Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 4. 4. 2020 svátek má Ivana

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Móda - Módní seriál
1
Peter Hlavička
10. únor 2020, 16:20
Čas čtení: 7:50

Hip hopové značky, na které jsme raději zapomněli: Od FUBU přes Rocawear až po Rytmus Fashion

„Neni žiadne tajomstvo, že si len imidžový pičko. Hlavne že máš šiltovku a Pelle Pelle tričko,“ rapuje Majk Spirit.

Peter Hlavička
10. únor 2020, 16:20
Čas čtení: 7:50
Hip hopové značky, na které jsme raději zapomněli: Od FUBU přes Rocawear až po Rytmus Fashion
Zdroj: @thesource/Twitter
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Raper, který nemá vkus, pomalu ani nemůže rapovat. V hip hopovém světě gangsterů, luxusních aut a drahých šperků se na módu klade větší důraz než v jakémkoli jiném žánru. Nejeden interpret tak začal kromě klasického merche uvažovat i nad svou vlastní módní značkou a stejnou cestou se vydali i mnozí lidé v jejich okolí, kteří s rapem neměli v podstatě nic společného.

 

Podobných značek se v průběhu uplynulých 30 let zrodilo víc než dost, většina z nich vydělala miliony a ve své době je nosil téměř každý, ale dnes žije už jen hrstka z nich. My jsme si pro tebe připravili výběr těch nejvýznamnějších značek spojených s hip hopovou kulturou, na které se již (raději) zapomnělo.

 

V tomto článku se dozvíš:
  • Kteří rapeři vydělali na svých módních značkách nejvíce
  • Proč se vybraným značkám nepodařilo přežít
  • Které z nich se stále prodávají
  • Co se stalo s jejich zakladateli

FUBU – 1992

V roce 1992 zažilo město Los Angeles jedny z největších nepokojů poté, co tamní policie využila při zatýkání Rodneyho Kinga nepřiměřenou sílu. Incident vyústil do šestidenní apokalypsy, rabovaly se obchody, podpalovala se auta a vedle všeho tohoto šílenství se našli i lidé, kteří prodávali trička s Rodneyho podobiznou. Když Daymond John viděl, jaký je o tato trička zájem, pochopil, že základem úspěšné módní značky je emocionální spojení se zákazníkem.

 

Zakladatelé značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl Brown
Zakladatelé značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl BrownZdroj: @modernotoriety/Twitter

 

Koncept FUBU „for us, by us“ (pro nás, od nás) začal dávat dohromady s trojicí kámošů z Queensu a oblečení šil v domě své mámy, která si na založení jeho značky musela vzít půjčku $ 100 000. V průběhu dvou let rozdal několik kusů oblečení mezi rapery, FUBU bylo vidět ve více než třiceti rapových videoklipech a všichni si mysleli, že jde o obrovskou značku. Prvním velkým úspěchem se přitom pro ně stala až spolupráce s LL Cool J, po které začali vydělávat pořádné peníze a na přelomu tisíciletí už jejich kousky nosili i mainstreamoví interpreti jako *NSYNC nebo český Lunetic.

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 69.00 Kč měsíčně

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jakou společnou chybu, která je stáhla ke dnu, udělaly některé značky
  • Spolumajitelem které značky byl Jay Z a jak z ní odešel
  • Že hip hopová značka Vokál nebyla z Česka
  • Která polská značka sponzorovala i největší hip hopová jména
  • Jak dopadla Rytmusova značka oblečení

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: racked.com, highsnobiety.com, estranky.sk, archive.org, bizjournals.comNáhledový obrázek: @dipset/Reddit Tagy: rocawear, phat farm, fubu, rytmus fashion
Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.