Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. října 2016 15:25
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!

TECH
Uložit Uložené

Švédský sjezdový lyžař a velký autíčkář nezahálí a v duchu tradicí se chystá na zimní sezónu.

Jon Olsson je jméno, které je zejména mezi automobilovými fanoušky, ale hlavně spottery velmi oblíbené. Divit se tomu nemůžeme, vždyť v jeho vlastnictví bývají kousky, které šokují snad každého, včetně toho, koho auta absolutně nezajímají. Nepochybně, největší senzací byla jeho statečně upravit RS6, tu však odstupem času prodal, no a bohužel slavný kousek postihl krátce na to neslavný konec. Od té doby uběhl nějaký ten čas a jak se sám švédský sjezdový lyžař a freerider nechal na jeho sociálních sítích slyšet, je čas na nový projekt. Vždyť přece zima klepe na dveře a je potřeba se nějak dostat do hor. Pokud opět čekáte nějaký exemplář ve stylu DTM, tentokrát budete trošku zklamáni. Ale jen chvíli. Není tomu tak dávno, co Jon informoval svět o koupi sněhobílého Lamborghini Huracán LP610-4 s tím, že v plánu jsou i tentokrát četné optické úpravy. Nicméně, v době, kdy přijel 610koňový býk do dílny a začali ho rozebírat, tým mechaniků na čele s lyžařem si uvědomili, že zásahem ve stylu ikonického kombi od Audi by auto ztratilo opět svou funkčnost na úkor vzhledu. Žádné šílené rozšíření, množství splitterů, nástavců a karbonových křídel sak tak nyní nekoná.

Jak sám řekl, jezdecky mu Lambo velmi sedlo a byl uchvácen, jak tento desetiválcový supersport drží na silnici, rozchod kol se tak rozhodl zanechat a většinovou pozornost soustředil pod kapotu. Samozřejmě, nebýt specifického polepu a truhly na střeše, nebylo by to v souladu jeho vysněné představy. Hříchem by tedy bylo auto nepolepiť do jeho velmi blízké šedé kamufláže, no a v zadní části, přímo nad samotným srdcem, se nachází speciálně pro tyto účely vytvořen karbonový držák, na kterém je postavena karbonová truhla pro jeho lyžařskou výbavu. Tu mu na míru vyrobili ve firmě 56Nord, přičemž svým umístěním má v jistém směru zaručit obdobné vlastnosti jako křídlo, které ze zadní hrany zmizelo. Následně přibyly ještě speciální pneumatiky, které navíc počítají s výraznými červenými nápisy a dotvářejí tak tradiční barevnou kombinaci. To je však po estetické stránce tentokrát vše, ale pozor, extrémnosti se udály hlavně pod maskáčem!

Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com

Plán byl jasný. Výkonnostně upravit Lambo tak, aby dosahovalo co nejvyšší rychlost a nejlepší dynamiku, zároveň má ale zhmotňovat vozidlo pro spolehlivé a každodenní používání. Jistě, Huracán sám o sobě není tedy bůhví jaký dailycar, je třeba ale brát v úvahu, že stejně tak Jon Olsson nepatří mezi zrovna nejobyčejnější lidi. LP610 tak poputovala do firmy Stertman Motorsport, kde byl exemplář od základů upraven, a mimo jiné byl osazen kompresorem od VF Engineering. Ani tentokrát se nedozvídáme zcela přesné specifikace, z původních 610 koní ale výkon narostl na "minimálně" 800 koní, přičemž je jen otázkou času, kdy auto postaví na brzdu a zjistíme, o kolik tuto hranici potenciál motoru překročil. Stejně tak v tomto okamžiku neznáme ani všechny rychlostní parametry, ať už jde o akceleraci z 0-100 km/h nebo maximální rychlost. Olsson ale prozrazuje následující – jeho extrémní Huracan dokáže s plnou truhlou na střeše akcelerovat ze 100-200 km/h jen za 5,3 sekundy, přičemž podle jeho slov jde o vůbec nejrychlejší Huracán v Evropě! Pro srovnání, Bugatti Veyron tuto disciplínu dokázalo absolvovat za přibližně 5,1 sekundy.

Tato skutečnost a především dané, skutečně dechberoucí pružné zrychlení mluví za vše, zvláště pokud vezmeme v úvahu, že jeho počin je určen na běžné silnice, kde by neměla posádka trpět ani citelně sníženým komfortem. Jinými slovy, kompromis mezi dynamikou a pohodlím je na velmi dobré úrovni, což Olssona vysloveně těší. Sám totiž tvrdí, že chtěl co nejextrémnější auto, které mu však poslouží doslova 24/7, a to i v zasněžených horách, no a proto tento výsledek hodnotí velmi kladně. Jak již stihl prohlásit, i když je upraven podvozek od K&W citelně tužší a zároveň i blíže k vozovce, auto je stále relativně pohodlné a famózně drží na silnici. Uvidíme, jak tomu bude na sněhu. Z úprav je třeba následně zmínit karbonové sání motoru z dílny společnosti Eventuri nebo ještě mohutnější zvukový projev, o který se postaralo zcela nové výfukové potrubí Akrapovic. Zajímavostí je, že přítomné karbon-keramické brzdy byly vyměněny za "klasické" ocelové brzdy od Girodiscs s většími brzdovými kotouči, tento krok je ale na podmínky, v nichž bude auto využíváno, pochopitelný. Tedy, ono určitě bude krást pozornost zejména v Monaku, kde se Jon Olsson často zdržuje, už teď se ale jistě můžeme těšit na plejádu fotografií a pravděpodobně i videí, jak si to užívá za volantem v jednom z vyhledávaných evropských lyžařských středisek.

Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com
Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com
Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com
Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com
Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com
Jon Olsson je na zimu opět připraven. Toto je jeho extrémní Lambo s více než 800 koňmi a střešním boxem!
Zdroj: jon-olsson.com

Domů
Sdílet
Diskuse