WiFi 4 Life chce pražské bezdomovce na několik měsíců vybavit přenosnými routery a postupně zlepšit jejich současnou životní situaci. Charitativní projekt od trojice z České republiky můžeš podpořit i ty.
Trojčlenný tým v čele s absolventem Provozní ekonomické fakulty inženýrem Lubošem Bočkem před nedávnem představil výjimečný charitativní projekt s názvem WiFi 4 Life, který si klade za cíl proměnit pražské bezdomovce na chodící WiFi hotspoty a potenciálně tak z dlouhodobého hlediska zlepšit nejen jejich existenciální situaci, ale také vypomoct všem kolemjdoucím bez internetového připojení.
![Český charitativní startup plánuje udělat z bezdomovců WiFi hotspoty. Má šanci na úspěch?](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
Přenosným routerem vybavený pracovník, neboli tzv. Hotspot Officer, bude mít za úkol pohybovat se během dne v přiděleném rajónu v centru města, za což bude na oplátku dostávat jídlo, ošacení, kapesné pro vlastní potřebu a stejně tak mu bude poskytnuta i střecha nad hlavou v azylovém domě. WiFi 4 Life hodlá zajistit postupnou reintegraci osob bez domova zpět do společnosti a zároveň osvědčeným jedincům nabídne doporučení pro budoucího zaměstnavatele.
Ochranu proti případnému odcizení routeru má pak zaručit relativně nízká bazarová cena zařízení (podle WiFi 4 Life maximálně 10 eur za kus), přičemž kapesné a veškeré poskytované služby mají mnohem vyšší hodnotu. Ve výsledku by tak zloděj více ztratil, nežli získal.
Dobrý záměr skupiny se nicméně již v počátcích setkal s kritikou mimo jiné poukazující na stigmatizaci bezdomovců označenými tričky WiFi 4 Life. I přesto ale Boleček věří, že udělat pro bezdomovce alespoň něco je rozhodně lepší, než je přehlížet a neudělat vůbec nic. Projekt již navíc podle serveru Objevit prošel úspěšným testováním s bezdomovcem Radimem, který se do projektu s radostí zapojil. „Řekl mi, že mu to změnilo život. Lidé se o něj více starali, mluvili s ním a dávali mu více peněz než dříve,“ uvedl předseda WiFi 4 Life.
Svůj nápad se již podruhé pokoušejí realizovat prostřednictvím crowdfundingové kampaně na portálu Indiegogo, kde jejich první pokus skončil poměrně neslavně, jelikož z požadovaných 5 500 eur (~150 000 korun) se podařilo vybrat pouze 388 eur (~10 500 korun). Veřejnost příliš velký zájem zatím neprojevila ani tentokrát, v současné době se totiž podařilo z cílové částky vybrat pouze jedno procento. Celková suma by měla vystačit na několik měsíců fungování, pokud byste tedy tento netradiční projekt rádi podpořili a přispěli na dobrou věc, učinit tak můžete zde.