Na pobočkách České pošty se objeví novinka. Podnik začne zavádět automatizované prvky.
Od příštího roku začnou lidé na pobočkách pošty vídat novinku v podobě samoobslužných zón. Cílem má být nahradit neobsazená pracovní místa automatizovanými prvky, aby si zákazníci sami a rychle mohli vyřídit vybrané poštovní služby. Na tradiční konferenci e-government 20:10 v Mikulově o tom informoval obchodní ředitel České pošty Martin Vránek.
„Automatizované prvky ve službách se stávající běžnou součástí dennodenního života. V hypermarketu se již nikdo nepozastavuje nad tím, že svůj nákup uhradí bez fyzické přítomnosti pokladní,“ uvádí Vránek.
„Interaktivní kiosek, který jsme dnes představili, názorně ukazuje technologie a postupy, které budou na pobočkách České pošty v nejbližších letech standardem,“ říká dále obchodní ředitel s tím, že finální podoba se od modelového prototypu bude lišit. „Technologické principy ale zůstanou zachovány,“ dodává.
Kiosky rozmístěné na pobočkách České pošty mají být vybavené dotykovou obrazovkou, kamerou, tiskárnou a skenerem. Zde pak podle oficiálního webu budeme moci v první fázi implementace „podat listovní zásilku či balík, požádat o vydání Zákaznické karty České pošty nebo třeba podat žádost o zřízení služby SIPO“ (ta umožňuje sdružit několik pravidelných inkasních příkazů od různých společností do jedné platby).
Přestože budou moci lidé všechny jmenované činnosti vykonat sami bez pomoci přepážkového pracovníka, k dispozici bude také možnost spojení se vzdáleným pošťákem, který zákazníkovi prostřednictvím videohovoru pomůže.