Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 1. 3. 2021 svátek má Bedřich, Bedřiška

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
9. únor 2021, 19:20
Čas čtení: 1:50

Audi představuje nádherný e-tron GT, který ve verzi RS disponuje výkonem až 600 koní

Sportovní elektromobil od Audi naznačuje budoucí směřování značky.

Martin Mičuda
9. únor 2021, 19:20
Čas čtení: 1:50
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Audi představuje nádherný e-tron GT, který ve verzi RS disponuje výkonem až 600 koní
Zdroj: e-tron-gt.audi

Audi světu ukázalo svůj sportovní elektromobil e-tron GT v rovině konceptu již v roce 2018. V uplynulých minutách ale došlo k odhalení jeho produkční verze. A ta stojí rozhodně za to.

 

Zcela nový e-tron GT vypadá fantasticky a jen to potvrzuje skutečnost, že modely Audi bodují zejména svým designem. Automobilka přitom už na pohled přiznává, že jde o elektromobil – tradiční Singleframe sice naznačený je, vnitřek masky je ale zaslepený.

 

Zdroj: https://www.e-tron-gt.audi/en/audi-e-tron-gt-press-area-13201


Na obou koncích se nachází mimořádně zajímavá a poutavá grafika výhradně full-LED světel. Jde o Matrix LED technologii, která bude pro základní provedení e-tron GT za příplatek, zákazník si navíc může zvolit i laserová dálková světla. Novinka s rozměry 4,99 x 1,96 x 1,41 metru se zároveň pyšní výbornou aerodynamikou – aerodynamický koeficient odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,24.

 

 

Atletické linie doplňují sportovní detaily karosérie – dveře disponují bezrámovým řešením oken, ze zadní části se vysouvá decentní spoiler. Kromě toho, nový e-tron GT může stát až na 21" discích s různými efektními designy, k dispozici bude také rozměrná panoramatická střecha. Zejména při pohledu z profilu je vidět příbuznost s modelem Porsche Taycan, se kterým novinka sdílí stejný technický základ.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1751 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Zdroj: https://www.e-tron-gt.audi/en/audi-e-tron-gt-press-area-13201

 

V kokpitu jsou víceméně dobře známé tvary, i když zde Audi vsadilo na ještě sportovnější ztvárnění. Centrem palubky je 10,1" dotykový displej (tzv. Black Panel), zatímco před řidičem se nacházejí 12,3" digitální budíky Audi Virtual Cockpit. Překvapivé je, že panel klimatizace je ve fyzickém provedení, jaké nám Audi představilo v nové A3. Zapomeň tedy na třetí displej ve stylu modelů A6, A7 či A8.

 

Volič převodovky zastupuje už jen malý ovládací prvek v rámci středového tunelu, kde nechybí ani nový kulatý dotykový prvek na nastavování hlasitosti. Audi upozorňuje na nová sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, která jsou ukotvena velmi nízko. Tato skutečnost tak naznačuje vysloveně sportovní posed za volantem.

 

Zdroj: https://www.e-tron-gt.audi/en/audi-e-tron-gt-press-area-13201

 

Audi e-tron GT používá jisté technické specifika Porsche Taycan. Jde o podvozkovou platformu J1, která nabízí v obou případech velmi podobné parametry.

 

Na výběr budou dvě výkonnostní verze – e-tron GT a RS e-tron GT. V obou případech se o pohon stará dvojice elektromotorů (jeden na každé nápravě). Verze e-tron GT nabídne 350 kW / 476 koní, zatímco verze s plaketami RS má výkon 440 kW / 598 koní. 

 

Ani tyto údaje ale nejsou konečné – v rámci krátkodobého overboostu se na 2 a půl sekundy dokáže výkon navýšit na úroveň až 390 kW / 530 koní, respektive 475 kW / 646 koní. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá slabší verzi 4,1 sekundy, zatímco model RS e-tron GT zvládá tuto disciplínu za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je 245 a 250 km/h.

 

Zdrojem energie pro elektromotory jsou akumulátory s kapacitou 93 kWh (85 kWh využitelná hodnota). AC nabíjení zvládne maximálně 22 kW, zajímavější je ale DC nabíjení, které podporuje výkon až 270 kW. Pětiminutové nabíjení tak dokáže zaručit dojezd až 100 km. V rámci metodiky WLTP by měl být celkový dojezd na jedno plné dobití na úrovni více než 488 kilometrů. Zákazník má na výběr vzduchové odpružení i systém natáčení zadních kol.

 

Zobrazit galerii 14
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: e-tron-gt.audiFoto: e-tron-gt.audiNáhledový obrázek: e-tron-gt.audi Tagy: audi, e-tron GT, RS e-tron GT
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.