Znáš Wordle? Virální hru, v níž se snažíš uhádnout slovo dne, hrají i světové hvězdy
Jednoduchá hádací hra, která si získala pozornost na sociálních sítích. To je Wordle.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Znáš Wordle? Virální hru, v níž se snažíš uhádnout slovo dne, hrají i světové hvězdy
Jednoduchá hádací hra, která si získala pozornost na sociálních sítích. To je Wordle.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Pět písmen, tři barvy. O tom, zda uhodneš slovo dne, rozhodne šest pokusů. Hra, která momentálně hýbe sociálními sítěmi, je jednoduchá, nicméně to, jakým způsobem člověka chytne a nepustí, je až zvláštní. Pokud tě doposud hra Wordle minula, možná přicházíš o velkou zábavu – jejím cílem je naleznout slovo dne, které se v posledních dnech snaží nalézt i světové celebrity. Informuje o tom Wall Street Journal.
Princip hry je jednoduchý. Jednou denně se připojíš přes tento odkaz na stránku hry, která je zdarma a bez reklam. Aplikace hry bohužel neexistuje.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 3515 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMNajdeš zde třicet políček a klávesnici. Těchto třicet políček je v šesti řadách po pěti, což znamená, že máš šest pokusů na to napsat anglické pětimístné slovo dne. Když se ti povede trefit písmeno i pozici ve slově, pole zezelená. Když se ti podaří trefit písmeno, ale ne místo, zežloutne. Nejspíš se ti taky stane, že některé písmeno netrefíš. V takovém případě pole zešedne.
Každý den máš na uhodnutí šest pokusů – když se ti to povede, vyskočí ti tabulka se statistikou, kolikrát jsi za sebou slovo dne uhodl a odpočet, jak dlouho zbývá do nového dne. Navíc můžeš svůj výsledek jednoduše sdílet, což je také jeden z důvodů, proč se hra stala virální. Pokud se ti hra zdá jako moc jednoduchá, můžeš si nahoře v nastavení upravit obtížnost na „hard mode“.
Hru hraje i Jimmy Fallon
Hra, kterou vytvořil v roce 2013 jako prototyp americký programátor Josh Wardle, vznikla proto, že jeho partnerka má ráda hádanky se slovy. V listopadu najednou hru objevil bývalý ředitel Kickstarteru Andy Baio, jenž ji sdílel na svém blogu.
Najednou začali o hře tweetovat všichni – od Jimmyho Fallona přes hudebníka Questlova až ke společnostem Lego nebo Starling Bank. Některé firmy navíc využívají virální layout poskládaný z kostiček ke svému marketingu jako například americká franšíza Buffalo Wild Wings.
Tvůrce hry má z toho, jak se hra rozšířila, radost. „Stal se z ní prostředek, ve kterém lidé sdílí své zkušenosti,“ uvedl Wardle pro WSJ. Nicméně nejlepší strategii poradit nedokázal. „Ptáte se špatného člověka, vůbec tu hru neumím hrát,“ konstatoval. To, že jeho hru hrají celebrity a že se šíří virálně, moc neprožívá. „Zas tak moc mě celebrity nezajímají. Vím, kdo je Jimmy Fallon, jeho show ale nesleduji,“ uzavřel.
Hru navíc může hrát skoro každý; dokonce i člověk, který je barvoslepý. Stačí, když si člověk přepne správný mód. Barvy se potom ze zelené a žluté změní v oranžovou a bodrou, které jsou při barvosleposti lépe rozpoznatelné. Tak co, už máš dnešní slovo vyřešeno?
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.