Studie zkoumala 25 velkých korporací.
Velké světové společnosti často mají problém splnit své veřejně deklarované strategie, ke kterým se zavázaly v souvislosti s bojem proti klimatickým změnám. Některé z nich navíc často uvádějí zavádějící informace. Vyplývá to ze studie 25 korporací, kterou provedl NewClimate Institute ve spolupráci s Carbon Market Watch.
Celkem 25 analyzovaných firem je podle studie zodpovědných za 5 % celosvětových emisí skleníkových plynů. To znamená, že ačkoli mají obrovskou uhlíkovou stopu, mají také velký prostor k tomu, aby se staly lídrem v úsilí o omezení změny klimatu. Mezi firmy, kterým se nedaří plnit své cíle dostatečně rychle, patří například Google, Amazon, Ikea, Apple a Nestlé. Některé z nich místo deklarovaných 100 % snižují emise pouze o 40 %.
Autor studie Thomas Day BBC řekl, že jeho tým chtěl původně objevit osvědčené postupy v korporátním světě, které by se daly následovat. Zjištěné skutečnosti ale podle jeho slov přinesly jen zklamání. „Tlak na podniky v souvislosti s klimatickými změnami je velký, jejich ambiciózní cíle často postrádají skutečný obsah,“ řekl Day. Klamavé reklamy mají pak podle Gillese Dufrasneho z Carbon Market Watch negativní dopad na spotřebitele.
Některé z kritizovaných společností ale pro server BBC uvedly, že nesouhlasí s některými postupy, které studie provedla a že jsou odhodlány podniknout kroky k omezení změny klimatu. Reagoval například Amazon: „Tyto ambiciózní cíle jsme si stanovili, protože víme, že změna klimatu je vážným problémem a opatření jsou nyní zapotřebí více než kdy jindy. V rámci našeho cíle dosáhnout do roku 2040 nulových uhlíkových emisí, je Amazon na cestě k tomu, abychom do roku 2025 poháněli náš provoz 100% obnovitelnými zdroji,“ uvedl v prohlášení.
Strategie firem by měly vést k nulovým emisím skleníkových plynů. Tohoto cíle musí svět podle vědeckého konsensu dosáhnout do roku 2050. Cestou k tomu je právě postupné snižování emisí skleníkových emisí, které vznikají především v energetickém, průmyslovém, spotřebním a zemědělském sektoru.
Corporate Climate Climate Responsibility Monitor plánuje nadále hodnotit závazky společností a každoročně zveřejňovat svá zjištění.