Edition 100 přichází jako oslava ručně vyrobených interiérů vyzdobených nejlepšími dostupnými materiály.
I značka Mercedes–Maybach sice na autosalonu v Mnichově jasně naznačila, že se elektrické budoucnosti chtě nechtě nevyhne, ale nezapomíná ani na své dva základní pilíře — ultraluxusní provedení třídy S a SUV GLS nám nyní servíruje v ještě exkluzivnější edici Edition 100. Číslovka 100 přitom nereprezentuje jen počet kusů, které se chystá značka vyrobit, ale zejména skutečnost, že právě letos slaví své kulaté 100. narozeniny.
Sám Wilhelm Maybach, který se narodil v roce 1846, sice jako dobrý přítel Gottlieba Daimlera přiložil ruku k dílu mnohem dříve, ale až v roce 1921 společnost Maybach Motorenbau GmbH představila první sériově vyráběné auto. Stalo se tak na berlínském autosalonu, kde debutoval model W3, který jeho autoři označovali za pohyblivé umělecké dílo.
Nejslavnějšími počiny byly samozřejmě až modely Maybach 57, 62 a 62 Landaulet, a právě na ty navazuje prodloužené esko či upravené GLS, jejichž interiéry jsou vyzdobeny nejlepšími dostupnými materiály.
Do puntíku to platí i pro provedení Edition 100, kterým Maybach (v současnosti jako dceřiná společnost Mercedes—Maybach) ve velkém stylu slaví své jubileum. Každý ze 100 exemplářů bude unikátní svou barevnou i materiálovou konfigurací, nemluvě o tom, že do větší míry půjde o ruční výrobu. Oslavná edice přitom vznikne výhradně ve vrcholných motorizacích, tedy jako S 680 a GLS 600.
V prvním případě jde o 6litrový agregát V12 s výkonem 450 kW/612 koní. Ultraluxusní SUV se poté spoléhá na 4litrový motor V8 s výkonem 410 kW/558 koní (+ 22 koní v rámci funkce EQ Boost) a 730 Nm. V obou případech je samozřejmostí 9stupňová automatická převodovka a pohon všech čtyř kol 4Matic. Cenové relace dosud specifikovány nebyly, je však jasné, že půjde o to nejdražší, co Mercedes–Maybach v roce 2022 nabídne. Právě na ten rok je totiž naplánován příjezd k prvním zákazníkům.