Barbiemánie si všimlo diváctvo, obchodní řetězce, ale také akciové trhy.
Barbie míří do kin. Nejen z velmi povedené marketingové kampaně, ale také z analytických odhadů lze usoudit, že tvůrci a tvůrkyně na snímku vydělají pořádný balík. Drew Crum, analytik finanční společnosti Stifel, prohlásil, že pokladny kin by díky Barbie měly v následujících dnech utržit miliony dolarů.
Částku jen za tento víkend odhaduje Crum v rozmezí 90 až 100 milionů dolarů (v přepočtu 1,9 až 2,1 miliardy korun). Zároveň se domnívá, že silným úvodním víkendem to nejspíš končit nebude. Film podle něj v globálním měřítku dosáhne 450 až 550 milionů dolarů hrubého výdělku (v přepočtu 9,5 až 11,7 miliardy korun). Informuje o tom server Yahoo Finance.
Barbiemánie si všimli také investoři. Crum připomíná, že akcie hračkářské společnosti Mattel za poslední měsíc vzrostly o 18 %. Překonaly tak cenu akcií konkurenčního výrobce Transformers Hasbro, který má zisk 4 %.
„Růžové“ akcie, oblečení i nemovitost
Analytik nicméně varuje, že bublina kolem filmu může brzy prasknout. Mattel totiž 26. července zveřejní své finanční výsledky za druhé čtvrtletí a není jisté, zda poptávka po hračkách bude podobně silná i v příštích měsících. „Věříme, že očekávání před uvedením v kinech bylo hlavním hnacím motorem, a proto by mohlo následovat hromadné vybírání zisků z akcií,“ tvrdí Crum.
Tržby a zisky odráží nejen zájem v kinech, ale i poptávku po panenkách barbie. Svou roli hrají také licenční poplatky vybrané za oblečení a další položky spojené s filmem. Po trendu sahají i obchodní řetězce s módou, jako je Gap nebo Forever 21, které dosud vydaly řadu oblečení inspirovanou barbie, ale i Airbnb, které nabízí imitaci růžového barbie domečku v Malibu.
Natáčení filmu Barbie dokonce v jednu dobu vedlo k celosvětovému nedostatku růžové barvy.
Do hlavních rolí hraného filmu Barbie obsadili Margot Robbie jako Barbie a Ryana Goslinga jako protějška Kena. Snímek režírovala Greta Gerwig a údajně měl rozpočet až 100 milionů dolarů (2,1 miliardy korun).
> Barbie a móda prostě jdou dohromady, a proto není od věci se outfity této panenky inspirovat.
> Historie panenky barbie sahá do roku 1959, prvního kena pak společnost Mattel vyrobila o 2 roky později.
> Barbie a Oppenheimer mají premiéru ve stejný den. Na který film bys měl*a zajít jako první? Zjisti to v našem kvízu.
> Proč bys měl*a film Barbie vidět, i když zrovna nenosíš „růžové brýle“? O tomhle tématu jsme ti přinesli glosu.