Balenciaga mění tvář. Éra oversize mikin a tenisek končí. S novým kreativním ředitelem přichází i nová estetika ikonické značky. První kolekce Pierepaola Piccioliho posunula značku od ikonického streetwearu směrem k eleganci a vysoké krejčovině.
Ještě donedávna určoval tvář Balenciagy Demna – návrhář, který proměnil značku v symbol dnešního stretwear. Jeho obří mikiny, přehnané siluety a záměrně neforemné tvary definovaly oblékání celé minulé dekády. Balenciagu nosily nejen lidé na ulici ale i nejznámější celebrity světa – od Rihanny přes Kanye Westa až po Nicole Kidman .
Jenže i sám Demna přiznal, že tahle éra skončila. „Oversize je dnes součást mainstreamové módy, ale ne v úplně dobrém smyslu. Už mě to vlastně nezajímá,“ řekl letos v rozhovoru pro Die Zeit.
Nová kolekce Pierpaola Piccioliho, současného hlavního designera značky, byla minimalistická a tichá. Místo ironie a streetwearu, které módní dům definovaly v éře Demny, se přiklonil k původnímu pojetí zakladatele Cristóbala Balenciagy – k čistým liniím, sochařským tvarům a precizní krejčovině.
Na mole se objevily dlouhé kabáty, róby i minimalistické černé šaty s výraznými rameny. Kolekce působila klidněji, přehledněji a víc ženským dojmem. Přesto Piccioli nezapomněl na dědictví posledních let – brýle, široké kalhoty i tenisky odkazovaly k éře Demny Gvasalii a Nicolase Ghesquièra, kteří Balenciagu přenesli do současnosti.