Domácí módní značka, které nechybí humor, ale ani světové ambice.
Jsou mladí, milují dvojsmyslný humor a jejich kousky si oblíbily i hudební hvězdy ze zahraničí. Řeč je o tvůrcích domácí značky s názvem MDMA Fashion, která vznikla stejně spontánně, jako vznikají její návrhy plné drzosti.
Pokud patříš mezi fanoušky elektronické hudby a alespoň příležitostně se účastníš koncertů či festivalů, tak jsi jejich kousky na 90 % už viděl a pokud ne, dnešním dnem se to změní. Více o začátcích, aktuální kolekci nebo vizích do budoucna se již dozvíš v následujících řádcích. Vše podstatné nám totiž v rozhovoru řekli spoluzakladatelé Jana Němcová a Daniel Dodal.
Název MDMA zřejmě tak úplně nesouvisí s chemickým vzorcem extáze, nebo ano?
Ne, opravdu nesouvisí, ale zároveň jsme chtěli, aby byl název provokativní a snadno zapamatovatelný. V našem případě to znamená „My Design My Attitude“, což odpovídá myšlence značky – Stůj si za tím, co nosíš!
Toužili jsme se odlišit, provokovat a přinést brand, který je vtipný a zabavíš se s ním. Snažíme se pracovat jinak, milujeme dvojsmysly a ty často používáme i v rámci designů. Hrajeme si například s písmeny MDMA (Must Drink More Alcohol, More Dollars More Assholes a podobně). Děláme to pro lidi užívající si život, kteří jsou stejně blázniví jako my.
Vy sami se při tvorbě bavíte?
Určitě, baví to nejen nás, ale i celou partu kolem. Co si budeme říkat, nejvíce toho vymyslíme při dobrém pivu.
Kdo za značkou stojí od začátku a kolik lidí se podílí na jejím plynulém chodu?
MDMA Fashion jsme založili jako 2 nejlepší přátelé, kteří vždy milovali módu a momentálně jsme již partneři s dalším členem v týmu, ročním miminkem. Externích pracovníků máme nyní cca 8. Stále se snažíme zvládat většinu věcí kolem fungování firmy na vlastní pěst, i když občas je to opravdu náročné...
Jaké je to fungovat ve společném byznysu s partnerem? Častokrát totiž slyšíme, že to není zrovna ideální pro vztah.
V normálním vztahu se pohádáte tak třikrát denně, v takovém asi desetkrát, ale na druhou stranu jsme silný a sehraný tým. Oba jsme narození ve stejném znamení, takže ta souhra ve finále funguje.
Je obtížné tvořit módu?
Velmi. Konkurence je obrovská a trh s oblečením je přesycen, proto se snažíme být jiní než ostatní, aby to nepřestalo zákazníky bavit. Máme spoustu reakcí na to, jak si lidé váží, že jde o domácí značku a tím nás nesmírně podporují.
Jen nedávno jste na trh uvedli novou kolekci vyzdvihující noční život a s ním spojená dobrodružství. Jde pořád o odraz vašeho soukromí vzhledem k novému členu rodiny v podobě miminka, nebo spíše o cílení?
Obojí je správně. Kolekce je inspirována noční divočinou velkoměsta a všichni dobře víme, co se z lidí stává v nočních hodinách, a to jsme v podstatě promítli do designů. Zaměřili jsme se především na detaily, přičemž jako příklad uvedeme mikinu „White Lines“, jejíž design byl vytvořen z tenkých bílých čar, které napodobují noční osvícení města. Dále jsou to také fosforeskující potisky zářící ve tmě.
Do nabídky jsme zařadili i zcela nové produkty typu košile, šaty nebo ponožky.
Kde kromě vašeho webu je možné zakoupit zmiňované kousky?
Aktuálně nás lidé najdou v centru Prahy na 2 adresách, a to v obchodě Enter a také Bibloo Concept Store.
Stále ovšem platí, že se orientujete primárně na mladší generace? Respektive, připouštíte si možný posun i do jiné módní sféry?
Určitě ano, ale pravidelně se stává, že u nás nakupují trička nebo čepice i pro své rodiče. Mladším ročníkům se líbí naše designy a použité materiály, tak proč by to nemohly nosit i starší generace...
Jak jste již zmínili, tak konkurence na módním trhu je velká. Nedá nám ale, nezeptat se, zda vás osobně baví některá z českých nebo slovenských značek natolik, že byste si dokázali představit vzájemnou spolupráci?
Baví nás mnoho domácích značek. Setkáváme se s nimi na různých akcích, festivalech, marketech atd. a můžeme říci, že s některými máme velmi přátelský vztah a vzájemně se podporujeme.
Naposledy jsme se spojili se slovenským výrobcem s názvem Hesty Socks a výsledkem byly úžasné ponožky.
Příznačné jsou pro vás ale také výborné kontakty a vztahy s mnoha DJy, včetně těch opravdu celosvětově známých. Jak si k sobě hledáte cestu?
Jsme neuvěřitelně vděční za to, že nám osud do cesty přihrál reportérku Veroniku Blažkovou, se kterou jsme si sedli jak po lidské, tak pracovní stránce. Právě díky ní se nám podařilo dostat se ke jménům jako Carl Cox, Nervo, Timmy Trumpet, Markus Schulz či Fedde le Grand.
Například dnes budeme posílat zásilku Chrisu Sadlerovi, přičemž na jeho akci Climax, která se konala minulý týden, jsme se dali do řeči s australským DJem jménem Sonny Fodera, kterému se produkty tak zalíbily, že nám nechal kontakt a posíláme mu kousky do Anglie.
Zřejmě nebudeme daleko od pravdy s tvrzením, že EDM je vaším oblíbeným žánrem a právě tam hodláte cílit i v budoucnu?
Určitě, více se soustředíme na elektronickou hudbu. Chodíme na festivaly, kde je přesně naše cílová skupina.
Co nás velmi těší, je fakt, že úzce spolupracujeme i s domácími DJy jako Matamar, s nimiž jsme vytvořili velmi úspěšnou společnou kolekci. Také jsme se mohli zapojit do charitativního projektu s Thomasem Coastlinem, pro který bylo vytvořeno tričko „Trancer Against Cancer“ a výtěžek z jeho prodeje putoval do onkologického centra v Motole. Vybralo se přes 50 000 Kč a jsme rádi, že jsme mohli takovýmto způsobem pomoci...
Velmi pěkná práce, opravdu... Dalším cílem je posunout se za okolní hranice?
Ano, v průběhu jara bychom rádi expandovali do zahraničí, protože právě odtud přijímáme spoustu objednávek. Aktuálně se tomu intenzivně věnujeme a připravujeme se na tento velký krok. O jaký trh půjde si ale zatím necháme jenom pro sebe.
A co se týče domácího trhu? Jak byste charakterizoval svou aktuální pozici?
Jsme stále malá a v uvozovkách rodinná firma, která to, co dělá, dělá od srdce. Streetwear značek je u nás hodně, ale daří se nám růst, za což jsme vděčni našim zákazníkům.