Velmi vzácný Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955, který byl uložen ve sbírce německé automobilky, byl prodán soukromému majiteli za 142 milionů dolarů, což jsou v přepočtu zhruba 3,3 miliardy Kč.
Podle společnosti Hagerty, která sleduje hodnotu sběratelských vozů, je toto auto nejdražším vozem, který byl kdy prodán, upozornil na to server CNN s tím, že peníze z prodeje budou použity na založení celosvětového stipendijního fondu Mercedes-Benz Fund. Totožnost nového majitele vozu zůstává neznámá.
Předchozí rekordní prodejní cena za vůz byla údajně 70 milionů dolarů zaplacených v roce 2018 za Ferrari 250 GTO z roku 1963.
Prodaný Mercedes byl jedním ze dvou prototypů 300 SLR Uhlenhaut Coupé. Tyto 67 let staré vozy byly pojmenovány po tehdejším šéfkonstruktérovi Mercedesu Rudolfu Uhlenhautovi a údajně dosahovaly maximální rychlosti 186 km/h. „Automobiloví odborníci a nadšenci po celém světě jej považují za jeden z nejlepších příkladů automobilového inženýrství a designu,“ uvedli zástupci společnosti Mercedes-Benz na webu. Druhý vůz zůstane podle prohlášení ve sbírce muzea.
„Vozy 300 SLR Uhlenhaut Coupé představují milníky ve vývoji sportovních vozů a klíčové historické prvky, které formovaly naši značku. Rozhodnutí prodat jeden z těchto dvou jedinečných sportovních vozů bylo přijato s velmi rozumným odůvodněním – ve prospěch dobré věci,“ uvedl Ola Källenius, předseda představenstva společnosti.
Model 300 SLR – Super Leicht Rennsport – vychází z technologie úspěšného vozu Formule 1 Silver Arrow W 196 R a podle společnosti tak spojuje „jedinečné kvality sprintera s vytrvalostí maratonského běžce“. Vůz je celý postaven kolem svého mohutného středu: motoru, u něhož se výkon odebírá středem podél osmi válců z lehké slitiny s chromovanými válci. SLR Uhlenhaut Coupé byla v podstatě verze slavného otevřeného závodního vozu Mercedes SLR s pevnou střechou, poháněná osmiválcovým motorem o výkonu 300 koní.
Vozy Mercedes SLR „Gullwing“ – tak se nazývají kvůli dveřím, které se zvedají jako zakřivená křídla – jsou považovány za jedny z nejžádanějších vozů na světě. Zvláště cenné jsou pak různé vzácné a závodní verze. A to i přesto, že krátce po vývoji těchto vozů Mercedes ukončil svou účast v motoristickém sportu a vozy nebyly nikdy použity v soutěžích.