Marketingový specialista Marek Prchal skončil s prací pro Andreje Babiše.
Marketér Marek Prchal končí s prací pro Andreje Babiše. Potvrdil to v rozhovoru pro server Info. Prchal pracoval pro Babiše deset let a v jeho kampaních se podílel primárně na strategii a komunikaci na sociálních sítích.
Samotný Prchal se ke svému odchodu vyjádřil na Twitteru dvěma slovy. Svým sledujícím vzkázal: „Tak teď.“
Osmačtyřicetiletý „marketingový guru“ se zapsal do širšího povědomí veřejnosti především po vítězných volbách hnutí ANO v roce 2017, kdy vedl kampaň na sociálních sítích hnutí ANO, tvořil některé příspěvky na profily Andreje Babiše a podílel se také na tvorbě knihy O čem sním, když náhodou spím. Tehdy Andrej Babiš vyzval „Máru“ na pódium, políbil jej na hlavu a odhalil identitu svého „génia sociálních sítí“.
Prchala vyloučil během Babišovy kampaně ze svých řad i Art Directors Club Czech Republic. Důvodem byl neetický způsob prezidentské kampaně, kdy na billboardech Babiš avizoval, že Česko nezavleče do války. Některé interpretace říkají, že narážel na vojenskou minulost Petra Pavla. Původně spolek vyzval Marka Prchala k dobrovolné rezignaci. Jeho předseda David Suda v rozhovoru pro DVTV vysvětlil, že debata o jeho vyloučení byla na stole spolku v minulosti už několikrát.
Marek Prchal stál například u zrodu marketingového a mediálního serveru Mediář a ještě před Andrejem Babišem pomáhal vést kampaň například prezidentskému kandidátovi Karlu Schwarzenbergovi v roce 2013.