659koňová varianta Speed svými parametry rozhodně zaujme.
I přesto, že primárním poselstvím značky Bentley je luxus, komfort a pohodlí, v portfoliu chybět nemohou ani sportovně orientované verze. V případě modelové řady Continental GT tuto funkci odjakživa plní varianta s dodatkem Speed. Jeho nejnovější generaci nám britský výrobce právě servíruje s dodatkem, že jde o vůbec nejdynamičtěji sériově vyráběné Bentley se silniční homologací.
Britové však tímto vskutku nejednoznačným superlativem, překvapivě, zavádějí. Pokud bereme v úvahu pojem „dynamika“ v pravém slova smyslu, nový Speed by měl mít buď nejrychlejší akceleraci, nebo nejvyšší maximální rychlost z dosavadních silničních modelů Bentley.
To ale není pravda ani v jednom případě – nový Continental GT Speed totiž sice dokáže akcelerovat na stovku za pozoruhodných 3,6 sekundy a uhánět rychlostí až 335 km/h, minulá generace GT s dodatkem SuperSports však disponovala hodnotami 3,5 s. a 336 km/h.
Sice téměř nepatrný a vlastně i zanedbatelný rozdíl, ale oficiálně nelze říci, že nové GT Speed je dynamičtější než předešlá varianta SuperSports. Bentley tak v tomto případě po marketingové stránce tlačí novinku, bez ohledu na její úžasné schopnosti, více, než by mělo. Zejména, pokud jde jen o interní souboj napříč vlastním portfoliem.
V každém případě, srdcem novinky je 6litrový agregát W12 TSI s výkonem 485 kW / 659 koní a 900 Nm. Dynamickou jízdu v zatáčkách má zaručit řízená zadní náprava, elektronicky řízený zadní samosvorný diferenciál, aktivní stabilizátory a karbon-keramické brzdy. I zde si ale dovolíme tvrdit, že takový Continental GT3-R s V8 bude po stránce obratnosti a agility ještě „dynamičtějším“ modelem od Bentley. Samozřejmě, poháněné jsou obě nápravy, kam posílá sílu 8stupňová automatická převodovka ZF.
Poznávacím znakem novinky je specifická struktura v masce, decentně pozměněné nárazníky s dodatečným splitterem vpředu a zvýrazněným difuzorem vzadu. Charakteristicky sportovně střižené ladění podepisují černé doplňky a jednotlivé detaily na karoserii, nové 22" disky to ale hrají spíše na eleganci. Koncovky výfuku jsou pro W12 verze tradičně jen dvě, ale zato značně širší.
Interiér je posetý kontrastními červenými konturami a prošívanou kůží, jíž sekunduje opravdu početně zastoupená Alcantara. Tradiční dřevěné dekory v tomto případě nahradila uhlíková vlákna, no a chybět pochopitelně nemohou plakety a nápisy Speed. Cenové relace zatím zveřejněny nebyly.