Smart roušky jsou nepříjemným trendem na letošním veletrhu elektroniky CES 2021.
Dalo se čekat, že v této době se dříve či později setkáme se smart rouškami. Téměř na celém světě se staly každodenní součástí života (nebo by alespoň měly) a technologické firmy zareagovaly. Na největším veletrhu spotřební elektroniky CES 2021 byly představeny modely s aktivním filtrem, zesilovačem hlasu i vestavěnými sluchátky.
Už v létě svůj první koncept představilo LG. Šlo o miniaturní verzi jejich řady čističek vzduchu, kterou upravili do tvaru roušky. PuriCare Wearable je vybaveno drobnými aktivními filtry, HEPA filtry a UV LED lampou. Do mobilní aplikace posílá údaje o tom, že už nastal čas na výměnu filtrů. Na veletrhu pak LG představilo další produkty z řady PuriCare.
Model od LG je celoplastový a poměrně masivní a vypadá jako průmyslový respirátor. Nemluvě o ceně okolo 5 tisíc korun. Active+ od AirPop už vypadá mnohem civilněji. Designově zajímavá a pratelná rouška má na boku osvětlený modul se senzorem s výdrží půl roku.
AirPop Active+ posílá do mobilní aplikace údaje jako pravidelnost dýchání nebo druh nečistot, které zachytil. Od prachu až po alergeny a mikroby. Ani tato rouška není levná záležitost. Do obchodů dorazí už v lednu za cenu 150 dolarů, tedy kolem 3 tisíc korun.