K luxusnímu EQS s dojezdem do 770 kilometrů se přidává všestrannější derivát pod označením EQS SUV.
Mercedes-Benz ukazuje rodinnou a všestrannou verzi elektrické limuzíny EQS. EQS SUV chce konkurovat BMW iX, na rozdíl od něj ale vsadilo na podstatně usedlejší design, přestože na první pohled novinka opět jen recykluje známá estetická řešení.
EQS SUV totiž zdědilo několik let známý designový jazyk modelů EQ (zejména EQC, EQE a EQS), takže i když jde o naprostou novinku v portfoliu značky, nic převratného navenek nepřináší. Největší elektrické SUV od Mercedesu měří 5 125 x 1 959 x 1 718 milimetrů, čímž je o 20 centimetrů vyšší než klasické EQS, přičemž má identický rozvor náprav – 3 210 milimetrů. Přední části dominuje obrovská a tradičně zaslepená maska s efektními hvězdičkami, která navazuje na špičkové světlomety s technologií Digital Light.
Zajímavá jsou také zadní úzká a vzájemně propojená světla s trubicovou grafikou. Kromě klasické elegantní exteriérové linie je na výběr i příplatkový sportovněji orientovaný AMG paket, ale například obrovská panoramatická střecha je ve standardní výbavě.
Interiér automobilka ukázala již před několika týdny, takže víme, že EQS SUV bude mít tzv. ekvalizér. MBUX Hyperscreen, tedy tři obrazovky zalité do jednoho zahnutého skleněného panelu s celkovou šířkou více než 141 centimetrů a s celkovou plochou 2 432,11 čtverečního centimetru.
Jedná se o 12,3” digitální budíky, 17,7” centrální displej a 12,3” obrazovku před spolujezdcem. Ohnuté sklo se skládá z křemičitanu hlinitého, který je mimořádně odolný proti poškrábání. Kromě toho dvě vrstvy krycího skla snižují odrazy a zjednodušují jeho čištění.
EQS SUV nabídne v základní 5místné konfiguraci 645litrový zavazadlový prostor, pokud se však elektronicky posuvná druhá řada sedadel posune směrem k první, bude mít až 880 litrů. Na rozdíl od konkurenčního iX od BMW, EQS SUV může být také 7místné. Pokud je třetí řada sedadel složená, kufr má stále úctyhodných 800 litrů.
EQS SUV přijde na trh ve třech výkonnostních verzích. Jejich společným znakem je akumulátor s kapacitou až 107,8 kWh, který lze nabíjet maximálním nabíjecím výkonem 200 kW. Na tak výkonné rychlonabíječce je tedy možné baterii nabít na 80 procent během 31 minut. V závislosti na verzi má přitom elektrické SUV buď jeden elektromotor vzadu, nebo dva elektromotory, každý na jedné nápravě. Parametry jsou následující:
- EQS 450+ – 265 kW/360 koní a 568 Nm, dojezd 536 až 660 km
- EQS 450 4Matic – 265 kW/360 koní a 800 Nm, dojezd 507 až 613 km
- EQS 580 4Matic – 400 kW/544 koní a 858 Nm, dojezd 507 až 613 km
Standardem je nejen vzduchové odpružení obou náprav, ale také řízená zadní náprava s možností vychýlit její kola o 4,5 stupně. Ve volitelné výbavě je až 10stupňové natáčení zadních kol.