Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. února 2022 v 15:57
Čas čtení 1:24
Ilona Hobzová

Velké firmy často nedosahují cílů v boji proti klimatickým změnám, podávají zkreslené informace

Velké firmy často nedosahují cílů v boji proti klimatickým změnám, podávají zkreslené informace
Zdroj: Slovenská sporiteľňa
NEWS KLIMATICKÁ ZMĚNA
Uložit Uložené

Studie zkoumala 25 velkých korporací.

Velké světové společnosti často mají problém splnit své veřejně deklarované strategie, ke kterým se zavázaly v souvislosti s bojem proti klimatickým změnám. Některé z nich navíc často uvádějí zavádějící informace. Vyplývá to ze studie 25 korporací, kterou provedl NewClimate Institute ve spolupráci s Carbon Market Watch.

Celkem 25 analyzovaných firem je podle studie zodpovědných za 5 % celosvětových emisí skleníkových plynů. To znamená, že ačkoli mají obrovskou uhlíkovou stopu, mají také velký prostor k tomu, aby se staly lídrem v úsilí o omezení změny klimatu. Mezi firmy, kterým se nedaří plnit své cíle dostatečně rychle, patří například Google, Amazon, Ikea, Apple a Nestlé. Některé z nich místo deklarovaných 100 % snižují emise pouze o 40 %. 

Autor studie Thomas Day BBC řekl, že jeho tým chtěl původně objevit osvědčené postupy v korporátním světě, které by se daly následovat. Zjištěné skutečnosti ale podle jeho slov přinesly jen zklamání„Tlak na podniky v souvislosti s klimatickými změnami je velký, jejich ambiciózní cíle často postrádají skutečný obsah,“ řekl Day. Klamavé reklamy mají pak podle Gillese Dufrasneho z Carbon Market Watch negativní dopad na spotřebitele. 

Doporučeno
Jak přežít vedra? Jedenáct osvědčených tipů, jak v tropických dnech ochladíš sebe i svůj byt Jak přežít vedra? Jedenáct osvědčených tipů, jak v tropických dnech ochladíš sebe i svůj byt 1. července 2025 v 7:00

Některé z kritizovaných společností ale pro server BBC uvedly, že nesouhlasí s některými postupy, které studie provedla a že jsou odhodlány podniknout kroky k omezení změny klimatu. Reagoval například Amazon: „Tyto ambiciózní cíle jsme si stanovili, protože víme, že změna klimatu je vážným problémem a opatření jsou nyní zapotřebí více než kdy jindy. V rámci našeho cíle dosáhnout do roku 2040 nulových uhlíkových emisí, je Amazon na cestě k tomu, abychom do roku 2025 poháněli náš provoz 100% obnovitelnými zdroji,“ uvedl v prohlášení.

Strategie firem by měly vést k nulovým emisím skleníkových plynů. Tohoto cíle musí svět podle vědeckého konsensu dosáhnout do roku 2050. Cestou k tomu je právě postupné snižování emisí skleníkových emisí, které vznikají především v energetickém, průmyslovém, spotřebním a zemědělském sektoru.

Corporate Climate Climate Responsibility Monitor plánuje nadále hodnotit závazky společností a každoročně zveřejňovat svá zjištění. 

Společnosti, které studie zkoumala:
Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain, Unilever
 
Domů
Sdílet
Diskuse