Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Vojtěch Vanda ČTK
15. srpna 2022 v 16:05
Čas čtení 2:19

Ministerstvo chystá druhou část očkovací kampaně proti koronaviru. Podzimní vlna bezesporu přijde, řekl Válek

Kategorie:
News
Uložit Uložené
Ministerstvo chystá druhou část očkovací kampaně proti koronaviru. Podzimní vlna bezesporu přijde, řekl Válek
Zdroj: Úřad vlády ČR

Kampaň s názvem „Očkujeme se pro život beze strachu“ s podtitulem „Zdraví přeje připraveným“ odstartuje již v létě na sociálních sítích, na konci září v médiích. Rezort uvádí, že podzimní koronavirová vlna přijde a je potřeba se na ni připravit.

Heslem nové kampaně ministerstva zdravotnictví na podporu pokračování očkování proti covidu-19 bude „Očkujeme se pro život beze strachu“ s podtitulem „Zdraví přeje připraveným“. Zástupci ministerstva dnes představili koncept kampaně novinářům. V létě se nová kampaň objeví na sociálních sítích, v médiích začne na konci září. Informuje o tom ČTK.

18. července 2022 v 9:03 Čas čtení 1:14 Začalo očkování čtvrtou dávkou proti covidu, registrace není nutná Začalo očkování čtvrtou dávkou proti covidu, registrace není nutná

O začátku očkování čtvrtou dávkou jsme tě informovali v červenci s tím, že registrace k očkování nebyla nutná. Každý zájemce si však měl dopředu raději zjistit, jestli v místě, kde se chce nechat očkovat, je dost vakcín společností Pfizer/BioNTech nebo Moderna, které se k němu využívají.

Čtvrtou dávkou se mohli nechat očkovat všichni lidé nad osmnáct let, kteří měli od poslední dávky nejméně čtyři měsíce. Až do nynějška ministerstvo zdravotnictví doporučovalo očkování přednostně rizikovým skupinám. Za necelý měsíc, kdy je možné si pro čtvrtou dávku přijít, ji dostalo 95 000 lidí. Dosud to bylo možné u praktických lékařů nebo na místech bez registrace, ode dneška je možné se i registrovat předem. Podle průzkumu úřadu má zájem o čtvrtou dávku 38 procent populace, pětina není rozhodnutá. 

„Očkování se pravděpodobně bude muset opakovat tak dlouho, dokud ten virus s námi bude,“ řekl na pondělní tiskové konferenci ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09). Vakcíny podle něj i proti současné variantě viru chrání dostatečně. Zhruba šest týdnů po očkování je podle něj člověk chráněný i před nákazou, čtyři až šest měsíců před vážným průběhem.

Anketa:
Chystáš se na čtvrtou dávku?
Ano.
Ne.
Nevím.
Ano.
21 %
Ne.
71 %
Nevím.
7 %

Připomněl také, že ministerstvo doporučuje nošení respirátorů nebo roušek na rizikových místech, jako jsou zdravotnická zařízení a zařízení sociální péče. Jednotlivá města je podle něj mohou zavést také například v hromadné dopravě, pokud bude v daném městě vyšší výskyt nákazy. Opatření by ale neměla být plošná.

„Jsme připraveni na podzimní vlnu, která bezesporu přijde. Pravděpodobně o něco později, než jsme čekali,“ doplnil ministr. Zřejmě by podle něj mohla dorazit v listopadu, letos čeká i chřipkovou epidemii, která ji bude následovat. Zopakoval, že ministerstvo rozhodně nebude zavádět nějaká drakonická opatření.

„Znamenaly jen obrovské ekonomické ztráty,“ dodal. Vyloučil, že by se na některá místa vyžadoval negativní test nebo restrikce pro neočkované. Přesto by podle něj mohli mít lidé od podzimu jeden antigenní test na covid zdarma, a to i bez žádanky od lékaře.

Druhá část kampaně

Podle ředitele odboru komunikace ministerstva Ondřeje Jakoba bude druhá část kampaně spuštěná flexibilně. „Úplně přesně nevíme, kdy se objeví nová vlna covidu a kdy budou nové vakcíny,“ uvedl. Kampaň bude podle něj na podzim cílit i na podporu dalších vakcín, například proti chřipce.

Dnes ministerstvo představilo základní koncept kampaně, kterou připravila reklamní agentura McCann-Erickson. Hodnotu zakázky neuvedlo, jde ale o tendr do dvou milionů korun. Kampaň by měla být podle dřívějších informací v televizích a rádiích, v tisku, na webu, venkovních reklamách a sociálních sítích. Pro nákup mediálního prostoru ministerstvo vyhradilo 30 milionů korun. Nabídky v této veřejné zakázce přijímá podle Jakoba do středy.

Dosavadní komunikace ministerstva zdravotnictví o koronaviru byla často kritizovaná, podle kritiků začala pozdě nebo slibovala „tečku za koronavirem“, což se později ukázalo jako nereálné kvůli mutování viru. Kromě hesla o „životě beze strachu“ jsou hesly nové kampaně také například „Očkujeme se pro úsměvy bez zábran“, „Očkujeme se pro klid duše“ nebo „Očkujeme se jeden pro druhého“.

Podle údajů ministerstva zdravotnictví má od zahájení očkování koncem prosince 2020 kompletní vakcinaci proti covidu v ČR téměř 6,9 milionu lidí, tedy zhruba 65 procent populace. Proočkovanost seniorů je vyšší než 90 procent, u mladších lidí klesá. Posilující dávku má asi 63 procent těch, kteří již byli očkováni. Druhou dávku přeočkování doporučují odborníci zejména lidem nad 60 let a chronicky nemocným.

Domů
Sdílet
Diskuse