Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
16. listopadu 2022 v 8:17
Čas čtení 0:56
Tímea Krauszová

Estée Lauder koupí značku Tom Ford, zaplatí 2,8 miliardy dolarů

Estée Lauder koupí značku Tom Ford, zaplatí 2,8 miliardy dolarů
Zdroj: Tom Ford/propagační materiál
MÓDA
Uložit Uložené

Pokud se jim to povede, spojí módu, parfémy a kosmetiku pod jednu střechu.

Luxusní kosmetika a luxusní móda se spojí pod jedním celosvětovým gigantem. Estée Lauder Companies (ELC) koupí značku Tom Ford. Nadnárodní společnost se sídlem v New Yorku, která vlastní nejpopulárnější značky kosmetiky a parfémů, si tímto obchodem připsala na účet největší akvizici ve své historii. Podle NY Times značku Tom Ford odkoupí za téměř 2,8 miliardy dolarů (zhruba 65 miliard korun). 

Krása a móda pod jednou střechou

Nákupem značky Tom Ford společnost ELC vyzdvihla sílu luxusní módy a kosmetiky. Tato odvětví vzkvétají i přes stoupající inflaci či výpadky ze strany dodavatelů v posledních letech.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Estée Laundry (@esteelaundry)

Kosmetický gigant, pod který spadají například značky Clinique, Bobbi Brown, Too Faced nebo MAC, v aukci dokonce porazil velká jména. Mezi nimi údajně i francouzskou firmu Kering (majitel Gucci, Bottega Veneta či Balenciaga). Je zajímavé, že Kering porazil, vzhledem k minulosti této evropské firmy. Tom Ford se totiž v 90. letech proslavil právě tím, že značku Gucci přetransformoval na nejžhavější módní značku dekády, připomíná Business of Fashion.

ELC přitom nemá mnoho zkušeností v oblasti módy, zatím vlastní licenci jen na kosmetické produkty a parfémy značky Tom Ford. Akvizicí by získala i celou kolekci oblečení a doplňků, čímž rozšíří i potenciální zdroje výdělků.

Dohoda za téměř tři miliardy bude pro firmu zatím největší v historii. V posledních letech se firma na akvizice intenzivně soustřeďuje. Například v roce 2021 odkoupila za jednu miliardu kosmetický dům Deciem, který má pod sebou kromě jiných značek také populární The Ordinary.

Domů
Sdílet
Diskuse