Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. května 2024 v 9:24
Čas čtení 1:06
Anna-Marie Hanzlíková

Vyšetřování kvůli greenwashingu? Úřady prověřují značku, jejíž produkty koupíš i v Česku

Vyšetřování kvůli greenwashingu? Úřady prověřují značku, jejíž produkty koupíš i v Česku
Zdroj: Pxhere/volně k užití
MÓDA EKOLOGIE KANADA MÓDA UDRŽITELNOST
Uložit Uložené

Sportovní brand Lululemon, který v minulosti oblékal třeba i kanadské olympioniky, totiž lhal o údajném snižování emisí.

Informaci pro server ESG Today potvrdil i sám mluvčí úřadu, který má značku podle jeho slov prošetřovat ve věci údajných klamavých marketingových praktik. „V tuto chvíli nedošlo k žádnému závěru o protiprávním jednání,“ uvedl k vyšetřování v prohlášení.

Společnost v rámci ESG reportingu vydala report s názvem Impact Agenda. Zkratka ESG znamená environmentální, sociální a governance kritéria. Takové reporty musí firmy od určité velikosti vypracovávat povinně, mají totiž ukázat, jak si podnik vede v oblasti udržitelnosti.

Doporučeno
Duna 2 míří na HBO! Kdy se jí dočkáme? Duna 2 míří na HBO! Kdy se jí dočkáme? 15. května 2024 v 9:30

Na tvrzení ze svého reportu pak značka odkazovala i v navázané kampani Be Planet. V ní tvrdila, jaké environmentálně příznivé kroky podniká. Jejího tvrzení si ale všimla aktivistická skupina Stand.earth, jak píše třeba i globální Forbes. Největší nesrovnalost, ve které značka lhala, se měla týkat vyprodukovaných emisí. Jejich množství se údajně zdvojnásobilo, značka přitom tvrdí, že se zavázala k jejich snižování. 

Skupina tak konala a praktiky označila za greenwashingové. Podle ní v kampani porušují ochranu spotřebitele podle kanadského zákona o hospodářské soutěži. Po úřadu, který případ vyšetřuje, chce odstranění kampaně a omluvu spotřebitelům, značka má navíc zaplatit pokutu, která by šla do fondu na zmírňování změn klimatu.

Doporučeno
Těmto kombinacím prostředků na úklid se vyhni. Mohou způsobit vážné zdravotní problémy Těmto kombinacím prostředků na úklid se vyhni. Mohou způsobit vážné zdravotní problémy 13. května 2024 v 17:19

Značka Lululemon nemá v Česku své prodejny, je ale dostupná prostřednictvím e-shopu Zalando, a tak se nemusí zdát příliš významná nebo známá. Případ ale může být průlomový. 

„Tento případ by mohl být precedentem a ukázat, že éra nekontrolovaných nároků na ochranu životního prostředí skončila. Společnosti budou muset sladit svůj marketing se svými skutečnými postupy, jinak budou čelit právním rizikům a riziku poškození pověsti,“ uvedla pro americký Vogue Muchaneta Ten Napel, zakladatelka organizace Shape Innovate, která se zabývá vytvářením módní politiky. Podobným obviněním čelí totiž i značky jako Decatlon, Asos nebo H&M, jak připomíná zmíněný známý módní časopis.

Domů
Sdílet
Diskuse