SUV jsou terčem kritiky kvůli vysoké spotřebě benzínu a produkci emisí. Přispěla ale i nedávná nehoda v Berlíně.
Frankfurtský autosalon je jednou z největších automobilových událostí roku. Tentokrát však poutá i pozornost ekologických aktivistů, kteří už několikrát narušili jeho průběh.
Portál MSN.com například cituje zprávy z neděle, kdy několik stovek osob v bílých pláštích a s rouškami na obličeji zablokovalo hlavní vchod.
Autoshow ale měla velké problémy už minulý víkend, kdy se přibližně 15 tisíc aktivistů honilo po dálnicích v okolí Frankfurtu na kolech a způsobilo tak dopravní kolaps.
Demonstranti podle portálu požadují zejména zákaz prodeje velkých SUV. V Německu odpor proti tomuto tipu vozidel ještě vzrostl po nedávné nehodě z Berlína, kdy Porsche Cayenne vlétlo na chodník a usmrtilo čtyři lidi včetně tříletého chlapečka.
Hystery in #Germany: A Porsche #SUV ran into pedestrians, 4 dead, driver suffered an epileptic attack...
— Charlie Alpha (@charliealpha5) September 9, 2019
Now the left/their media plus the state supported climate mafia use this terrible accident to ban and forbid SUVs in general. https://t.co/hrCFXRXYFS via @SPIEGELONLINE
Příčinou nehody byl však podle deníku Der Tagesspiegel epileptický šok řidiče, rozměry auta v ní tedy pravděpodobně nehrály vůbec žádnou roli.
Tématem letošního frakfurtského autosalonu jsou paradoxně zejména elektromobily, hybridy a ekologičtější vozidla. Je však pravda, že SUV v Německu tvoří přibližně čtvrtinu všech nově registrovaných aut a díky větším rozměrům i hmotnosti mají obvykle vyšší spotřebu i emise než například hatchbacky v tzv. segmentu C jako například Volkswagen Golf, Renault Megane či Hyundai i30.
Demonstranti z Greenpeace proto dokonce protestovali přímo v hale výstaviště, když se se svými transparenty „zabiják klimatu“ postavili přímo na střechy některých modelů.