Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
30. září 2017 22:44
Čas čtení 0:00
Matúš Majer

Kvůli těmto chybám tě mohou ostatní považovat za nesympatickou osobu. Záleží na tvé profilovce, počtu přátel na Facebooku, ale i úsměvu

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Zapůsobit na lidi vyžaduje několik fikaných triků.

V dnešní době je velkou součástí našich životů i svět sociálních sítí. To, co sdílíš na Instagramu, může být brzy klidně předmětem nejbližší konverzace s tvou kamarádkou, a tak není pochyb, že i chování na internetu může ovlivnit sympatie některých lidí k nám. Na internetu se objevilo několik studií shromážděných portálem BI, které, i když každá naráží na něco jiného, společně tvoří poměrně solidní seznam toho, jak můžeš někoho otravovat a tím pádem ztratit jeho sympatie.

Kvůli těmto chybám tě mohou ostatní považovat za nesympatickou osobu. Záleží na tvé profilovce, počtu přátel na Facebooku, ale i úsměvu
Zdroj: pixabay.com

Sdílel mnoho fotek na Facebooku. Pokud jsi ten typ člověka, co jede na dovolenou a udělá si osm fotek teprve u rakouských hranic a všechny putují na nějakou sociální síť, kde už jsou obrázky tvého oběda, sousedčina miminka a psa v halloweenském kostýmu, pouvažuj nad tím, že něco možná děláš špatně. Studie z roku 2013 tvrdí, že sdílení přílišného množství fotek může poškozovat i reálné vztahy, a to obzvláště v případě, že máš zveřejněny množství fotek rodiny, no ne kamarádů. Právě ti jsou totiž na Facebook nejháklivější.

Máš příliš málo nebo příliš mnoho přátel na Facebooku. Zní to jako malichernost, ale řekněme si na rovinu. Když narazíš na cizí profil a daný člověk má například jen dvacet osm přátel, nepodivíš se? Mnoho lidí ano, a i když na to do dvou sekund zapomene, je to první informace získaná o daném člověku. Problémoví jsou však i lidé s příliš vysokým počtem přátel, ideální počet je kolem tři sta, tvrdí studie z roku 2008 zjišťující, které facebookové profily se lidem nejvíce zalíbily na první pohled.

Řešíš vážné věci příliš brzy. Prozrazování tajemství a řešení intimních záležitostí je dobrá cesta, jak budovat pevné přátelské vztahy, zejména v pozdějších částech života. Je potřeba ale najít ten správný poměr. Čím déle se znáte, tím větší podrobnosti můžeš odhalit. Chat na prvním pracovním pohovoru o tvé nové vyrážce na záda fakt není dobrý nápad, tvrdí studie z roku 2013. Výzkum zároveň dodává, že téměř každý člověk rád poslouchá zábavné příhody z dětství, protože se z nich snadnou cestou dozvídá informace o tobě, které může později využít.

Řešíš jen toho druhého. Tatáž studie také prozrazuje, že být jen posluchačem není správný přístup. Pokud se ti někdy do rukou dostala kniha od autorů jako Robert Greene, Neil Strauss nebo Dale Carnegie, určitě víš, že poslouchat je potřeba víc než mluvit, ale ideálně je protkávat otázky i užitečnými informacemi o tobě, aby mohla druhá strana kdykoliv změnit téma.

Kvůli těmto chybám tě mohou ostatní považovat za nesympatickou osobu. Záleží na tvé profilovce, počtu přátel na Facebooku, ale i úsměvu
Zdroj: pixabay.com

Máš profilovku příliš blízko obličeje. Alespoň to vadí lidem podle této studie z Kalifornského technologického institutu. Fotografie tváři cvaknuté ze vzdálenosti 45 centimetrů a méně jsou lidmi považovány za méně důvěryhodné než ty pořízené z větší dálky.

Neusmíváš se. Opět, pokud jsi četl nějakou z knih od výše zmíněných autorů, víš, že tvůj úsměv je v dnešním urychleném světě jako zjevením. Každý si jde na ulici pod zamračenou oblohou jen své a sledovat někoho usmívat se je přímo neobvyklé. Nezáleží přitom na tvém postoji, můžeš stát otevřeně i nedostupně, nejdůležitější je, že se stále usmíváš, tvrdí University of Wyoming.

Těžko vyslovuješ jméno druhého. Naposled odkážeme na autory knih. Pokud se ti někdy v rukou ocitly stránky fenomenálního bestselleru How to Make Friends and Influence People, možná si vzpomeneš na příběh muže prodávajícího pro určitou firmu. Jeho klient měl nekonečné a složité příjmení, ale on si jako jediný dal z celé konkurence tu práci naučit se vyslovit celé příjmení bez chyby. Následně se spolu dostali do vřelého rozhovoru a zakázku vyhrál z obrovské konkurence. To, s jakým jménem se někdo narodí, je nefér, ale my se můžeme trošku snažit, aby se cítil mezi ostatními lépe.

Domů
Sdílet
Diskuse