Nové AMG GLE 63 (S), AMG GLS 63 a Maybach GLS 600 jsou třešničkou na dortu trojcípé hvězdy v SUV segmentu.
S příchodem nových generací velkých SUV značky Mercedes-Benz se zejména poslední týdny naskytla otázka, kdy poznáme jejich vrcholné provedení. Dnešním dnem poznáváme odpověď, protože, jak sis přečetl z nadpisu, z Affalterbachu právě přichází nové GLE 63 (S) a GLS 63. Nicméně, tím to nekončí.
Jak je zvykem, v obou případech jsou ve věci ty nejvýkonnější verze, které navenek poznáš podle hrstky detailů – opravdu mohutný nárazník, který dostal další otvory pro přívod vzduchu k dodatečným chladičům, maska Panamericana Grill s vertikálními lamelami, vytažené blatníky či tradiční čtveřice koncovek výfuku.

Obě novinky standardně obouvají 21" disky, za příplatek je ale možné sáhnout po o palec větším obutí, ba co víc, GLS 63 je možné postavit dokonce až na 23" kola. V interiéru jsou změny jen v detailech – přibyly karbonové dekory, sportovní multifunkční volant s přídavnými voliči režimů a Alcantarou, no a v neposlední řadě sportovní sedadla s výrazným bočním vedením.
Nadále ale platí, že jak GLE tak GLS jsou primárně orientované na luxus, komfort a pohodlí, proto nečekej žádné vyhrocené sportovní prvky jako u nekompromisních sporťáků. Ty připomíná snad jen upravená grafika infotainmentu MBUX, který na dvou 12,3" obrazovkách promítá nové sportovní metriky.
Smyslem 63kových verzí je dvakrát přeplňovaná 4litrová V8, která spolupracuje s 9stupňovým automatem AMG Speedshift TCT a plně variabilním pohonem všech čtyř kol 4Matic+. Menší z novinek, tedy GLE 63, je k dispozici také ve slabším vyhotovení, které disponuje výkonem 420 kW / 571 koní a 750 N.m. Jelikož jde o mild-hybrid, technologie EQ Boost dodává dalších 22 koní.
Základní osmiválcová varianta tak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a uhánět rychlostí až 250 km/h. V nabídce ale bude i silnější varianta GLE 63 S, jehož V8 je naladěna až na výkon 450 kW / 612 koní a 850 N.m, přičemž i v tomto případě EQ Boost servíruje dodatečných + 16 kW / 22 koní. Shodný výkon nakonec dostalo i monstrózní GLS 63, které bude na trhu výhradně v silnější verzi.
GLE 63 S tak pokoří stovku jen za 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost je 280 km/h, GLS 63 zrychluje za 4,2 sekundy a maximálku má totožnou. Všechny varianty mají standardně sportovní vzduchový podvozek AMG Active Ride Conte či zadní sportovní elektronický diferenciál.
Ačkoli z výše uvedených údajů platí, že z německé prémiové trojky jde o to nejvýkonnější na trhu, verzemi AMG to zdaleka nekončí. Kromě 63kových variant totiž Němci přinášejí i jeden exkluzivní derivát, který jsme tady zatím neměli. Divize Mercedes-Maybach totiž ve smyslu avizovaných zpráv vstupuje do nového segmentu – po prodloužené verzi třídy S se portfolio dnešním dnem rozrůstá o ultra-luxusní GLS 600.
Novinka zaměřena na luxus se navenek odlišuje plejádou chromových prvků – elegantněji navržené nárazníky, nová specificky vyplněná maska s nápisem Maybach, vztyčená hvězda na kapotě, zvýrazněné okenní lišty, 23" mnoho-paprskové disky či rozdělené koncovky výfuku. Pompézně navržený exteriér, který to jasně hraje na exkluzivní notu, nakonec dotváří možnost dvoubarevného lakování karosérie.
Trhákem GLS Maybachu je ale interiér, který okamžitě naznačuje, v čem tkví podstata a exkluzivita. Kokpit největšího SUV trojcípé hvězdy totiž tvoří ještě premiověji a hodnotněji vypracované materiály. Prostornému kokpitu tak dominuje jemná světlá kůže doplněná o lesklé ryze dřevěné dekory, pravé hliníkové prvky a špičkové displeje infotainmentu MBUX – dvě 12,3" obrazovky vpředu a dvě 15" obrazovky vzadu.
Zadní část tvoří 2 plně elektricky nastavitelná široká křesla, která jsou zároveň posunuté dozadu, čímž vznikl obrovský prostor – díky výsuvné spodní části si zadní pasažéři mohou natáhnout nohy. Obě křesla odděluje masivní středový tunel, kde jsou schované nejen různé držáky, ale i minibar.
Exkluzivitu vnitřního salónku dotváří početně zastoupené náladové osvětlení, prémiové audio Burmester, rozměrná panoramatická střecha, no a samozřejmě chybět nemůže ani masážní funkce či vyhřívání a ventilování oněch křesel.


GLS 600 4Matic pohání také 4litrová V8, avšak její výkon je na úrovni 410 kW / 558 koní (+ 22 koní v rámci EQ Boost) a 730 N.m. Dohady o tom, že GLS by mohlo dostat V12 se tak (zatím?) nenaplnily, v každém případě, výkonu má GLS na rozdávání – na stovku dokáže tento více než 2,5tunový kolos akcelerovat za 4,9 sekundy, maximálka je limitovaná na úroveň 250 km/h.
Cenové relace zatím neznáme, je ale více než jasné, že půjde o nejdražší verzi, která určitě přesáhne 200tisícovou hranici.