Francouzská automobilka vkládá do nového SUV velké naděje.
Nový Renault Austral je největší letošní novinkou francouzské automobilky a zároveň jedním z nejdůležitějších modelů značky. Francouzi tímto modelem nahradí několik jiných. Austral, který se časem ukáže i v sedmimístném provedení či ve verzi SUV kupé, postupně na trhu zastoupí nejen Kadjar, ale také Koleos, Talisman a dokonce i Espace.
Po vizuální stránce je Austral decentní evolucí tvarů elektrického modelu Mégane E-Tech – nové estetické směrování značky určuje atletické křivky či úzké full-LED světlomety na obou koncích, ze kterých na rozích vystupuje efektní světelný prvek. Tím, že Austral je větší (na délku 4,51 m) než zmiňovaný elektromobil, při pohledu z profilu má elegantnější linie a zadní pár dveří má konvenční kliky (Mégane E-Tech je má schované ve sloupcích).
Vpředu je nové logo Renaultu a relativně velká maska pro přívod vzduchu s efektní strukturou. V rámci volitelné výbavy má zákazník k dispozici premiérově i Matrix LED světelnou techniku, větším překvapením ovšem je, že Austral nabízí možnost řízené zadní nápravy 4Control, což je v této třídě vskutku unikátní. Auto přitom stojí na 17 až 20" discích kol.
Po vzoru elektrického modelu Mégane E-Tech evidujeme v interiéru novou koncepci palubní desky – digitální budíky mají 12,3" a jsou sloučeny do jedné zalité plochy s vertikálně orientovaným displejem infotainmentu OpenR Link, který může mít až 12". Nová generace head-up displeje zároveň nabízí až 9,3" řešení. Kokpit je tedy více uhlazený, futurističtější, s kompaktnějším volantem a minimem fyzických ovládacích prvků. Automobilka vyzdvihuje kvalitu použitých materiálů a dílenské vypracování. Díky posuvným zadním sedadlům (o 16 centimetrů) se může 500litrový zavazadlový prostor zvětšit až na 575 litrů.
Motory bude mít benzinové s doplňkovým elektrickým pohonem. Kromě mild-hybridů jsou v nabídce dva full-hybridy kombinující 1,2litrový tříválec, elektromotor a 1,7 kWh akumulátor pracující na 400 V síti. Zajímavostí je, že 1,3litrový čtyřválec (vyvíjený s koncernem Mercedes-Benz Group AG) je zkombinován s novou převodovkou typu CVT. Přesné parametry jsou následující:
- 1,2 TCe 48 V Mild-Hybrid – 96 kW/130 koní a 230 Nm
- 1,3 TCe 12 V Mild-Hybrid – 103 kW/140 koní nebo 118 kW/160 koní
- 1,2 TCe E-Tech 400 V Hybrid – 118 kW/160 koní nebo 146 kW/200 koní
Cenové relace bohužel ještě neznáme, Austral se však na trh dostane až koncem roku.