Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. ledna 2017 17:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí

TECH
Uložit Uložené

Vybrali jsme desítku nejsilnějších vozidel planety, které jasně naznačují, jakým směrem se ubírá svět super/hypersportů.

Za poslední roky automobilový průmysl, jakož i všechno ostatní, prošlo obrovskými změnami a vývojem. Dokazují to vozidla s běžnými několikaletými mezigenerační cykly, zejména v rámci kterých jsme nejednou svědky nemalého progresu a zlepšení. Mnohem více však veřejnost fascinují automobilky s ne zcela konvenční produkcí, tedy s méně sériovými počiny, ovšem s o to více pozoruhodnými, do většinové míry až neuvěřitelnými vlastnostmi a parametry. Řeč je o společnostech zaměřených na produkci především pro ty, kteří se neuskrovní s čímkoliv a prahnou tak po něčem, co může mít pouze striktně omezený počet lidí na světě. Do jisté míry možná nejde ani tak o ty nejskutečnější automobilové nadšence, ale spíše ty, kteří chtějí být jiní a musí mít všechno, co vidí. Právě pro ně přicházejí z různých koutů světa doslova silniční stíhačky ve všelijakých podobách.
 
V posledních měsících se úzký kruh té nejvyšší a zároveň nejdražší smetánky rozrostl o více nováčků, což naznačuje, že zaujmout svět a dostat se na pomyslný trůn jich chce hned několik. Výroba supersportů či hypersportů má totiž několik důvodů, no a jedním z nich je právě vzájemné soupeření. Někteří považují za měřítko exkluzivity cenu, jiní rychlostní parametry, no a v neposlední řadě je to i výkon samotný. My jsme se zaměřili právě na silovou stránku a sestavili jsme desítku nejvýkonnějších automobilů posledních let. Dodat je třeba, že ne ve všech případech níže jde o zcela sériové automobily (některé vznikly/vzniknou v menší než 30kusové sérii), v každém případě ale jde o hotové a produkční vozy, které byly, jsou nebo budou reálně v prodeji pro veřejnost. Jak si jistě všimnete, v top 10 nefiguruje prakticky žádný slavný výrobce sportovních automobilů s bohatou historií (kromě Bugatti), bez 1000 koní se však v současnosti na výkonnostním vrcholu scény prostě neobejdete.


 
Apollo Arrow

V úvodu roku 2016 jsme se dozvěděli nejen to, že německá automobilka Gumbert bude vystupovat už pod názvem Apollo Automobil, ale i to, že na autosalonu v Ženevě dojde k odhalení dvou úplných novinek. Prvním z nich byl 800koňový model Apollo N, tedy faceliftovaný Gumpert, většinová důležitost se ale soustředila na zcela nový supersport Arrow. Ten můžeme považovat již za plnohodnotného nástupce, což deklaruje nejen jeho zjev, ale i technika. Trubkový rám ve spolupráci s uhlíkovými vlákny dotvářejí poměrně dost futuristickou karoserii. V jejích útrobách najdeme 4litrový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výkonnostně jsme na úrovni 736 kW / 1000 koní a 1000 N.m, čímž otevíráme tento seznam. O přenos síly na zadní kola se stará 7stupňová sekvenční převodovka, samotná hmotnost je pod úrovní 1300 kilogramů, pozoruhodný je přitom i údaj o maximální rychlosti, který reprezentuje hodnotu 360 km/h. Z nuly na sto kilometrů za hodinu dokáže Arrow vyrazit jen za 2,9 sekundy. Novinka prošla všemi homologacemi, a tak již v následujících měsících ji určitě uvidíme i na cestách. Kromě toho se hovoří o derivátu pro závodní série.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: hdqwalls.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.hdcarwallpapers.com

Saleen S7 Twin Turbo

Ve spojitosti s pojmem, respektive značkou Saleen si většina z nás vzpomene zejména na brutálně upravené americké muscle cars, v čele s ikonou Ford Mustang (úpravám ale neunikli ani Camaro či Challenger). Steve Saleen však v roce 2000 přišel na scénu se svým vlastním automobilem, který se dostal okamžitě do povědomí. Supersport S7 byl vyroben z velké části z hliníku, karoserie ale už tehdy počítala s početným použitím karbonových vláken. Podstatou byl však obrovský, uprostřed umístěný 7litrový osmiválec od Fordu, který v roce 2004 v rámci novější verze S7 Twin Turbo dostal přídavné přeplňování. I když standardní verze disponovala výkonem "jen" 559 kW / 760 koní a točivým momentem 950 N.m, v roce 2005 se objevilo výkonnější a zároveň oblíbenější provedení. V rámci příplatkového balíčku Competition se ze S7 stal velmi vyhledávaný artikl, za což mohl především údaj o maximálním výkonu - 746 kW / 1014 koní! Tento Saleen dokáže akcelerovat na stovku jen za 2,8 sekundy, maximální rychlost lze přitom přehoupnout přes 400 km/h. Zajímavostí je, že S7čky byly vybaveny výhradně 6stupňovou manuální převodovkou, což je v těchto výkonnostních vodách opravdu raritní. Produkce modelu S7 Twin Turbo skončila v roce 2009, zmínit je ale třeba obrovský zájem, ale i úspěch v motorsportu, kde dlouhá léta zářila verze S7R.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.roadandtrack.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.roadandtrack.com

Rimac Concept One

Skutečně velká pozornost se poslední roky soustředí na chorvatskou společnost Rimac Automobili. Ta již v roce 2011 světu ukázala mimořádně zajímavý a ambiciózní počin pod názvem Concept One. Jak napovídalo už tehdy označení, nešlo o sériový automobil, ale "jen" o jakýsi náznak toho, o co se Chorvaté snaží. Jejich úsilí se přetavilo do reality až v roce 2016, kdy jsme se dočkali produkční verze, paradoxně pod shodným názvem, tedy jako Concept One. Podstatnější je však to, co se skrývá pod karoserií z hliníku a uhlíkových vláken. Pohonné ústrojí totiž tvoří výhradně elektrický pohon, konkrétněji čtveřice na sebe navzájem nezávislých elektromotorů umístěných mezi rameny náprav - vpředu dva olejem chlazené elektromotory (680 k) spolu s dvojicí jednostupňových převodovek, zatímco vzadu dva elektromotory (815 k) spolupracující s dvouspojkovými převodovkami. Celý systém je navzájem prakticky zcela nezávislý, příkazy na jeho nastavení a využití pocházejí z řídící jednotky All Wheel Torque Vectoring. Ta nabízí různé jízdní režimy, pomocí kterých si může řidič nastavit nejen to, která náprava, ale i kolo dostane kolik síly. Kombinovaný výkon tak ve výsledku znamená sílu 800 kW / 1088 koní a obrovský točivý moment ve výši 1600 N.m. 1850kilogramové elektrické monstrum akceleruje z 0-100 km/h za 2,6 sekundy, maximální rychlost je až kolem 355 km/h. Elektromotory dostávají energii z akumulátorů s kapacitou 82 kWh, přičemž podle slov společnosti tak dokáže Concept One absolvovat až 500 kilometrů na jedno nabití. Samozřejmě, vše závisí na stylu jízdy, jelikož přítomný rekuperační systém zvládne dobít baterie při správném používání jen za několik desítek kilometrů - během brzdění mohou elektromotory disponovat brzdným výkonem až 400 kW. Z původních 88 exemplářů má nakonec vzniknout jen osm.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com

Zenvo ST1

Kdo by to byl řekl, že do desítky se dostane vozidlo původem z Dánska, kde automobilový průmysl nemá prakticky žádnou historii? Společnost A/S Zenvo Automotive ale již od roku 2004 pilně pracovala na tom, aby vyrobila vůbec první dánský supersport, čehož výsledkem byl příchod prvního předobrazu modelu ST1 v roce 2009. Několik měsíců na to došlo ke spuštění produkce, v rámci níž se počítalo s výrobou minimálně 15 kusů. Následně na svět přišly odvozené, extrémnější verze s masivnějším bodykitem. Supersport s ocelovým rámem, karbonovou karoserií a opravdu malou výškou (1198 milimetrů) pohání uprostřed umístěný 7litrový osmiválec s dvojitým přeplňováním. Za zkratkou ST1 se totiž skrývá skutečnost, že přeplňování zastřešuje kombinace kompresoru (Supercharger) a klasického turbodmychadla (Turbocharger). Číslo na konci následně naznačuje, že jde o první vozidlo ze stáje Zenva. Pohonná soustava ve výsledku zaručuje výkon 823 kW / 1104 koní a točivý moment 1430 N.m. O přenos síly výhradně na zadní nápravu se stará 6stupňová manuální převodovka. Zrychlení 1376kilogramové ST1 na stovku trvá přesně tři sekundy, zatímco maximální rychlost je omezena na úrovni 375 km/h. Zenvo ST1 se nechvalně proslavilo v Top Gear, kde začalo opakovaně hořet, závady se ale nakonec podařilo eliminovat a několik exemplářů je tak možné vidět i na evropských silnicích, i když jde spíše o vzácnost.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com

Bugatti Veyron Super Sport

Nejznámější jméno v říší superaut, i tak by se dal charakterizovat megalomansky projekt koncernu Volkswagen. Jistě, odstupem času přišly na scénu možná ještě i lépe počiny, ale i dlouhá léta po roce 2003, kdy jsme se konečně dočkali finální sériové podoby, byl Veyron nejrychlejším a nejvyspělejším vozidlem planety. Ba co víc, dodnes je na světě jen hrstka vozidel, které dokáží tak šokovat svět a zaručit takovou exkluzivitu jako svého času Veyron. Nový model z Molsheimu měl symbolizovat technický pokrok a náskok koncernu a to za jakoukoliv cenu, dokonce již během vývoje bylo jasné, že žádný z vyrobených exemplářů nebude pro společnost ziskový! Bugatti plánovalo vyrobit 300 kusů zavřeného vyhotovení a 150 exemplářů otevřeného Grand Sportu. To se nakonec podařilo až po více než 10 letech, dokonce se stále povídá, že několik exemplářů přeci jen ještě oficiálně prodáno nebylo. Zajímavostí přitom je, že celková ztráta automobilky v případě modelu Veyron byla vyčíslena na neuvěřitelných 46 miliard korun, přičemž každý jeden vyrobený exemplář představoval i přes astronomickou cenovku pro Bugatti ztrátu kolem 127 milionů korun! Blíže přibližovat množství verzí a techniky je v tomto případě scestné, pokud jde ale o výkon, tedy podstatu tohoto článku, zmínit je třeba nejvýkonnější provedení Super Sportu. 8litrový šestnáctiválec přeplňovaný až čtveřicí turbodmychadel počítal s výkonem 882 kW / 1200 koní a 1500 N.m. Akcelerace na stovku SSku trvala jen něco kolem 2,5 sekundy, no a právě tato verze je dodnes oficiálním držitelem rekordu v maximální rychlosti. Na testovací dráze dosáhl Veyron Super Sport maximální rychlost 431, čímž se jedná o nejrychlejší sériově vyráběné vozidlo na světě. Otevřená verze Grand Sport Vitesse WRC je zároveň oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným automobilem bez střechy všech dob.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com

Hennessey Venom GT

Ve spojení s úchvatným americkým kupé z Texasu se vede řada dohadů, spekulací, ale hlavně utahování si z Bugatti. Není žádným tajemstvím, že ve skutečnosti Venom GT není zcela nový a zároveň vlastní automobil amerického úpravce Hennessey. Jeho technickým základem je totiž britský Lotus Exige, který se podrobil obrovské modifikaci. Výsledek ze zámoří z roku 2011 je ale značně delší a širší, no a především podstatně výkonnější. Technici totiž doslova vyhodili čtyřválec a podvozkovou platformu s upraveným zavěšením kol osadili nekompromisní, uprostřed umístěnou 7litrovou V8čkou z dílny General Motors. Hennessey Performance nabízí na výběr tři výkonnostní nastavení, přičemž to nejsilnější v duchu posledních parametrů hovoří o výkonu až 928 kW / 1262 koní a 1566 N.m. Akcelerace na stovku zabere 2,7 sekundy, větší pozornost se ale soustředí na maximální rychlost. Ta je jakýmsi kamenem úrazu - odhadovaná papírová maximálka je 447 km/h, avšak dosud k jejímu potvrzení nedošlo. V roce 2014 se ale Venom GT zapsal do historie a stal se vůbec nejrychlejším produkčním automobilem všech dob, když uskutečnil rekordní jízdu 435,31 km/h.
 
K zcela oficiálnímu zapsání do Guinessovy knihy rekordů ale nedošlo. V té době bylo totiž vyrobeno (a zdaleka ne prodáno) jen 29 exemplářů, kdežto na status sériového automobilu je zapotřebí minimálně 30kusová výroba. Ta je velmi diskutabilní, jelikož dodnes na běžných silnicích tento počin prakticky vůbec není vidět. Druhým faktem byla skutečnost, že na potvrzení rekordu jsou zapotřebí minimálně dvě jízdy (s a proti větru), a tedy údaj o průměrné maximální rychlosti. K tomu ale Hennessey nemělo možnosti - VW Group jim pochopitelně neumožnilo německou testovací dráhu Ehra-Lessienm s 9kilometrovou rovinkou. Američané se tak obrátili na společnost NASA, ta jim ale svou dráhu v Kennedyho vesmírném centru poskytla pouze v jednom směru (s větrem). 5,2kilometrovou přistávací dráhu tak Venom GT absolvoval pouze z jedné strany, čímž jsou rychlostně parametry mírně zkreslené. Pozoruhodné ale je, že Venom GT dosáhl rychlosti 435,31 km/h pouze na dvou mílích (přes 3 km), jelikož zbytek dráhy byl nezbytný pro bezpečné zabrzdění. Obdobný osud několik let na to postihl i Venom GT Spyder, který s naměřenou rychlostí 427,44 km/h udělal sice světový rekord mezi vozidly bez střechy, ani ten ale není oficiálně zapsán do Guinessovy knihy rekordů, kde nadále v obou případech trůní Veyron. Navíc, i přesto, že Hennessey nedávno ohlásilo chystaný, 1500koňový model F5 s maximálkou 467 km/h, v posledních měsících se hovoří stále více o tom, že společnost se topí v problémech.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com

SSC Ultimate Aero TT

Právě firmě Shelby Super Cars se svého času podařilo jako jediné oficiálně (podložený Guinessovou knihou rekordů) překonat rychlostní rekord tehdy ještě poměrně nového Veyronu, čímž došlo k odebrání jeho titulu. Mezitím, tedy s příchodem verze Super Sport, si sice Bugatti prvenství znovu převzalo, extrémní supersport Ultimate Aero (TT) si ale dodnes nese hovorový dodatek Veyron killer. Od roku 2007 Američané své sportovní kupé s hmotností kolem 1250 kilogramů neustále vylepšovali, konec jeho produkce ale nastal v roce 2013. Několik let předtím (2009) jsme se tedy dočkali poslední modifikace, jejíž parametry byly následující. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 6,3 litru dosahoval výkonu až 960 kW / 1 305 koní a to za přítomnosti maximálního točivého momentu 1510 N.m. To byly na dané roky skutečně nevídané údaje, ostatně ani samotnému Bugatti se tyto parametry nepodařilo nikdy překonat, a to i včetně vrcholné varianty Super Sport. Maximální rychlost verze Ultimate Aero TT byla udávána na úrovni až kolem 430 km/h, oficiálně byla ale naměřena maximálka "jen" 414.26 km/h. Od té doby jsme se žádného sériového automobilu ze strany SSC nedočkali.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.revistaproware.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: gobackground.com

Koenigsegg One:1

Snem Christiana von Koenigsegga byla výroba supersportovních vozů, které budou fascinovat svět. Zakladateli švédské automobilky se to podařilo už v roce 1996, kdy vzešel z jejich výrobní haly model CC. Ten se stal základním kamenem pro drtivou většinu pozdější produkce. Nepochybně, každým rokem se tento počin evolučně zlepšoval a modernizoval, výsledkem čehož byl v roce 2011 příchod Agery. Od ní odstupem času vzniklo několik vylepšených derivátů, v čele s provedeními R, S či RS, které mělo premiéru na autosalonu v Ženevě 2015. Přesně rok předtím ale Švédové ukázali speciální model One: 1, který sice z názvu ztratil název Agera, jde ale o její nejvýkonnější a zároveň i nejslavnější výkonnostní stupeň. Koenigsegg o tomto počinu hovořil jako o prvním světovém "megaautě", přičemž parametry tomu už tehdy nasvědčovaly. V duchu názvu, jen 1361kilogramový hypersport disponuje výkonem 1001 kW / 1361 koní (každý ze 7 exemplářů měl decentně odlišný výkon). Pozoruhodný je i údaj o výši točivého momentu - 1371 N.m! Za těmito čísly stojí dvakrát přeplňovaný 5litrový osmiválec, který umožňuje stroji za přítomnosti 7stupňové dvouspojkové převodovky vysprintovat na stovku jen za 2,8 sekundy. Maximální rychlost je na hranici 450 km/h, dosud se ji však nikomu nepodařilo dosáhnout.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: koenigsegg.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: koenigsegg.com

Koenigsegg Regera

Agera nebyla pro Koenigsegg zdaleka posledním slovem, což potvrdil příchod Regera na ženevském autosalonu v roce 2015. Do jisté míry sice sdílí platformu s modelovou řadou Ager, kromě nového exteriéru a interiéru se ale pyšní i drtivou většinou zcela nových technologií. Srdcem hypersportu je nadále dvakrát přeplňovaný 5litrový vidlicový osmiválec umístěný před zadní nápravou. Nově, v duchu trendů mu ale sekunduje až trojice elektromotorů. Dvojice z nich slouží k zvláštní pohonu jiného zadního kola, zatímco třetí je propojen s klikovou hřídelí benzínového agregátu a o slovo se hlásí během startování, brzdění a vektorování točivého momentu. Samotná V8čka podle interních specifikací a posledních modernizací nabízí výkon kolem 1100 koní, zatímco trojice elektrických jednotek disponuje spolu silou přibližně 700 koní. Skutečný, tedy kombinovaný výkon celé soustavy je v duchu nejnovějších informací na úrovni "přes 1103 kW / 1500 koní", přičemž točivý moment mě neuvěřitelnou hodnotu až "přes 2000 N.m"! Fascinaci završuje systém KDD, tedy jednostupňový převod nahrazující konvenční převodovky. 1590kilogramový stroj akceleruje z 0 na 100 km/h jen za 2,8 sekundy, maximální rychlost je 399 km/h. Zajímavostí ale je, že na tuto rychlost dokáže Reger dojet jen za přibližně 20 sekund, což je bezkonkurenční údaj. Více už ale tento Koenigsegg kvůli specifické převodovce nedokáže. Konec konců, Reger je jedním z vůbec nejvíce fascinujících produkčních vozů celé automobilové historie! Vyrobeno má být přitom "jen" 80 kusů.

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com

Bugatti Chiron

Za normálních okolností a v duchu férovosti by měla číslem jedna v seznamu být právě Regera, jenže její produkční výroba a doručování ještě spuštěné nebyly a stejně tak i výše zmíněné parametry jsou zatím v rovině plánů (i na oficiální stránce nejsou ještě upřesněny). Z toho důvodu dáváme přednost největší konkurenci. Bugatti si pochopitelně uvědomovalo, že Veyron tu nebude navždy, důkazem toho byl tedy opět dlouholetý vývoj nástupce. Chiron se světu ukázal na loňském autosalonu v Ženevě, no a stejně jako předchůdce, i on posunul laťku pořádně vysoko. Kompletně překopaný exteriér, monokok z kompozitních materiálů, adaptivní podvozek, 4krát přeplňovaný 8litrový šestnáctiválec s uspořádáním do W a modernější technologie. Tak by se dal ve zkratce charakterizovat nový Chiron s hmotností 1995 kilogramů, o kterém se hovoří jako o autě všech aut. Nejvýkonnější, nejrychlejší, nejluxusnější a zároveň nejexkluzivnější sériový sportovní vůz planety odkazuje na legendárního závodníka a někdejšího firemního jezdce - Louisa Chirona.
 
Výsledek jeho nastavení je úchvatný - 1 103 kW / 1 500 koní a dechberoucí točivý moment ve výši až 1600 N.m ve spektru od 2000 - 6000 ot./min! Motor známý z Veyronu dostal nové vstřikování, mezichladiče, karbonové sání, větší turba, nově vyvinuté výfukové potrubí či až šestici katalyzátorů. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka, zajímavostí přitom je, že pohon všech čtyř kol má elektronické řízení, které v tom správném režimu umožňuje řidiči s vozem i driftovat. Papírově dokáže Chiron překonat hranici 100 km/h za necelé 2,5 sekundy, značné zlepšení ale lze pozorovat při akceleraci na třístovku, kterou má novinka zdolat už jen za 13,6 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 420 km/h, uvidíme ale co přinesou následující roky, protože se dá předpokládat, že opět budeme svědky ještě silnějších a rychlejších verzí. V každém případě, Chiron je prvním sériovým vozem, jehož tachometr je cejchovaný až k 500 km/h!

10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
10 nejvýkonnějších produkčních vozů posledních let. Méně než 1000 koní se v nejvyšší smetánce už nenosí
Zdroj: www.netcarshow.com
Domů
Sdílet
Diskuse