Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 11. 8. 2022 svátek má Zuzana

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Software

Experimentální hra s umělou inteligencí: Nakresli za pár vteřin předmět tak, aby jej AI rozpoznala

Nevadí, že nejsi malíř. Stačí, když se pokusíš o čmáranici, čímž pomůžeš vývojářům s výzkumem strojového učení.

Vojtěch Vanda
20. červen 2022, 20:33 Čas čtení: 0:59
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Experimentální hra s umělou inteligencí: Nakresli za pár vteřin předmět tak, aby jej AI rozpoznala
Zdroj: reprofoto
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
Tech - Software
0
Vojtěch Vanda
20. červen 2022, 20:33
Čas čtení: 0:59

Experimentální hra s umělou inteligencí: Nakresli za pár vteřin předmět tak, aby jej AI rozpoznala

Nevadí, že nejsi malíř. Stačí, když se pokusíš o čmáranici, čímž pomůžeš vývojářům s výzkumem strojového učení.

Vojtěch Vanda
20. červen 2022, 20:33
Čas čtení: 0:59
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Experimentální hra s umělou inteligencí: Nakresli za pár vteřin předmět tak, aby jej AI rozpoznala
Zdroj: reprofoto

Pokud nemáš co dělat a máš k dispozici počítač, možná nepohrdneš malou hrou v prohlížeči, která je ještě k tomu prospěšná. Quick, draw! je jednoduchá hra – jediné, co musíš zvládat, je pohyb myší nebo na touchpadu. Poté musíš během 20 sekund nakreslit v podobě čmáranice věc, která je ti zadána. Neuronová síť na druhé straně se snaží uhodnout, co kreslíš. A tím ji učíš. 

Autoři hry Jonas Jongejan, Henry Rowley, Takashi Kawashima, Jongmin Kim, Nick Fox-Gieg a lidé z Google Creative Lab a Data Arts Teamu si dali za úkol jednu věc – vytvořit hru, která by byla rychlá, lidi bavila a zároveň by se díky ní mohla neuronová síť učit. Celé hraní by pak sloužilo jako výzkum strojového učení. 

 

„Experiment využívá stejných technologií jako Google Translate, když rozeznává rukopis člověka,“ uvádí v instruktážním videu web developer Jonas Jongejan. Umělá inteligence se totiž učí rozeznávat jak písmena, tak i čmáraničky, ne pomocí toho, jak vypadají, ale i jakým způsobem byly nakresleny.

 

V příkladu uvádí čmáraničku kočky. Na jedné je pouze hlava se špičatýma ušima, na druhé je silueta a na třetí pouze obličej s fousky. Počítač nejprve netuší, že všechny tři obrázky jsou kočka, ale pomocí učení skrze Quick, draw! si to osvojí a zvládne to rozeznat. Technologie samozřejmě není dokonalá, ale čím více takových čmáranic bude, tím spíše je umělá inteligence rozezná.

 

 

Do dnešního dne se do hry zapojilo na 15 milionů hráčů, kteří vytvořili na 50 milionů čmáraniček. Všechny tyto čmáranice jsou navíc open-sourced, takže je může využít každý. 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Pixabay/volně k užití
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít