
Jeep představil 5. generaci Grand Cherokee. Jako první nabízí prodlouženou a ještě luxusnější verzi
Verze s dodatkem L do podstatně větší karoserie vnáší 3. řadu sedadel.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Automobilka Jeep poslední měsíce představuje jednu novinku za druhou. Po odhalení novodobé generace slavného modelu (Grand) Wagoneer přišla zpráva o tom, že pod kapotu Wranglera se po téměř 40 letech vrátí V8. Ještě větší pozornost se ale obrací do snad nejzásadnějšího modelu, který Američané právě představili ve své 5. generaci – Grand Cherokee.
Vskutku překvapivé je, že nejdřív přichází na svět novinka v prodloužené verzi s dodatkem L, jejíž podstatou je delší karoserie a až 3 řady sedadel. Než poznáme i klasické provedení, Jeep bude prodávat nový Grand Cherokee L i starý Grand Cherokee.
Velikostní rozdíly obou modelů jsou přitom zásadní – délka 5 204 vs 4 821 milimetrů, zatímco rozvor náprav novinky je větší o 17,5 centimetrů (3 091 mm). Dá se tedy říci, že nová generace s písmenem L v názvu je de facto o třídu větší auto.


Po designové stránce jsme svědky značně modernějších tvarů, které odkazují i na nedávno představený Grand Wagoneer – úzké full-LED světlomety, které jsou spodní lištou napojeny na tradiční masku chladiče. Tu, jak je zvykem, tvoří 7 otvorů. Zejména při pohledu na přední partie se nedá upřít charakteristické ztvárnění, které dlouhá léta provází model Grand Cherokee. Naopak, vzadu jsou mezigenerační změny razantnější.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1621 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMDosud poměrně široká a vysoká koncová světla v rozích nově nahradily horizontálně umístěné světlomety se značně užším profilem a výhradně LED technologií. Na rozdíl od zmiňovaného modelu Grand Wagoneer, koncová světla v tomto případě propojena nejsou. Zajímavým detailem je chromová lišta, která se od předního A-sloupku táhne vrchem karosérie a u D-sloupku klesá opět dolů, aby pod zadním oknem plynule přešla na druhou stranu.

Největší změnou, jak se stalo zvykem, prošel kokpit. Důkazem toho je zcela nová palubní deska, která je plynule napojena na vystupující středový tunel. Centrální displej tvoří standardně dodávaná 8,4" dotyková obrazovka infotainmentu, za příplatek je ale možné sáhnout po 10,1" řešení. Před řidičem se nakonec nachází plně digitální přístrojový štít s 10,3" displejem. Jeep upozorňuje na přítomnost vysoce kvalitních materiálů, které dotvářejí luxusní dojem.
Silnou stránkou verze Grand Cherokee L má být zejména vnitřní prostornost. Zákazník bude mít na výběr 7místnou nebo 6místnou verzi s komfortnějšími a pohodlnější sedadly v druhé řadě. Jak uvádí výrobce, za 3. řadou sedadel se stále nachází zavazadlový prostor o velikosti až 484 litrů, po složení posledních dvou sedadel však objem kufru vzroste až na 1 328 litrů.

Po motorické stránce se žádné překvapení nekoná. Na výběr jsou pohonné agregáty, jaké známe z aktuální generace, dokonce i jejich výkon zůstává prakticky identický. Základ tedy tvoří 3,6litrová benzínová V6 Pentastar o výkonu 213 kW / 290 koní, zatímco vrchol zastoupí 5,7litrový motor V8 HEMI s výkonem 262 kW / 356 koní. 3litrový turbodiesel či 6,2, respektive 6,4litrová V8 v nabídce (zatím) není.
I to naznačuje, že Grand Gherokee L se zatím do Evropy bohužel nechystá. Pokud ano, tak jistě až po tom, co se přibližně v polovině roku dostane k prvním zákazníkům v USA. Zajímavostí je i to, že ani Grand Cherokee L nemá standardně pohon všech čtyř kol. Nepochybně, za příplatek chybět nemůže, dokonce hned v několika verzích, v rámci kterých najdeme i variantu se zadním samosvorným diferenciálem.
Samozřejmostí není ani vzduchový podvozek, za který se připlácí. Naopak, obě motorické verze jsou vybaveny již v základu automatickou 8stupňovou převodovkou. Cenové relace zatím neznáme.
Zobrazit galerii 18

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.