Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. května 2021 13:29
Čas čtení 1:15
Martin Mičuda

Nové M4 Cabrio přichází výlučně jako Competition s pohonem M xDrive a premiérově s plátěnou střechou

Nové M4 Cabrio přichází výlučně jako Competition s pohonem M xDrive a premiérově s plátěnou střechou
Zdroj: BMW
TECH
Uložit Uložené

Pro otevřený derivát bude k dispozici výhradně vrcholná konfigurace.

Po tom, co nám BMW ukázalo vrcholné modely M3 a M4 kupé, se na světlo světa právě prodrala třetí emková karosářská varianta střední třídy – M4 Cabrio. Ještě předtím, než si ho představíme, připomeňme, že tentokrát to není poslední verze do party. BMW totiž už loni potvrdilo, že současná generace ikonického sporťáku se ukáže premiérově i jako M3 Touring. Než nám ho však automobilka ukáže, podívejme se na zoubky pekelnému kabrioletu.

Jak se předpokládalo, po vizuální stránce nejde o žádné překvapení. Nové M4 prostě přišlo o pevnou střechu, kterou vystřídal sofistikovaný mechanismus. Ten však poprvé nepracuje s plechovou skládací střechou, ale s plátěným řešením. Kromě samotného tvaru světel, zmíněného mechanismu střechy a zadního víka zavazadlového prostoru nemá přitom M4 Cabrio žádný jiný společný panel karoserie s běžným čtyřkovým kabrioletem. Plátěná střecha se složí/rozloží v průběhu 18 sekund.

BMW, M4 Cabrio,
Zdroj: BMW

Po vzoru M3 a M4 kupé jsme opět svědky velmi agresivních linií. Může za to nejen obrovská maska, ale i velké postranní otvory na náraznících, přísná full-LED světla (volitelná je laserová technologie), specificky vyklenutá kapota, vytažené blatníky, rozměrný zadní difuzor či čtveřice velkých koncovek výfuku s průměrem 10 cm. Na rozdíl od M3 sedan a M4 kupé v základním provedení kabriolet nemá 18" a 19" disky, ale standardní 19" vpředu a 20" vzadu.

Doporučeno
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony 10. dubna 2021 9:30

Tím se dostáváme ke klíčové informaci nové karosářské varianty. M4 Cabrio totiž přichází výhradně v silnější verzi Competition a s pohonem M xDrive. Oproti sedanu a kupé tak zákazník nemá možnost volby mezi slabší a silnější verzí, manuálem a automatem, no a stejně přichází o možnost volit mezi zadním pohonem a pohonem M xDrive.

Nové BMW M4 Competition má tedy standardně 3litrový benzínový řadový šestiválec s výkonem až 375 kW/510 koní a 650 Nm, 8stupňový automat M Steptronic a unikátní pohon M xDrive. Ten nabízí tři režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD, který dělá z emka plnokrevnou zadokolku. Kabriolet s váhou 1 920 kg dá stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost má 250 km/h (280 u příplatkového paketu).

BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,
Zobrazit galerii
(14)
Domů
Sdílet
Diskuse