Zbytky látek či vrácené tenisky nemusí skončit jen v koši. Mohou získat druhý život a posloužit dále.
Padesát párů tenisek na skladě, jeden zaměstnanec a žádné drobné na vrácení. Přibližně takto začal příběh dnes už velkého sneakershopu Footshop, který před deseti lety odstartoval svou misi.
Ta však neskončila jen u prodeje tenisek. Ve Footshopu jsou si totiž vědomi, že i jednotlivec toho může hodně ovlivnit. A tak spolu s růstem firmy a zvětšováním zákaznické, ale i fanouškovské báze, přišel Footshop s předsevzetími, kterými se chce jako mladý startup zabývat. Kromě udržitelnosti, která by dnes měla být implementována v každé odpovědné společnosti, je to především pomoc.
Balíčky pro ty, kteří to potřebují nejvíce
Footshop je totiž dlouhodobě známý svou snahou učinit z naší planety lepší místo. Důkazem této snahy je další partnerství, v rámci nějž se oblíbený sneakershop spojil s charitativní organizací Armády spásy. Tato křesťanská organizace působí ve více než 130 zemích světa, přičemž v Česku se věnuje podpoře lidí všech věkových kategorií, kteří se ocitli v obtížné životní situaci a hledají duchovní pomoc či oporu.
Footshop tak tentokrát ve spolupráci s Armádou spásy připravil lidem bez domova balíčky s respirátory, jídlem a originálními patchworkovými dekami. K tvorbě těchto pestrobarevných dek, které byly sešité ze zbytků látek, inspirovala Footshop poslední spolupráce brandů adidas a designéra Seana Wotherspoona s názvem SuperEarth. V rámci ní vznikly unikátní tenisky, vyrobené z recyklovaných, resp. upcyclovaných a vegan-friendly materiálů.