Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. května 2022 18:00
Čas čtení 1:13
Adéla Ježková

FOTO: Mercedes-Benz prodal nejdražší auto na světě, nový majitel za něj dal 142 milionů dolarů

FOTO: Mercedes-Benz prodal nejdražší auto na světě, nový majitel za něj dal 142 milionů dolarů
Zdroj: Mercedes-Benz/propagační materiál/volně k užití
NEWS AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ZPRÁVY ZE SVĚTA
Uložit Uložené

Velmi vzácný Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955, který byl uložen ve sbírce německé automobilky, byl prodán soukromému majiteli za 142 milionů dolarů, což jsou v přepočtu zhruba 3,3 miliardy Kč.

Podle společnosti Hagerty, která sleduje hodnotu sběratelských vozů, je toto auto nejdražším vozem, který byl kdy prodán, upozornil na to server CNN s tím, že peníze z prodeje budou použity na založení celosvětového stipendijního fondu Mercedes-Benz Fund. Totožnost nového majitele vozu zůstává neznámá.

Předchozí rekordní prodejní cena za vůz byla údajně 70 milionů dolarů zaplacených v roce 2018 za Ferrari 250 GTO z roku 1963. 

mercedes-benzmercedes-benzmercedes-benzmercedes-benz
Zobrazit galerii
(10)

Prodaný Mercedes byl jedním ze dvou prototypů 300 SLR Uhlenhaut Coupé. Tyto 67 let staré vozy byly pojmenovány po tehdejším šéfkonstruktérovi Mercedesu Rudolfu Uhlenhautovi a údajně dosahovaly maximální rychlosti 186 km/h. „Automobiloví odborníci a nadšenci po celém světě jej považují za jeden z nejlepších příkladů automobilového inženýrství a designu,“ uvedli zástupci společnosti Mercedes-Benz na webu. Druhý vůz zůstane podle prohlášení ve sbírce muzea.

„Vozy 300 SLR Uhlenhaut Coupé představují milníky ve vývoji sportovních vozů a klíčové historické prvky, které formovaly naši značku. Rozhodnutí prodat jeden z těchto dvou jedinečných sportovních vozů bylo přijato s velmi rozumným odůvodněním – ve prospěch dobré věci,“ uvedl Ola Källenius, předseda představenstva společnosti.

Doporučeno
Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá 12. dubna 2024 11:27

Model 300 SLR – Super Leicht Rennsport – vychází z technologie úspěšného vozu Formule 1 Silver Arrow W 196 R a podle společnosti tak spojuje „jedinečné kvality sprintera s vytrvalostí maratonského běžce“. Vůz je celý postaven kolem svého mohutného středu: motoru, u něhož se výkon odebírá středem podél osmi válců z lehké slitiny s chromovanými válci. SLR Uhlenhaut Coupé byla v podstatě verze slavného otevřeného závodního vozu Mercedes SLR s pevnou střechou, poháněná osmiválcovým motorem o výkonu 300 koní. 

Vozy Mercedes SLR „Gullwing“ – tak se nazývají kvůli dveřím, které se zvedají jako zakřivená křídla – jsou považovány za jedny z nejžádanějších vozů na světě. Zvláště cenné jsou pak různé vzácné a závodní verze. A to i přesto, že krátce po vývoji těchto vozů Mercedes ukončil svou účast v motoristickém sportu a vozy nebyly nikdy použity v soutěžích.

Domů
Sdílet
Diskuse