Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
2. června 2022 v 17:30
Čas čtení 2:27
Martin Mičuda

Druhá generace GLC je na světě. Mercedes-Benz hovoří o svém nejdynamičtějším SUV

Druhá generace GLC je na světě. Mercedes-Benz hovoří o svém nejdynamičtějším SUV
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH
Uložit Uložené

Do popředí se dostávají ještě modernější technologie a masivněji zastoupená elektrifikace.

Středně velké SUV pod označením GLC patří mezi ty naprosto nejdůležitější pilíře značky Mercedes-Benz a stejně tak mezi její prodejně nejúspěšnější modely. Není proto divu, že se na zcela novou, v pořadí 2. generaci zaměřuje taková pozornost. Ta svými tvary navazuje na předchůdce, byť přece jen působí modernějším dojmem, protože aplikuje některá designová řešení ze třídy C, se kterou, jak samotný název naznačuje, sdílí technický základ.

Doporučeno
FOTO: Mercedes-Benz prodal nejdražší auto na světě, nový majitel za něj dal 142 milionů dolarů FOTO: Mercedes-Benz prodal nejdražší auto na světě, nový majitel za něj dal 142 milionů dolarů 20. května 2022 v 18:00

Důkazem toho je zejména oblejší zadní část s užšími horizontálně orientovanými LED světly. Naopak ta přední, za příplatek se špičkovou technologií Digital Light, dostala o něco nekonvenčnější tvar i grafiku –⁠ jsou totiž (premiérově) přímo napojena na nově širší masku a zároveň disponují zdvojeným denním svícením.

Decentně odlišná je i boční silueta oken a jak je už zvykem, novinka nám o něco narostla — GLC je mezigeneračně delší o 60 milimetrů, zatímco výška klesla o 4 milimetry. Proporčně tak jde o atraktivněji střižené SUV, které automobilka prezentuje jako to nejdynamičtější SUV ve svém portfoliu. První fotografie, obzvláště ve sportovním AMG paketu, to potvrzují. V budoucnu tento fakt snad ještě více umocní stylovější verze Coupé.

Mercedes-Benz, GLC,
Zdroj: Mercedes-Benz

Nová architektura palubní desky

Přestože nám GLC narostlo, automobilka vyzdvihuje lepší aerodynamiku, která se pyšní zlepšeným koeficientem odporu vzduchu z 0,31 na 0,29. Pokud se ptáš na zavazadlový prostor, tak věz, že zde rovněž došlo ke zlepšení –⁠ z původních 550 litrů velikost kufru narostla až na úroveň rovných 600 litrů.

Jak se ale předpokládalo, největší změnou projde interiér, speciálně jeho palubní deska. Samotný tvar přístrojového panelu a rozložení displejů se totiž ve srovnání s předchůdcem diametrálně liší. Nová koncepce vychází ze třídy C (inspirované třídou S), svědky jsme tedy standardně dodávaných 12,3" digitálních budíků a 11,9" středového displeje, který plynule a velmi elegantně vychází ze středového tunelu. Filozofie ovládání tak nově staví na dotykovém displeji, sdružený ovládací prvek se ze středové konzole zcela vytratil.

Doporučeno
Nové C nám dokázalo, že je nejpokrokovější ve své třídě. V jedné věci dokonce překonává i vlajkové S Nové C nám dokázalo, že je nejpokrokovější ve své třídě. V jedné věci dokonce překonává i vlajkové S 28. září 2021 v 14:30

O multimediální prostředí se stará výborný systém My MBUX s nádherným prostředím doplněným o off-road informace. Chybět nemohou prvky rozšířené reality, vylepšené hlasové ovládání, umělá inteligence nebo velkolepý head-up displej. Nový je ostatně i volant, výplň dveří či tvar sedadel. Mercedes-Benz uvádí, že nárůst rozměrů se v pozitivním slova smyslu podepsal pod větší vnitřní prostornost.

Mercedes-Benz, GLC,
Zdroj: Mercedes-Benz

Výhradně 2litrové čtyřválce

S příchodem nového GLC se velké změny nevyhnuly ani oblasti motoru. Tam se podle vzoru třídy C v budoucnu neobjeví osmiválec a s největší pravděpodobností už ani šestiválec. Na verze AMG si však musíme ještě počkat, do té doby Mercedes-Benz servíruje vskutku širokou nabídku motorických jednotek, které jsou více či méně elektrifikovány –⁠ věcí standardní výbavy je totiž nejen 9stupňová automatická převodovka a pohon 4Matic, ale také mild-hybridní soustava.

Doporučeno
Vision AMG je předobrazem budoucnosti brutálních modelů značky Mercedes-Benz Vision AMG je předobrazem budoucnosti brutálních modelů značky Mercedes-Benz 22. května 2022 v 11:30

Tu v silnějším případě střídá plug-in hybridní technologie, kterou značka nabízí jak v benzinovém, tak naftovém provedení. Základním stavebním kamenem je přitom vždy 2litrový čtyřválec. Věcí volitelné výbavy je vzduchové odpružení i možnost řízené zadní nápravy, která u GLC zažije svoji premiéru.

  • GLC 200 4Matic – 2.0 R4, 150 kW/205 koní a 320 Nm
  • GLC 300 4Matic – 2.0 R4, 190 kW/258 koní a 400 Nm
  • GLC 220d 4Matic – 2.0 R4, 145 kW/197 koní a 440 Nm
  • GLC 300e 4Matic – 2.0 R4 + el., 230 kW/312 koní a 550 Nm
  • GLC 400e 4Matic – 2.0 R4 + el., 280 kW/380 koní a 650 Nm
  • GLC 300de 4Matic – 2.0 R4 + el., 245 kW/358 koní a až 750 Nm


Plug-in hybridy jsou vybaveny akumulátorem o kapacitě až 31,2 kWh, díky čemuž mohou ve všech třech případech zaručit čistě elektrický dojezd přesahující hranici 100 km. Postará se o to elektromotor, který má vždy stejný výkon 100 kW/136 koní a 440 Nm. Spolu s benzinovým, případně naftovým čtyřválcem tak vzhledem k příslušné verzi nabídnou plug-in hybridy velmi slušné výkonnostní parametry. Ty nakonec zaručí výbornou dynamiku, vždyť takové GLC 400e 4Matic dokáže akcelerovat na stovku za pouhých 5,6 sekundy.

Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,Mercedes-Benz, GLC,
Zobrazit galerii
(26)
Domů
Sdílet
Diskuse