S příchodem nové generace třídy E už Mercedes-Benz neplánuje použití motoru 4.0 V8.
Německý prémiový výrobce již usilovně pracuje na zcela nové generaci třídy E (W214), která s sebou přinese řadu koncepčních změn. Ty pochopitelně souvisí s masivněji zastoupenou elektrifikací, která je odpovědí na stále přísnější emisní normy. S tím jde ruku v ruce i skutečnost, že už i model vyšší střední třídy přijde o velkoobjemové motory. Zda se downsizing týká i šestiválců, není prozatím ještě oficiálně potvrzeno, už nyní však víme, že osmiválec již v nabídce pohonných jednotek příští generace nenajdeme.
S tím souvisí i právě odhalená specialitka, která se loučí se 4litrovým agregátem V8 biturbo. Řeč je o modelu Mercedes-AMG E 63 S Final Edition, který představuje labutí píseň osmiválců třídy E. Jejím poznávacím znakem je matný lak, černé exteriérové detaily doplněné o karbonové doplňky, 20” disky a specifický polep. V kokpitu si místo našly výhradně karbonové dekory, skořepinová sedadla AMG Performance Seats a čalounění kombinující odstín Grey Pearl a kontrastní žluté prošívání. Final Edition tak nabídne to nejlepší, co bylo pro verzi AMG k dispozici.
Samozřejmě, v rámci interiéru nemůže chybět plaketa AMG Final Edition s příslušným pořadovým číslem. Jedná se totiž o limitovanou edici, jejíž produkce je omezena jen na 999 kusů. Ceny zatím nebyly zveřejněny vzhledem k tomu, že se jedná o vůbec poslední model třídy E s osmiválcovým motorem – do budoucna půjde dozajista o velký sběratelský kousek.
Z technického hlediska se ale nic nemění. Je ovšem třeba říci, že nadále jde o jedno z nejvýkonnějších sériových aut na trhu, takže velký důvod k vylepšení nebyl. 4litrový motor V8 biturbo tak nadále nabízí úctyhodný výkon 450 kW/612 koní s točivým momentem 850 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola, na která posílá sílu 9stupňová automatická převodovka.