„Když zaměstnancům věříš a chováš se k nim jako k dospělým, budou se tak také chovat,“ řekl pro Fortune CEO Dropboxu Drew Houston, jenž zde vysvětloval, proč jeho zaměstnanci mohou pracovat z 90 % na dálku.
Docházkové pravidlo zavedla firma ze San Francisca v roce 2021, tedy ještě v době pandemie koronaviru. Jenže vydrželo až do nynějška. Houston uvádí, že lpí jen na desetiprocentní osobní docházce, která však ještě nemusí být v prostorech společnosti, jejímž zaměřením je vývoj softwarového úložiště dat, nýbrž na akcích, které jsou mimo pracoviště.
„Zaměstnanci nejsou zdroje, které by se měly kontrolovat,“ uvedl v rozhovoru. Dropbox přitom není žádná malá firma, nicméně gigant v oboru se 3000 zaměstnanci. Jejich pracovní koncept Virtual First, který musel být kvůli koronaviru přijat v roce 2020, se ukázal jako efektivní. Proto se vedení Dropboxu rozhodlo, na rozdíl od konkurence, mezi niž patří společnost Google nebo Meta, nehnat zaměstnance zpátky do kanceláří.
Je nutné dodat, že výdělky Dropboxu rozhodně za těmito firmami nijak nezaostávají. Od roku 2007, kdy byla firma založena, se rozrostla v masivní společnost, která má podle Forbesu pro CEO Houstona zajímavý výnos – jeho jmění se odhaduje na 2,1 miliardy dolarů (přes 49 miliard korun).
Na druhou stranu se ozývali i lidé, kterým prakticky nulová docházka do kanceláří nevyhovovala. A to třeba z toho důvodu, že přišli o bonusy, které brali jako klíčové. Jak uvedl Business Insider v roce 2022, vadilo jim zejména to, že již neměli přístup do luxusní firemní kavárny, která byla v San Franciscu proslulá.