Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
3. září 2019 v 20:45
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Samoobslužné zóny na České poště už příští rok. Automatizované prvky mají být do pár let standardem

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Na pobočkách České pošty se objeví novinka. Podnik začne zavádět automatizované prvky.

Od příštího roku začnou lidé na pobočkách pošty vídat novinku v podobě samoobslužných zón. Cílem má být nahradit neobsazená pracovní místa automatizovanými prvky, aby si zákazníci sami a rychle mohli vyřídit vybrané poštovní služby. Na tradiční konferenci e-government 20:10 v Mikulově o tom informoval obchodní ředitel České pošty Martin Vránek.

Doporučeno
Česká pošta konečně spouští možnost platby kartou na všech svých pobočkách Česká pošta konečně spouští možnost platby kartou na všech svých pobočkách 2. července 2019 v 16:36

„Automatizované prvky ve službách se stávající běžnou součástí dennodenního života. V hypermarketu se již nikdo nepozastavuje nad tím, že svůj nákup uhradí bez fyzické přítomnosti pokladní,“ uvádí Vránek.

„Interaktivní kiosek, který jsme dnes představili, názorně ukazuje technologie a postupy, které budou na pobočkách České pošty v nejbližších letech standardem,“ říká dále obchodní ředitel s tím, že finální podoba se od modelového prototypu bude lišit. „Technologické principy ale zůstanou zachovány,“ dodává.

Samoobslužná místa na poště už příští rok. Automatizované prvky mají být do pár let standardem
Samoobslužná místa na poště už příští rok. Automatizované prvky mají být do pár let standardem Zdroj: www.ceskaposta.cz

Kiosky rozmístěné na pobočkách České pošty mají být vybavené dotykovou obrazovkou, kamerou, tiskárnou a skenerem. Zde pak podle oficiálního webu budeme moci v první fázi implementace „podat listovní zásilku či balík, požádat o vydání Zákaznické karty České pošty nebo třeba podat žádost o zřízení služby SIPO“ (ta umožňuje sdružit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností do jedné platby). 

Přestože budou moci lidé všechny jmenované činnosti vykonat sami bez pomoci přepážkového pracovníka, k dispozici bude také možnost spojení se vzdáleným pošťákem, který zákazníkovi prostřednictvím videohovoru pomůže. 

Domů
Sdílet
Diskuse