Google má heslo, polohu a nyní i informace o nákupech v kamenných prodejnách.
Je to teprve několik dní, co vyšlo na povrch, že technologický gigant Google sleduje polohu svých uživatelů, i když si toto sledování v nastavení zrušili. Nyní to vypadá, že je tu další zásah do soukromí milionů lidí.
Google se po datech o svých uživatelích pachtí, kde může. To aby mohl co nejefektivněji cílit svoji kontextovou reklamu a lépe se přizpůsobovat inzerentům. Mezi velmi žádané data sety patří informace o nákupech. Ty, které proběhnou po internetové síti, Google dokáže vystopovat. Jiná situace nastává, pokud se zákazník rozhodne produkt nakoupit v kamenné prodejně.
Společnost Google proto uzavřela utajovanou smlouvu s nadnárodní platební společností MasterCard. K dealu mezi těmito velkými společnostmi došlo po dlouhém, čtyřletém vyjednávání. Dohoda umožní sledovat vliv internetové reklamy na maloobchodní prodej.
Umožňuje anonymně porovnat uživatelské profily se skutečnými nákupy: jak se uživatelé chovají při nakupování v kamenných prodejnách a za jak dlouho zákazník produkt doopravdy nakoupí. Tomuto procesu jsou nyní vystavováni držitelé karet MasterCard. Zatím je tento nástroj testován.
Google odmítá, že by se jeho partneři dostali k takových informacím, které by mohly identifikovat konkrétní uživatele. Zároveň už v minulosti potvrdil, že má přístup ke zhruba 70 procentům karetních transakcí na území USA.
Jak probíhá sledování českých uživatelů mobilními operátory? To najdeš v tomto článku.