Sériové provedení přijde v roce 2025.
Ať se nám to líbí, nebo ne, pokud jde o alternativní pohony, příští léta budou patřit tomu elektrickému.
Není už žádným tajemstvím, že drtivá většina značek jako odpověď na chystané, velmi přísné emisní normy ohlásila na období kolem roku 2030 konec spalovacích motorů, tedy minimálně v Evropě.
Výjimkou není ani Mercedes-Benz, jehož portfolio již v této době zahrnuje téměř 10 (!) čistě elektrických vozidel. Na novou dobu se ale patřičně připravuje také divize Mercedes-AMG.
Důkazem toho je aktuálně odhalená studie Vision AMG, jejíž design představil během online prezentace sám šéfdesignér značky Gorden Wagener. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o jakousi evoluci v úvodu představeného konceptu EQXX, opak je však pravdou, protože tyto elektromobily toho mají pramálo společného.
Vision AMG je první model, který bude stát na platformě AMG.EA, přičemž do sériové podoby se promění v roce 2025. Více než 5metrový sedan zaujme svojí nízkou stavbou karoserie, netypicky tvarovanými předními světly ve stylu trojcípé hvězdy a zároveň těmi zadními, které evokují koncovky výfuku.
Za zmínku stojí i podsvícená maska či 22" disky s aktivními aerodynamickými kryty. Velká část karoserie je vyrobena přímo z uhlíkových vláken, čímž AMG odkazuje na motosport včetně série F1. To, že jde o studii, jež toho pravděpodobně nebude mít mnoho společného se sériovým provedením, odrážejí i boční okna, která nejsou průhledná, ale pokrytá perforovanou fólií splývající s karoserií.
Po technické stránce je automobilka skoupá na slovo, vyzdvihuje ale přítomnost nové kompaktní baterie a elektromotorů s tzv. axiálním tokem, které mají oproti konvenčnímu řešení zaručit až o třetinu vyšší točivý moment, a to za přítomnosti ještě menších rozměrů a váhy. Tato zpráva jde ruku v ruce s ambicemi AMG — výrobce přiznává, že spalovací motory měly své neoddiskutovatelné přednosti, ale v nové elektrické éře chce opět nabízet něco víc než v běžných modelech. Nechme se tedy překvapit.