlastně ani ten první lockdown nebyl zas taková změna. Většinu času trávím doma, jsem na to zvyklá, takže pro mě je to v pohodě.
Nepřemýšlela jsi nad tím, že bys svůj dosah a svoje sociální sítě využila k edukaci veřejnosti ohledně koronaviru?
Něco takového jsem vlastně dělala už na začátku té první vlny, kdy jsem se snažila lidem dodat motivaci a pozitivní náladu, protože většina lidí z toho měla trochu depku. Teď je to trochu jiné. Já sama vlastně nevím, co v této situaci doporučit, to téma koronaviru je hrozně složité a vlastně skoro nikdo tomu nerozumíme na 100 %. A proto se ohledně toho bojím nějak veřejně vystupovat, protože přeci jenom na to má každý trochu jiný názor a je opravdu složité vymyslet způsob, jak celou situaci pojmout.
Vrátím se ještě lehce k Instagramu. Jak se vlastně vypořádáváš s negativními komentáři, o kterých jsme mluvily. Čteš si je vůbec? Reaguješ na ně?
Když mám čas, tak si ty komentáře čtu a jak jsem říkala, YouTube je něco, co dělám již od 15 let a ty komentáře tady vždy byly. Ze začátku jsem z toho byla vykolejená, protože jsem na to nebyla zvyklá a nikomu není příjemné číst si o sobě ošklivé věci. Ale zvykla jsem si na to, že lidé mají různé názory. Někdo je dokonce až hodně neslušný, někdo jen vyjadřuje konstruktivní kritiku, kterou se snažím vzít si k srdci a zamyslím se nad tím, jestli to náhodou není pravda. Důležité podle mě je rozlišovat styl kritiky. Pokud mi někdo vyloženě nadává, tak to vůbec neřeším a rovnou ho zablokuji. Nepotřebuji mít na profilu někoho, kdo mi opravdu vulgárně nadává, ale pokud je ta kritika konstruktivní, zamyslím se nad ní.
Máš nějaký záložní plán co dělat, až budeš mít influencerství plné zuby?
Myslím na to. Jsem si vědoma toho, že tyto sociální sítě tu pravděpodobně nebudou navždy a když pak třeba přijdou nějaké jiné, tak se influenceři přesunou tam. Spíše přemýšlím nad tím, že třeba ani mě samotnou to nebude bavit navždy, takže už rozjíždím nějaký business, který je mimo Instagram, ale zatím o něm nechci mluvit. Taky mám už rozjetého něco, co se týká spíše investic, takže na tu budoucnost opravdu myslím.
Tak životní hodnoty jsem si hodně utříbila, když jsem byla v Turecku. Uvědomila jsem si, že si musím mnohem víc vážit úplných maličkostí.
K tomu se vybízí otázka, jaké životní hodnoty jsou pro tebe nejdůležitější?
Tak životní hodnoty jsem si hodně utříbila, když jsem byla v Turecku. Uvědomila jsem si, že si musím mnohem víc vážit úplných maličkostí. Jenom to, že jsem zdravá, že se můžu jít ven nadechnout čerstvého vzduchu, je báječné. Naučila jsem se vážit si toho, že jsem svobodná, zdravá, mohu jít ven, mám rodinu, přátelé,… to je pro mě v životě to nejdůležitější.
Je něco, co bys poradila začínajícím youtuberkám? Co je podle tebe klíčem k úspěchu?
Hlavně aby to dělaly proto, že je to baví, že chtějí něco předat i ostatním. Je jedno, jestli se věnují módě, kosmetice, čemukoliv, ale je důležité nedělat to především kvůli nějakým spolupracím, což se teď hodně děje, a na té tvorbě to jde pak hodně znát.